Ga naar inhoud


[IDL7000/Lemon070] Nieuwe softwareversie 1.4.214(.102) online


bladerunner

Aanbevolen berichten

Wel om maar eens iets te melden over de nieuwe soft 102 sins ik deze heb opgeladen krijg ik nu een raar fenomeen, Neem ik programeer twee opnames dit loopt ok en gebeurd ook! Als ik dan even ga gaan kijken of ik de film leuk vin en zet de ontvanger dan af neemt hij de twee verderop maar de laaste waar ik naar heb gekeken heeft dan een zwart scherm als ik deze wil zien net waar ik de ontvanger heb afgezet! dit is nu al met een aantal films voorgevallen!

 

Ps heb al een fabrieksherstel gedaan en stroom eraf.

 

Homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 96
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nieuwe 10.2 versie via OTA geinstalleerd afgelopen zaterdag. Het is vandaag woensdag.

 

Ik kan melden dat met deze nieuwe versie ik na uit standby komen zonder uitzondering een zwart scherm kreeg. Daarna zappen naar een ander kanaal en er is beeld. Geen ramp dus, maar wel eigenaardig.

 

Verder bleef de Inverto vannacht op standby gewoon doordraaien, zoals met vorige versies ook voorkwam.

 

Deze softwareversie wordt kennelijk al moe na 4 dagen.

 

Ik heb vanmorgen een reboot gedaan, waarna de schijf weer netjes uitschakelt.

Zal vanavond kijken of er nu ook meteen beeld is. Nu geen tijd.

 

ciao

m

 

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb woensdag avond een volledige factory reset gedaan zonder de HD te formateren. Waar met versie 1.3.212.1 de zenderlijst de volgorde had van CD, is die nu met versie 1.4.214.102 de lijst van TVV.

 

Maar deze morgen stond de klok stil om 5u00. Na een reboot en uit stand-by voor ongeveer 10 minuten alles OK. Terug naar stand-by - de HD of de koeling begint te draaien of de ontvanger kijkt als er moet gedecodeerd worden - maar de klok valt terug stil. Nog eens rebooten - komt in stand-by, een kort aanslaan van de HD of de koeling - gaat goed in stand-by en klok blijft lopen.

 

Zou dan toch de CI-module de oorzaak kunnen zijn?

Triax 80cm, 2 LNB, SmarDTV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Invertist

De PIN-code is uitsluitend voor het formatteren van de harde schijf. Meestal is dat niet nodig: als je het wel doet, ben je uiteraard alle opnames kwijt. Soms helpt het formatteren tegen onduidelijke problemen, omdat het filesysteem soms corrupt is geraakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem met de opnames die op zwart gaan, hebben wij ook (bij 2 opnames gezien nu). Het lijkt er inderdaad op, dat de opname op zwart gaat vanaf het moment dat de ontvanger uitgezet wordt. Ik heb de backup functie niet meer aanstaan, zal deze weer eens aanzetten om te zien of het probleem ook in de gecodeerde versie zit.

Inverto IDL 7000m (1.4.214.104) met SmarDTV 910050 R1.0 / SW 2.05.001;FW 3.03.013

Lemon 042CI met SmarDTV SW: CANALDIGITAAL 1.09.003(01.09.01.00)FW:1.03.05

Inverto Unicable twin LNB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ligt volledig aan de nieuwe soft, voorgeen hadden wij er geen last van! Gisteren weer twee op genomen en terug prijs alles mogen wissen! Net als vorige keer op het punt waar je de ontvanger afzet stopt ook het beeld en mag je de opgenomen films wissen. lijkt erop dat de modulle ook wordt uitgeschakeld want deze films worden verder opgenomen maar je krijgt een zwart scherm voor de rest van de film!

 

Hopelijk doen ze er vlug iets aan want dit is een vervelende bug!

 

Hoe zet je de vorige soft terug met een usbstick op de site van bom is het via een 1:1 kabel

 

Homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rob, is het probleem van Hindriks en Homer een nieuwe bug van de SW-versie 1.4.212.102 ? (of is dit een Belgisch probleem blush )

 

Welke versie draai jij nu?

 

Groet, Henk

 

Inverto IDL7000m PVR CD HD160GB|Firmw.1.4.214.103|

CImodule: AstonCrypt Dual CAM 1.07 [update: v.2.2300T]

Buiten gebruik ivm glasvezel: HomeCast / Triax60cm|CD Twin-DuoLNB 2x coaxkabel

Cogas-glasvezelbuitenaf/FiberNL=> nu Online.nl & Canal Digitaal SamsungTV-app.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier geen problemen met de nieuwe versie.

 

Wel problemen sinds ik de nieuwe kaart (Seca3) gebruik, regelmatig geen beeld (wel klank) op gecodeerde kanalen.

Probleem is meestal op te lossen door even naar standby te gaan.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Invertist
Origineel bericht van: HenkRood
Rob, is het probleem van Hindriks en Homer een nieuwe bug van de SW-versie 1.4.212.102?

Ik draai al weken de .102 zonder (nieuw geïntroduceerde) problemen. Desalniettemin kan het een specifiek probleem zijn van die versie: niet bij elke installatie (combinatie van ontvanger, CAM, antenne en zenderlijst) komen alle problemen altijd op dezelfde manier tot uiting (of zelfs helemaal niet).

Ik heb de .102 ervaren als een stabiele versie. Ik heb nog geen SECA 3 kaart in gebruik: ook dat kan effect hebben.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Hier gebruik in de nieuwe soft met tvv modulle en nog de Seca2 kaart! Enkele de update gedaan van soft .102.

 

Verder al eens stroom er af en fabrieksherstel gedaan evenals instellingen, gebruik geen kanalenlijst dus gewoon laten zoeken via fastscan.

 

Homer

80cm Schotel smart twin lnb tvv Vu+ 1Terab

 

Onlangs overgestapt naar Belgacom Tv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik ook nog de Seca2 kaart en CD module. Kon het probleem van de week weer reproduceren door inverta standby te zetten tijdens een opname. Opnames die beginnen terwijl toestel in standby staat lijken wel goed te gaan. Ik heb de backup functie ondertussen weer aan staan. Zal het weer eens proberen te reproduceren en dan de back-up ook checken.

Ik gebruik overigens wel Unicable, misschien dat dat ook niet zo vaak voor komt. Homer, gebruik je toevallig ook Unicable?

 

Ik kom overigens niet uit België, dus dat kan het niet zijn wink

Inverto IDL 7000m (1.4.214.104) met SmarDTV 910050 R1.0 / SW 2.05.001;FW 3.03.013

Lemon 042CI met SmarDTV SW: CANALDIGITAAL 1.09.003(01.09.01.00)FW:1.03.05

Inverto Unicable twin LNB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn probleem is (voorlopig?) opgelost.

Op 01/05/09 heb ik versie 1.3.212.001 + factory reset gedaan en sedert die laatste reboot heb ik tot heden geen enkel probleem meer gehad.

Dus toch een bug in de software?

 

Nu maar afwachten wat het zal geven met de nieuwe smartcard.

 

Ik kan nu ook weer manueel decoderen; wat blijkbaar nodig zal zijn, want volgens een dealer van TVV zou in de nabije toekomst de coderingssleutel om de drie dagen vernieuwd worden zodat gecodeerde opnamen binnen de drie dagen dienen bekeken te worden. Zolang er geen echt stabiele versie 1.4 is, zal manueel decoderen dus gen overbodige luxe zijn.

Nu maar hopen dat de Seca3 overweg kan met versie 1.3.212.001!

 

Triax 80cm, 2 LNB, SmarDTV

Link naar reactie
Delen op andere sites

De eerder genoemde problemen met gehalveerde bestanden als je tijdens een opname de Inverto uit zet, heb ik nu ook een paar keer gehad met de 102 versie.

Onbetrouwbaar. Ik moet toch in staat zijn om halverwege een opname te gaan slapen, of niet?

 

Ik heb erop gelet dat ik naar een ander kanaal aan het kijken was als het kanaal dat werd opgenomen bij uitschakelen.

Vervolgens blijft de HD de hele nacht draaien. 's-Morgens opnieuw opgestart en daarna staat de opname die 55 minuten had moeten duren gedecodeerd op de schijf met alleen de laatste twaalf minuten.

 

m

 

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt het trouwens dat ik met een software update via USB stick, niet meer een oudere versie kan installeren?

 

Hij herkent hem wel, vraagt of ik wil downloaden, maar is daarna heel snel klaar en doet geen up(down)grade.

 

m

 

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...