Ga naar inhoud


[IDL7000/Lemon070] Nieuwe softwareversie 1.4.214(.102) online


bladerunner

Aanbevolen berichten

Ik heb het gisteren nog even opnieuw getest en ook de ongecodeerde backup gaat op zwart op het moment dat de ontvanger uit gaat. Heeft 1 van de betatesters misschien nog contact met FTA om dit eens na te vragen?

Inverto IDL 7000m (1.4.214.104) met SmarDTV 910050 R1.0 / SW 2.05.001;FW 3.03.013

Lemon 042CI met SmarDTV SW: CANALDIGITAAL 1.09.003(01.09.01.00)FW:1.03.05

Inverto Unicable twin LNB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 96
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: E. Hindriks
Mifi, wat voor module gebruik je? Gebruik je toevallig ook Unicable?

Ik heb een Aston CAM.

Gisterenavond een ander experiment. Op de ene tuner loopt een opname tot 23:00 op Ned1. Op de andere tuner (ander kanaal, andere transponder) een opname van 22:45 tot 23:00 en aansluitend een opname op hetzelfde kanaal van 23:00 tot 23:30.

Ik heb ingesteld dat een opname 3 minuten eerder dan de ingestelde tijd moet beginnen, en 5 minuten na het einde blijft doorlopen.

Ik heb de Inverto vannacht bewust niet uitgezet en op Ned3 laten staan. Daarmee houd ik dus de decoder bezet.

Vanmorgen was de opname van Ned1 ongecodeerd aanwezig met de juiste lengte. De opname van 2300 tot 2330 ook, maar de opname van 2245 tot 2300 helemaal niet.

Als ik me niet vergis, werkte zo'n situatie in eerdere firmware versies wel, omdat de twee aansluitende opnames op dezelfde zender zijn. Alleen de ingestelde overlap viel dan weg.

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De CAM is dus waarschijnlijk niet het probleem. Zijn er dan wel mensen die het probleem niet hebben?

 

Ik weet niet precies hoe het zit/zat met de opname conflicten, maar wat me wel verbaasd is dat de opnames gedecodeerd zijn. Je had de inverto immers op Ned3 aan laten staan, dus zou ik verwachten dat de CAM bezet is en dat de opnames niet gedecodeerd kunnen worden. Zou dit soms alleen met de Aston kunnen die DUAL is?

Inverto IDL 7000m (1.4.214.104) met SmarDTV 910050 R1.0 / SW 2.05.001;FW 3.03.013

Lemon 042CI met SmarDTV SW: CANALDIGITAAL 1.09.003(01.09.01.00)FW:1.03.05

Inverto Unicable twin LNB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Invertist
Origineel bericht van: mifi
......Ik heb de Inverto vannacht bewust niet uitgezet en op Ned3 laten staan. Daarmee houd ik dus de decoder bezet.

Vanmorgen was de opname van Ned1 ongecodeerd aanwezig met de juiste lengte......

Hier klopt iets niet: als Inverta AAN stond en aan is blijven staan op Nederland 3, kan een opname van Nederland 1 nooit gedecodeerd zijn!

Origineel bericht van: E. Hindriks
Ik weet niet precies hoe het zit/zat met de opname conflicten, maar wat me wel verbaasd is dat de opnames gedecodeerd zijn. Je had de inverto immers op Ned3 aan laten staan, dus zou ik verwachten dat de CAM bezet is en dat de opnames niet gedecodeerd kunnen worden. Zou dit soms alleen met de Aston kunnen die DUAL is?

Nee, ook met de Aston DUAL kan dit niet: het "duale" voordeel zit er uitsluitend in, dat je kunt PIPpen met gecodeerde zenders van één transponder.

Tenminste: naar mijn beste weten. Mijn Aston is defect, zodat ik dit niet kan naspelen. Zodra ik een nieuwe heb, zal ik dit eens proberen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist
Origineel bericht van: mifi
......
Vanmorgen was de opname van Ned1 ongecodeerd aanwezig met de juiste lengte......

Hier klopt iets niet: als Inverta AAN stond en aan is blijven staan op Nederland 3, kan een opname van Nederland 1 nooit gedecodeerd zijn!

Dat klopt. Neem me niet kwalijk. Ik dacht te schrijven ongeDEcodeerd. In de snelheid is dat misgegaan. De opname van Ned1 en die van 2300-2330 waren gemaakt zoals verwacht.

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Invertist

coderen, decoderen, niet-decoderen, ongedecodeerd = gecodeerd (of niet, als het al ongecodeerd was)......

Ik schrijf het ook vaak verkeerd!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in mijn Aston Cam de nieuwe kaart van CD. Misschien heeft dat er ook nog mee te maken.

 

Ik merk dat ik er verdrietig van wordt.

Kijk, dat er bugs in zitten, daar raak je aan gewend. En op een gegeven moment heb je er ook bijna geen last meer van. Af en toe opnieuw opstarten en gewenning doet de rest.

 

Maar onbetrouwbaar... dat je er niet op kunt rekenen dat je opnames goed zijn. Daar wordt ik verdrietig van.

 

Ik neem dingen op omdat ik ze perse niet wil missen, en als je dan alleen de laatste 12 minuten blijkt te hebben, dan stoort dat.

Ik ben nu teruggeschakeld op een oudere firmware versie, want daar had ik in de dagelijkse praktijk eigenlijk geen problemen meer mee. De .102 versie heeft me een opname van een mooi programma gekost, waarschijnlijk omdat ik de Inverto op standby heb gezet terwijl de opname nog liep.

 

Zucht.

 

En nu vol goede moed weer verder met de oudere versie. Daarmee was de Inverto een prima ontvanger...

 

m

 

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook terug naar een vorige versie (.98) gegaan.

Ook bij mij iets opgenomen en als ik het afspeel na 5 min nix meer tezien, ook elke dag terug een vastloper en dan ruzie met mijne chef dat is er teveel aan.

Kortom deze update is niet de oplossing geweest ik ben beter af met een beta versie :-((

Mvg Tw-er
Mut@nt HD 51  open-pli 6.1, Triax 78 astra 1-2 & 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Invertist
Origineel bericht van: rudie1956
Ik snap ook niet wat er zo heilig aan de Aston cam.

Ik ook niet, maar wie zegt dat er iets heiligs aan moet zijn? De Aston is op zich gewoon één van de goede CAM's. Maar er zijn er meer: en de werking van elke CAM is afhankelijk van de firmware van de betreffende ontvanger. En dat scheelt per versie per ontvanger nogal eens.

Overigens: er wordt wel vaak, uit onwetendheid, hoog opgegeven over het "DUAL' zijn van die Aston. Maar de meeste ontvangers ondersteunen dat duale helemaal niet. Bij de Inverto 7000 betekent het alleen maar dat je kunt PIPpen tussen gecodeerde zenders die zich op één en dezelfde transponder bevinden (lekker belangrijk, nietwaar).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik draai nu tijdelijk sinds een week met een Aston 2.18. Maar ik kan jullie problemen echt niet reproduceren met de laatste update...

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rudie1956
Ik snap ook niet wat er zo heilig aan da Aston cam.

Niets. Hoezo?
Ik heb destijds 50 euro voor het ding betaald, dus ik leg hem niet zomaar in de la.

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Murdock
Ik draai nu tijdelijk sinds een week met een Aston 2.18. Maar ik kan jullie problemen echt niet reproduceren met de laatste update...

Ik heb Aston 2.17 en daarmee is het probleem te reproduceren. Misschien is het afhankelijk van de versie van de Aston of van de combinatie tussen versie van de Aston en de nieuwe seca3 CD kaart.
Ik heb geen idee welke verschillen er in de Aston versies zitten.

Een oudere firmware versie teruggezet in de 7000 en weg probleem.
Ik ben nu weer blij laugh

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoals ik al vermelde hier heb ik dit ook, bij mij is het een tvvmodule en nog de seca2 kaart. telkens als er opnames worden gedaan en ik zet de ontvanger af juist daar gaat volgens mij ook de modulle op off en heb ik zwart beeld! Het zou misschien intressant zijn om de sofware maker er eens op attent te maken over deze bug!

 

Homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...