Ga naar inhoud


Is dit type, goede kwaliteit vloerverwarmingsbuis?


Noordhorn

Aanbevolen berichten

@allen

 

Ik kan via een bekende veilingsite vloerverwarmingsbuis aanschaffen waar de volgende tekst op staat:

 

Citaat:
PE-RT (LPE) * 16x2 * K-10.04.04* DIN 16833 Sauerstoffdicht nach DIN 4726 * Tmax 90 gr (Tmal 100 gr) * 6 Bar * KIWA KOMO* SKZ A285 * KAN-therm.

 

Nu is het voor een leek als ik, dit moeilijk te vergelijken met andere types die er allemaal zijn.

 

De buis wordt gelegd in een nieuwbouw woning (zowel boven als beneden) en als hoofd verwarming gebruikt (h.o.h. 10 cm). Dit wordt later aangestuurd door een aardwarmtepomp (Nibe). Wie o wie kan mij hier wat nuttigs over vertellen?

 

b.v.d. Noordhorn

- Skystar II - 2 x Dreambox 7000S - 2 x USB stick 128/256MB - T55 Wavefrontier - NSLU2 - Maxtor 300 GB -

Link naar reactie
Delen op andere sites


als het om dergelijke leidingen gaat en een hoh 10cm (dus de radius die dan 5 cm is) moet je rekening houden met warm en koud krimp kruip gedrag van polyethyleen alsook de koppelingen

 

ik zou wegens de garanties en komo certifikaten die in een schade geval per verzekering kunnen worden vergoed enkel de vakman raadplegen dus niet een satelliet forum.

 

chiao

 

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou geen verwarmingsslang via marktplaatsen kopen, er zijn namelijk kilometers B keus slang in de handel die veelal op de veilingsites worden aangeboden.

 

En eenmaal in de vloer gestort krijg je hem er niet meer zo snel uit.

 

Garantie is meestal tot de deur.

 

Ik zou gaan voor slang via een erkende leverancier, dan kun je daar ook verhaal halen als er iets mis is.

 

Live life to the Max(loader)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt héél veel soorten slang maar ik zou toch graag 2

categorieen willen noemen; kunststof slang en slang met

een aluminium inlage.

 

De laatste slang geniet mijn voorkeur om 2 belangrijke

redenen, ten eerste is de slang met aluminium inlage

100% zuurstof-dicht (los van elke norm dan ook) en op

de tweede plaats is deze slang vriendelijker om te leggen.

 

Uit ervaring zeg ik; als je deze slang legt is hij onmiddelijk

dood. (eindelijk een manier om diermishandeling te gedogen)

Een volkunststof slang springt alle kanten op met leggen.

De aluminium inlage zorgt dat de slang een soort "leggeheugen"

krijgt en blijft nagenoeg liggen als je hem verwerkt hebt.

 

Daarnaast vragen diverse ketelleveranciers om zuurstofdiffuus

vrije slang, de slang met alu-inlage is dat 100%.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@all,

 

Bedankt voor de reacties. Denk dat de buis met "aluminium inlage" tot dit moment mijn voorkeur geniet. Zal een rond gaan kijken wat deze buis "duurder" is, maar eenvoudiger leggen is mij ook wel wat waard smile. Heb geen onbeperkt budget dus ik zal wel alles tegen elkaar moeten afwegen.

 

Noordhorn

 

- Skystar II - 2 x Dreambox 7000S - 2 x USB stick 128/256MB - T55 Wavefrontier - NSLU2 - Maxtor 300 GB -

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...