Ga naar inhoud


[IDL7000/Lemon070] Nieuwe softwareversie 1.4.214(.102) online


bladerunner

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: mifi

Niet alleen in dat geval gaat het fout. Ik heb het probleem gehad als de opgenomen zender een andere is dan de gekeken zender.

Klopt, ik ook. Maar er moet iets fout gaan bij het naar stand-by gaan. Werkt het bij jou ook als je de CAM er uit haalt voordat je naar standby gaat?

Origineel bericht van: mifi

Origineel bericht van: E. Hindriks

Decoderen van opnames is volgens mij ook het probleem met deze terug gevallen CAM.

Maar het probleem is er ook met de Aston CAM 2.17 die niet is teruggevallen.

Ik bedoelde dat de teruggevallen Aston problemen heeft met zoals ik nu ook ondervonden heb het offline decoderen. Ik doelde niet op de zwarte beelden, waar we het nu over hebben.

Zijn er ook mensen die het probleem niet hebben met een oud type CD/TTVL CAM of ASTON V2.17?

Inverto IDL 7000m (1.4.214.104) met SmarDTV 910050 R1.0 / SW 2.05.001;FW 3.03.013

Lemon 042CI met SmarDTV SW: CANALDIGITAAL 1.09.003(01.09.01.00)FW:1.03.05

Inverto Unicable twin LNB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 96
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: JosFop4Sat
Anders wordt het als de opname off-line gedecodeerd wordt, dan gaat de snelheid omhoog, waardoor de decodeertijd korter is dan de opname duurt.

Je hebt helemaal gelijk, heb het nu weer ondervonden (the hard way). Nu begrijp ik ook, waarom het offline niet werkt en "live" wel.
Bij het terugwisselen van de CAM's, zag ik tot mijn verbazing dat de Aston het wel doet in het onderste slot, maar de CD CAM en een oude Matrix reborn doen het niet in het onderste slot.

Inverto IDL 7000m (1.4.214.104) met SmarDTV 910050 R1.0 / SW 2.05.001;FW 3.03.013

Lemon 042CI met SmarDTV SW: CANALDIGITAAL 1.09.003(01.09.01.00)FW:1.03.05

Inverto Unicable twin LNB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: E. Hindriks
Gelijk maar weer een reactie op mezelf.
Ik dacht om uit te sluiten dat het aan de CAM ligt, zou ik de CAM er uit kunnen halen tijdens de opname. En wat blijkt dan treedt het probleem niet op. Toeval? Is natuurlijk nog maar 1 keer getest.

Ik heb dus tijdens stap 4 zo'n 10 seconden nadat de opname gestart is de CAM er uit getrokken, daarna alle stappen gewoon doorlopen tot stap 7. Dan voor stap 7 de CAM er weer in en dan is de opname goed te bekijken (zag wel een klein hikje in de opname, toen ik de CAM er uit trok).

Ik begin dus toch weer het vermoeden te krijgen dat het te maken heeft met de gebruikte CAM.

Even een overzicht:
wel probleem:

Homer met tvv CAM versie ?? 1.09.003 01.09.01.00 FW:1.03.05 oude modulle

E.Hindriks met CD CAM (oude type)
mifi met Aston Dual V2.17
Tw-er met ??

geen probleem:
Invertist met Matrix Revolutions-UCAS 3.1
Murdock met Aston Dual V2.18
JosFop4Sat met CD CAM (nieuwe type)
wolverine met Matrix Revolutions UCAS 3.1 en tvv CAM versie??

Kunnen we de vraagtekens nog even invullen?


Misschien wel even de kaart ook bij zetten bv Cd of tvv want tussen de kaarten zal ook wel een verschil zitten vermoed ik! zoals met de oude kaarten van cd werkt in een oude aston terwijl de kaart van tvv niet werkte.

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: E. Hindriks

Je hebt helemaal gelijk, heb het nu weer ondervonden (the hard way). Nu begrijp ik ook, waarom het offline niet werkt en "live" wel.
Bij het terugwisselen van de CAM's, zag ik tot mijn verbazing dat de Aston het wel doet in het onderste slot, maar de CD CAM en een oude Matrix reborn doen het niet in het onderste slot.


Ik zal eens zien in welk slot mijn tvv cam zit en eens wisselen. Hopelijk helpt dit want de tvv cam heb ik nog niet zo lang en is terug 50 euro naar de knoppen!!Oh mijn aston 1.07 soft 2.17 ligt al een tijdje in de schuif, met de lemon altijd vastlopers gehad.

Homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Invertist

Mijn Aston (nieuwe versie) is geruild voor een goed werkend exemplaar: ik ondervind (tot nu toe!!) geen problemen zoals in dit draadje gemeld. Ik heb nog wel de oude CD kaart (SECA 2).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Invertist
Origineel bericht van: Homer
Invertist

Heb je al eens iets laten weten aan de softbewerker van deze ongemakkelijkheden bij sommige?

homer

Ja. En er wordt hier ook driftig meegelezen.....
Wat reproduceerbaar is wordt door hem/hen zeer zeker meegenomen (wat geen garantie voor een oplossing is...).

En niet vergeten: heeeeel veel problemen worden opgelost door een fabrieksreset. Ik weet het: daarna veel werk om alles weer goed te krijgen, maar heel vaak zijn (vage, slecht reproduceerbare) problemen daarmee opgelost.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Daar ik nu op het werk zit (ja er zijn er die moeten de weekends doen)heb ik maar eens naar mijn allerliefste gebeld om even te kijken waar de modulle inzit, dit is het onderste slot! Dus zal eens de modulle verplaatsen in het bovenste als ik thuis kom!

 

homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb gisteren een nieuw type CD CAM ter leen gekregen (zelfde versie als JosFop) en de test zoals ik hiervoor omschreven heb, gaat nu wel goed!

Ik heb verder niks aan het systeem veranderd (geen fabrieksreset oid.) Ben benieuwd of ik nu ook geen vastlopers meer heb.

 

Update van overzicht:

wel probleem:

Homer met tvv CAM versie 1.09.003 01.09.01.00 FW:1.03.05 oude module

E.Hindriks met CD CAM (oude type)

mifi met Aston Dual V2.17

Tw-er met ??

 

geen probleem:

Invertist met Matrix Revolutions-UCAS 3.1

Murdock met Aston Dual V2.18

JosFop4Sat met CD CAM (nieuwe type)

wolverine met Matrix Revolutions UCAS 3.1 en tvv CAM versie??

E.Hindriks met CD CAM, nieuwe type SmarDTV 910050 R1.0 / SW 2.05.001;FW 3.03.013)

 

Inverto IDL 7000m (1.4.214.104) met SmarDTV 910050 R1.0 / SW 2.05.001;FW 3.03.013

Lemon 042CI met SmarDTV SW: CANALDIGITAAL 1.09.003(01.09.01.00)FW:1.03.05

Inverto Unicable twin LNB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Invertist
Origineel bericht van: E. Hindriks
......

Update

Update van overzicht:
wel probleem:
Homer met tvv CAM versie 1.09.003 01.09.01.00 FW:1.03.05 oude module
E.Hindriks met CD CAM (oude type)
mifi met Aston Dual V2.17
Tw-er met ??

geen probleem:
Invertist met Matrix Revolutions-UCAS 3.1 en Nieuwe Aston
Murdock met Aston Dual V2.18
JosFop4Sat met CD CAM (nieuwe type)
wolverine met Matrix Revolutions UCAS 3.1 en tvv CAM versie??
E.Hindriks met CD CAM, nieuwe type SmarDTV 910050 R1.0 / SW 2.05.001;FW 3.03.013)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel ik heb even de cam van het onderste slot naar het bovenste slot gestokken en moet zeggen dat het probleem zich op dit ogenblik niet meer voordoet, sneller beeld en geen zwart scherm meer als ik opnames maak en de ontvanger op standby zet! dus de oude cam van tvv en dc werken slecht indien deze in de onderste camslot zit. Ik hoop nu dat ik mijn schrijven binnen enkele dagen,weken, maanden moet wijzigen zou het terug problemen geven!

 

Misschien andere vraag is het nie mogelijk de cam te ruilen is toch nog in garantie ja is niet stuk maar alle.

 

Homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist

En niet vergeten: heeeeel veel problemen worden opgelost door een fabrieksreset. Ik weet het: daarna veel werk om alles weer goed te krijgen, maar heel vaak zijn (vage, slecht reproduceerbare) problemen daarmee opgelost.

Doe ik altijd en ook nu weer.
Ik lees zelfs geen oude setting in... bouw het echt op van nul.

Maar toch probleem. Jammer van die uren inrichtingstijd en het terug opbouwen van de favourieten.

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Invertist
Origineel bericht van: mifi
Origineel bericht van: Invertist

En niet vergeten: heeeeel veel problemen worden opgelost door een fabrieksreset. Ik weet het: daarna veel werk om alles weer goed te krijgen, maar heel vaak zijn (vage, slecht reproduceerbare) problemen daarmee opgelost.

Doe ik altijd en ook nu weer.
Ik lees zelfs geen oude setting in... bouw het echt op van nul.

Maar toch probleem. Jammer van die uren inrichtingstijd en het terug opbouwen van de favorieten.

idd en helaas: de fabrieksreset lost niet altijd alles op.
Over nieuw inrichten en favorieten opbouwen: je kunt ook een middenweg bewandelen: richt een systeem helemaal nieuw in, maak een back-up met SetEdit en exporteer de favorieten. Bij een volgende keer doe je hetzelfde, behalve het inrichten van de favorieten. Lees de data in in SetEdit, importeer de bestaande favorieten, en schrijf de settings naar Inverta. Zo weet je zeker dat je alleen de recente data gebruikt, terwijl het tijdrovende karwei van het maken van Favorietenlijsten niet meer nodig is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Intussen sedert 11/05/2009 bezig met de nieuwe TVV-smartcard + versie 1.3.212.001 + TVV module (SmarDTV) met software versie 1.09.003 (01.09.01.00) + firmware versie 1.03.05.

Geen enkel probleem sedert 11/05 en ik ben weer de baas over het handmatig decoderen!

 

Dus waarom versie 1.4 plaatsen, trouwens is er 1 release van versie 1.4 die foutloos werkt?

Triax 80cm, 2 LNB, SmarDTV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...