Ga naar inhoud


[IDL7000/Lemon070] Nieuwe softwareversie 1.4.214(.102) online


bladerunner

Aanbevolen berichten

Gast Invertist
Origineel bericht van: Homer
Het zou misschien interessant zijn om de software maker er eens op attent te maken over deze bug!

Die, althans een vertegenwoordiger van hem, leest hier altijd mee!
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 96
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb de ontvanger inmiddels al vaker in stand-by gezet tijdens een opname, maar heb dit probleem nog niet gehad.

Dat de CAM dan uit gaat, is raar, maar kan m.i. niet de reden zijn dat de decodering mis gaat, tenzij de ontvanger "denkt" dat de CAM goed werkt nadat de opname is gestopt en het werk kan beginnen.

Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik Aston (v2.18) nog niet echt uit de kast heb laten komen sinds zijn herstel, maar ik zal het ook eens uit gaan testen.

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb deze bug nog niet gehad met mijn nieuwe seca kaart en de tvvl module.

 

Ook met de matrix module nog geen problemen gehad.

 

wel heb ik dat als ik twee modules in de inverto duw dat mijn "defecte" tvvl module uitvalt.

 

 

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: JosFop4Sat
Dat de CAM dan uit gaat, is raar, maar kan m.i. niet de reden zijn dat de decodering mis gaat, tenzij de ontvanger "denkt" dat de CAM goed werkt nadat de opname is gestopt en het werk kan beginnen.

Dit idee had ik ook, daarom heb ik de backup aangezet, maar ook in de nog gecodeerde opname stopt het beeld.

Ik heb ondertussen ook de SECA3 kaart gekregen en daarmee kan ik het nog steeds reproduceren.

Wat ik doe:
1: Ontvanger aan
2: Stem af op RTL4 (zender doet er waarschijnlijk niet toe)
3: Terwijl de now/next info nog op het scherm gaat druk ik op opname knop van de afstandbediening(AB), zodat het huidige programma opgenomen wordt.
4: Ik laat het programma ongeveer een minuut draaien en zet dan de ontvanger uit (standby) met de AB en let even op wat er het laatst op het beeld was.
5: Na weer ongeveer een minuut schakel ik de ontvanger weer aan met de AB.
6: Druk op de stop knop van de AB en stop de lopende opname.
7: Bekijk de nog gecodeerde opname in de bibliotheek.
8: Bij mij stopt het beeld vlak nadat ik hem in standby had gezet er staan hooguit nog een paar seconden extra op.
9: Vreemde is ook als je daarna versnelt achteruit afspeelt dat de tijd dan vooruit gaat.

Ik heb de update via de satteliet gedaan en geen factory reset en geen harde schijf format. Ik weet dat dit beter is, maar dit zal de gemiddelde gebruiker die nog nooit op sat4all geweest is toch ook niet doen?
Ben benieuwd wat de mensen gedaan hebben, die het niet met bovenstaande omschrijving kunnen reproduceren.

Inverto IDL 7000m (1.4.214.104) met SmarDTV 910050 R1.0 / SW 2.05.001;FW 3.03.013

Lemon 042CI met SmarDTV SW: CANALDIGITAAL 1.09.003(01.09.01.00)FW:1.03.05

Inverto Unicable twin LNB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelijk maar weer een reactie op mezelf.

Ik dacht om uit te sluiten dat het aan de CAM ligt, zou ik de CAM er uit kunnen halen tijdens de opname. En wat blijkt dan treedt het probleem niet op. Toeval? Is natuurlijk nog maar 1 keer getest.

 

Ik heb dus tijdens stap 4 zo'n 10 seconden nadat de opname gestart is de CAM er uit getrokken, daarna alle stappen gewoon doorlopen tot stap 7. Dan voor stap 7 de CAM er weer in en dan is de opname goed te bekijken (zag wel een klein hikje in de opname, toen ik de CAM er uit trok).

 

Ik begin dus toch weer het vermoeden te krijgen dat het te maken heeft met de gebruikte CAM.

 

Even een overzicht:

wel probleem:

Homer met tvv CAM versie ??

E.Hindriks met CD CAM (oude type)

mifi met Aston Dual V2.17

Tw-er met ??

 

geen probleem:

Invertist met Matrix Revolutions-UCAS 3.1

Murdock met Aston Dual V2.18

JosFop4Sat met CD CAM (nieuwe type)

wolverine met Matrix Revolutions UCAS 3.1 en tvv CAM versie??

 

Kunnen we de vraagtekens nog even invullen?

Inverto IDL 7000m (1.4.214.104) met SmarDTV 910050 R1.0 / SW 2.05.001;FW 3.03.013

Lemon 042CI met SmarDTV SW: CANALDIGITAAL 1.09.003(01.09.01.00)FW:1.03.05

Inverto Unicable twin LNB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Invertist

Je hebt het in ieder geval uitgebreid en blijkbaar reproduceerbaar getest.

Misschien nog eens dezelfde stappen doorlopen op een een ongecodeerde zender met de CAM er in (ook dan is de CAM volledig actief).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik altijd (ivm warmte) het onderste slot en nog geen problemen gehad met de nieuwe CD CAM + Seca3.

Als ik het verhaal zo lees van E.Hindriks, dan lijkt het of in stand-by de CAM crasht en daardoor de stream naar de HDD corrupt gemaakt wordt, maar wel door blijft opnemen.

Als de processor crasht, zou de opname direkt gestopt zijn.

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een tvv module van februari 2008, kan nu niet kijken welke versie want madam is "thuis" aan het bekijken ;-))

De moment hij dat hij vastloop (zie ik door de klok die stilstaat deze middag nog om 16h40-gisteren rond deze tijd de inverto terug opgezet) kan ik ofwel effe resetten door de stroom eraf te halen of de cam even los te klikken en dan gaat de inverto terug.

Ik ga 1 dezer dagen de .99 beta er terug opzetten maar heb mijn usb stick uitgeleend.

 

Heb de cam al zowel in de onderste als de bovenste gestoken en bij versie .102 geen verschil bij een vorige versie soms wel verschil.

 

Mvg Tw-er
Mut@nt HD 51  open-pli 6.1, Triax 78 astra 1-2 & 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist
Je hebt het in ieder geval uitgebreid en blijkbaar reproduceerbaar getest.
Misschien nog eens dezelfde stappen doorlopen op een een ongecodeerde zender met de CAM er in (ook dan is de CAM volledig actief).
Vanavond het rijk alleen, dus weer volop kunnen testen en ik ben weer een stuk verder.
Opnames van BVN geprobeerd (2x) en die gaan goed. (goed idee trouwens)
Ter referentie ook nog even weer RTL4 geprobeerd en daar treedt het probleem nog steeds op.
Toen maar even mijn Aston CAM geprobeerd, die terug gevallen is naar versie 1.0100B. En wonder boven wonder neemt deze CAM wel goed op. Voor de zekerheid nog maar een keer geprobeerd en nog een keer met de CD CAM, maar het is reproduceerbaar.
De Aston doet het wel en de CD CAM niet.

Wat me nog meer opviel is dat:
De opnames gedaan met de ASTON met een dollar teken in de bibliotheek staan, gecodeerd dus.
De opnames gedaan met de CD CAM zonder dollar teken in de bibliotheek staan, ongecodeerd dus!
Ik heb dus het vermoeden dat inverta met de CD CAM ongecodeerd probeert op te nemen en dat lukt ook, zolang ze aanstaat, maar in standby wordt er in hetzelfde bestand gecodeerd opgenomen.
Dat de ene CAM anders reageerd als de andere geeft mij het idee, dat FTA bewust anders met verschillende CAM's omgaat in de firmware.

Mijn voorzichtige conclusie:
Aston CAM V2.17 en de oudere CD/TVV CAM geven problemen met deze firmware andere versies of CAM's lijken goed te gaan.

Vraag ik me alleen nog even af waarom ik mijn Aston CAM niet meer gebruikte. Had dat niet met automatisch decoderen te maken?
Onderste CI slot heb ik niet kunnen proberen, omdat die het niet meer doet.

Inverto IDL 7000m (1.4.214.104) met SmarDTV 910050 R1.0 / SW 2.05.001;FW 3.03.013

Lemon 042CI met SmarDTV SW: CANALDIGITAAL 1.09.003(01.09.01.00)FW:1.03.05

Inverto Unicable twin LNB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tw-er
De moment hij dat hij vastloop (zie ik door de klok die stilstaat deze middag nog om 16h40-gisteren rond deze tijd de inverto terug opgezet) kan ik ofwel effe resetten door de stroom eraf te halen of de cam even los te klikken en dan gaat de inverto terug.
Dit probleem heb ik ook nog steeds, hoewel het wel minder erg lijkt als met de vorige versie. Maar gezien mijn laatste testen (zie mijn vorige post) kon dit wel eens gerelateerd zijn.
Kun jij misschien ook eens een andere CAM proberen?

Inverto IDL 7000m (1.4.214.104) met SmarDTV 910050 R1.0 / SW 2.05.001;FW 3.03.013

Lemon 042CI met SmarDTV SW: CANALDIGITAAL 1.09.003(01.09.01.00)FW:1.03.05

Inverto Unicable twin LNB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Invertist
Origineel bericht van: E. Hindriks
.....Toen maar even mijn Aston CAM geprobeerd, die terug gevallen is naar versie 1.0100B. En wonder boven wonder neemt deze CAM wel goed op. Voor de zekerheid nog maar een keer geprobeerd en nog een keer met de CD CAM, maar het is reproduceerbaar.
De Aston doet het wel en de CD CAM niet.

Wat me nog meer opviel is dat:
De opnames gedaan met de ASTON met een dollar teken in de bibliotheek staan, gecodeerd dus.
De opnames gedaan met de CD CAM zonder dollar teken in de bibliotheek staan, ongecodeerd dus!.....

1- De Inverto neemt ALTIJD gecodeerd op (uiteraard alleen als de uitzending gecodeerd is), tenzij er gedurende de gehele opname ook naar dat kanaal wordt gekeken. Ook opnames tijdens stand-by gemaakt zijn dus (initieel) gecodeerd;
2- De Aston is blijkbaar teruggevallen naar de "virgin state": dat betekent dat live kijken wel goed gaat, maar het decoderen van opnames niet lukt. Het decoderen van opnames wordt uitgevoerd zodra de ontvanger op stand-by staat.
3- Als het onderste CI-slot defect is (hoe komt dat trouwens?), weet je dan zeker dat er geen problemen zijn met het bovenste? Per slot van rekening meldt je wel unieke problemen!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist
1- De Inverto neemt ALTIJD gecodeerd op (uiteraard alleen als de uitzending gecodeerd is), tenzij er gedurende de gehele opname ook naar dat kanaal wordt gekeken. Ook opnames tijdens stand-by gemaakt zijn dus (initieel) gecodeerd;
2- De Aston is blijkbaar teruggevallen naar de "virgin state": dat betekent dat live kijken wel goed gaat, maar het decoderen van opnames niet lukt. Het decoderen van opnames wordt uitgevoerd zodra de ontvanger op stand-by staat.
3- Als het onderste CI-slot defect is (hoe komt dat trouwens?), weet je dan zeker dat er geen problemen zijn met het bovenste? Per slot van rekening meldt je wel unieke problemen!

1: In mijn omschrijving wordt er ook eerst gekeken naar de uitzending, deze eerste minuut zal dus ook ongecodeerd opgeslagen worden. Bij het naar standby gaan, moet er dus volgens jouw omschrijving overgeschakeld worden naar gecodeerde opslag. Ik denk dat het daar fout gaat bij sommige CAM's.
2: Klopt hij is teruggevallen. Laten repareren is volgens mij maar een tijdelijke oplossing als ik de berichten van anderen mag geloven. Decoderen van opnames is volgens mij ook het probleem met deze terug gevallen CAM.
3: Geen idee hoe het gekomen is, denk dat er ergens een los contact zit, maar de bovenste heeft het altijd goed gedaan met de vorige software versie. Zal hem eens uit elkaar halen. En mijn probleem is niet uniek, in deze thread melden 4 mensen dit probleem!

Inverto IDL 7000m (1.4.214.104) met SmarDTV 910050 R1.0 / SW 2.05.001;FW 3.03.013

Lemon 042CI met SmarDTV SW: CANALDIGITAAL 1.09.003(01.09.01.00)FW:1.03.05

Inverto Unicable twin LNB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: E. Hindriks

1: In mijn omschrijving wordt er ook eerst gekeken naar de uitzending, deze eerste minuut zal dus ook ongecodeerd opgeslagen worden. Bij het naar standby gaan, moet er dus volgens jouw omschrijving overgeschakeld worden naar gecodeerde opslag. Ik denk dat het daar fout gaat bij sommige CAM's.

Niet alleen in dat geval gaat het fout. Ik heb het probleem gehad als de opgenomen zender een andere is dan de gekeken zender.

Origineel bericht van: E. Hindriks

2: Klopt hij is teruggevallen. Laten repareren is volgens mij maar een tijdelijke oplossing als ik de berichten van anderen mag geloven. Decoderen van opnames is volgens mij ook het probleem met deze terug gevallen CAM.

Maar het probleem is er ook met de Aston CAM 2.17 die niet is teruggevallen.

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: E. Hindriks

Vraag ik me alleen nog even af waarom ik mijn Aston CAM niet meer gebruikte. Had dat niet met automatisch decoderen te maken?
Onderste CI slot heb ik niet kunnen proberen, omdat die het niet meer doet.


Een Aston CAM die teruggevallen is decodeert normaal, dus een uitzending waarnaar gekeken wordt, wordt probleemloos ongecodeert opgeslagen.
Anders wordt het als de opname off-line gedecodeerd wordt, dan gaat de snelheid omhoog, waardoor de decodeertijd korter is dan de opname duurt.
De oude 1.03 CAM versie kan dat blijkbaar niet aan en de opname wordt vervolgens corrupt opgeslagen.

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...