Ga naar inhoud


[IDL7000/Lemon070] Nieuwe softwareversie 1.4.214(.102) online


bladerunner

Aanbevolen berichten


  • Reacties 96
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ja dat zit er al een tijdje op, maar nooit echt vermeld in een changelog, voor zover ik weet.

Dus daar loop je dan een keertje toevallig tegenaan.

Ik vind het ook mooi, alleen willen ze er hier thuis niet aan (de dames ) smirk .

Typisch een gevalletje gewenning.

 

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Hier gisteren ook maar even een fabrieksreset-alleen instellingen gedaan.

Het was alweer een poos geleden dat dit nodig was, zo lang geleden dat ik nu niet meer zeker weet of je dan ook weer de antenne-instellingen goed moest zetten.

 

Na de reset dacht ik even de 4 sat's weer in te moeten stellen in het antennemenu maar deze stonden nog goed.

Zo zie je maar de jaren gaan tellen, het geheugen is ook niet meer wat het ....... confused

hoe zeg je dat ook alweer?

O, ja, het geheugen is ook niet meer wat het geweest is :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar hebben we destijds zo'n aanvullende handleiding voor gemaakt, je kunt ook niet alles onthouden.

Het is te hopen dat er in deze versie geen geheugen meer "weglekt" (Invertena lady) :D.

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Invertist
Origineel bericht van: Pedro Newbie
....... confused
hoe zeg je dat ook alweer?
O, ja, het geheugen is ook niet meer wat het geweest is :D

Bedoel je het PM (Personal Memory) of het IM (Inverta's Memory) (of wellicht beide?)?
Overigens: ik gebruik de versie .102 nu een aantal weken, en ik ben geen nieuwe rare dingen tegengekomen. Het aantal opgeloste zaken is echter helaas ook gering (maar ik heb ook geen Invertena Lady nodig gehad).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Het PM liet mij even in de steek, het externe geheugen (jullie handleiding) kon/wilde ik op dat moment even niet raadplegen.

 

Tot nu toe, na deze paar dagen, ook geen rare dingen tegen gekomen maar daar is het denk ik ook nog wel te vroeg voor.

Inderdaad biedt deze update niet heel veel voor mij, alleen de verbeterde handling van de zomer-/wintertijd. Ik neig ernaar om te zeggen dat het zappen iets trager gaat maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat laatste vind ik ook, maar als dat problemen oplost, vind ik dat persoonlijk niet zo erg.

De plannerbugs, zomer/wintertijd, maar vooral de MTV-planner-bug*, is voor mij zeker een aanwinst.

Als mijn dochter 's middags naar MTV keek en daarna zonder weg te zappen op stand-by ging, werd het 1e item van de planner vernaggeld. Dat heb ik nu nog niet gehad.

 

 

* Zo noem ik deze gemakshalve.

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Deze MTV-planner-bug was nieuw voor mij, ik had er nog niet van gehoord of iets van gemerkt, maar ik neem ook niet zo heel veel op.

 

Mijn vrouw heeft wel eens een paar keer gehad dat een geplande opname niet uitgevoerd was en de planner ook leeg was, ik kon daar geen verklaring voor vinden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik een oud bestand uit de bibliotheek afspeel, dan is bij mij de kaart ineens ongeldig. Kan me herinneren dat dit vroeger ook een probleem was. Had het zaterdag en moest bellen naar CD om het te laten herstellen, want heractivatie via internet hielp niet. Vanavond had ik het weer en nu legde ik het verband tussen de nieuwe software en het bekijken van een oud bestand. Hebben meer mensen hier last van en is hier misschien een oplossing voor, anders dan de kaart er uit te halen tijdens het kijken van oude opnamen?

Inverto IDL 7000m (1.4.214.104) met SmarDTV 910050 R1.0 / SW 2.05.001;FW 3.03.013

Lemon 042CI met SmarDTV SW: CANALDIGITAAL 1.09.003(01.09.01.00)FW:1.03.05

Inverto Unicable twin LNB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De enige oplossing is om dat oude bestand weg te gooien, of als je het persé wilt bewaren, naar de PC te zetten.

In dat oude bestand zitten nl oude codes (EMM's), die ervoor zorgen dat de kaart terug in de tijd gaat.

Dat ligt dus niet aan de huidige firmware, deze filtert dergelijke codes er tegenwoordig uit.

Dat bestand heb je dus blijkbaar vastgelegd in de tijd dat deze filtering er niet in zat (voor versie 040).

Meerdere merken ontvangers hebben daar eveneens last van.

 

Citaat changelog v040:

Veranderingen en nieuwe functies in v1.4 rev. 214.040:

- EMM's worden tegengehouden bij afspelen van een opname (werkt alleen met nieuwe opnames!)

 

 

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was inderdaad wat oude films aan het weg werken, jammer dat jaartal er niet bij staat in de bibliotheek. Zag dat 214.040 al bijna twee jaar oud was, had niet in de gaten dat het spul al weer zo lang op de schijf stond. Had probleem nog niet eerder gehad, maar zal wel toeval zijn. Zal bij de laatste paar films die ik nog moet afkijken de kaart er dan maar uithalen. Kan daarna de schijf geformateerd worden.

 

Heb met nieuwe firmware al wel 2 keer weer een vastloper gehad.

1 keer wou ze niet uit standby. Probleem was wel anders als in het verleden. Nu liep de klok nog gewoon goed en de CAM eruithalen bracht haar dit keer niet weer tot leven.

2de keer was toen ik door de bibliotheek heen browsde, toen stond alles ineens stil. Kon de spanning er weer even af.

 

Moet wel eerlijk bekennen dat ik geen factory reset heb gedaan. De vrouw des huizes heeft de planner zo vol gezet dat ik het nog even niet aan durfde.

Inverto IDL 7000m (1.4.214.104) met SmarDTV 910050 R1.0 / SW 2.05.001;FW 3.03.013

Lemon 042CI met SmarDTV SW: CANALDIGITAAL 1.09.003(01.09.01.00)FW:1.03.05

Inverto Unicable twin LNB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die factory reset is vaak (helaas) een must, vooral als de verschillen in firmware groot zijn.

Toen ik onlangs van 101 naar 102 ging heb ik -alleen instellingen- gedaan en dat gaat nog steeds goed.

In dat geval blijft de planner intact.

 

Ik zie ook dat je Aston CAM teruggevallen is naar v1.03?

Er zijn mogelijk gebruikers, of andere mogelijkheden om dit weer recht te zetten.

Dat is bij mij onlangs ook gebeurd met behulp van een Topfieldgebruiker in de buurt van Tilburg.

Dan heb je tenminste weer wat aan die CAM.

Mocht je meer willen weten, via PM.

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal binnenkort de factory reset eens uitvoeren.

 

Zou de Aston inderdaad wel graag weer geupdate hebben, mocht iemand in de buurt van Meppel dit kunnen en willen doen, dan hoor ik het graag. De oude versie in de Aston doet het overigens wel goed in de Lemon 042CI, maar als hij weer geupdate is, kan hij weer in de IDL7000.

Inverto IDL 7000m (1.4.214.104) met SmarDTV 910050 R1.0 / SW 2.05.001;FW 3.03.013

Lemon 042CI met SmarDTV SW: CANALDIGITAAL 1.09.003(01.09.01.00)FW:1.03.05

Inverto Unicable twin LNB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze oproep kun je het beste bij de Topfieldgebruikers of bij de Common Interface forums plaatsen. <klik>

Topfieldgebruikers komen niet zo vaak op het Invertogedeelte.

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een paar jaar terug ben ik begonnen met TV-Vlaanderen (Astra1 en Astra2 met Inverto PVR) geleverd door erkend dealer van TVV.

 

Tot vorige zaterdag ben ik voor de Inverto gebleven bij versie 1.3.212.001; ik kon leven met het handmatig decoderen bij einde/begin iedere maand. In al die tijd geen noemenswaardige problemen gehad - misschien 1x rebooten per maand.

Zaterdag heb ik versie 1.4.214.102 via usb-stick geplaatst omdat ik vernomen heb dat de nieuwe smartcard, die ik voorlopig nog niet heb ontvangen, werkt op versie 1.4.xxx?

 

Ziehier mijn ervaringen tot dusver:

 

Na een eerste reboot bleef de display EMPTY tonen. Bij PVR instellingen was de datum teruggezet naar 1/1/2000; na aanpassing kwam alles terug zoals voordien.

Nog een drietal uur gecodeerde zenders bekeken, een opname gemaakt (gedecodeerd), de opname gekopiëerd naar USB-stick.

En dan plots, een soort reset van de instellingen: lijst Favorieten leeg, Hoofdlijst helemaal gewijzigd - ipv op 1 NED1 is het nu 1-2-3.tv - ik dacht zelfs dat er geen gecodeerde zenders meer aanwezig waren.

Dus zenders opnieuw zoeken, de 2 sat blijken nu niet meer Astra1 en Astra2 te zijn maar Astra1 en Astra3 en om de vlaamse zenders te hebben moet het zoeken op "compleet" staan en niet op "snel zoeken". Op Astra2 krijg ik niet meer de zenders zoals vroeger; de voornaamste heb ik dan via "Geavanceerd zoeken"

toegevoegd.

De schikking in de hoofdlijst is nu eigenlijk noch TVV, noch CD want op 1 staat "1-2-3.tv".

Een korte testopname van zaterdag, was op zondagmorgen gedecodeerd; maar een opname van zondag was op maandagmorgen nog niet gedecodeerd - dit is pas na een reboot op maandagnamiddag gebeurd. Een opname van maandagavond werd onmiddellijk bij het in stand-by gaan gedecodeerd, maar alhoewel de klok op dinsdag juist is blijven lopen was een reboot nodig om de Inverto terug uit stand-by te halen.

 

Sedert de update heb ik toch al een vijftal keer moeten rebooten omdat de ontvanger bij het naar of uit stand-by komen vastloopt.

 

Handmatig decoderen is niet meer mogelijk, maar hoe kan het automatisch decoderen geforceerd worden, zoniet blijft bij het wijzigen van de datum van de card de kans bestaan dat opnames niet meer tijdig gedecodeerd worden?

 

Waaraan ligt het vastlopen? Aan de CI-module: volgens mij de standaard TVV-module waarop geen model te zien is van SCMMICRO. Volgens de gegevens bij Common Interface:

fabrkant = SmarDTV

software versie = CANALDIGITAAL 1.09.003 (01.09.01.00) Firmware versie = 1.03.05

 

Zijn er nog updates voor die CI-module? Zo ja, waarom is er bij TVV niets meer te vinden?

 

Welke versie heeft de Inverto best nodig om te werken met de nieuwe smartcard?

 

Kan ik nog terug naar versie 1.3.xxx - indien nieuwe smartcard daarmee overweg zal kunnen?

 

Bedankt voor uw hulp.

 

Triax 80cm, 2 LNB, SmarDTV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...