Ga naar inhoud


FOX news FTA


Aanbevolen berichten

Ik had al wel een vermoeden dat het misschien iets met NTSC te maken had en heb mijn ontvanger al wel eens op automatisch of NTSC gezet, maar dat gaf geen verbetering.

Jammer ik vind het wel zenders die iets toevoegen aan de hobby.

Zijn er trouwens ontvangers die geen moeite hebben met deze NTSC norm?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast gusfromholland

Ik vind de kwaliteit wel redelijk. Het lijkt erop dat bij het invoegen van de commercials over de reguliere programmering wat meer blokken te zien zijn. Maar over het algemeen is het beeld bij mij niet blokkerig en geluid en beeld synchroon (1 m. Gibertini schotel).

 

Blij dat er weer een aantal Amerikaanse nieuwszenders te ontvangen zijn. CNN International is slaapverwekkend. Als je Headline News een half uurtje aan hebt staan, ben je op de hoogte wat er aan de andere kant van de grote plas gebeurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Theo50

Zijn er trouwens ontvangers die geen moeite hebben met deze NTSC norm?


De zenders komen hier goed binnen de beeldkwaliteit is niet geweldig maar goed.
Ontvanger is een Maxdigitaal 225 maar ik zal niet veel kijken naar deze zenders. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Rond 8uur vanavond zag ik op ATN1 een beeld met de mededeling: lunch time, return at 1400 Eastern.

Op ATN2 was gewoon het CNN US beeld. Ik heb verder niet meer kunnen kijken (rest van de familie moest GTST zien).

Weet iemand waarom dit beeld er was??

En is er iets bekend over de betekenis van de afkorting ATN1 en ATN2?? (feeds van CNN?)

 

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoel dus dit beeld, was vergeten het erbij te plaatsen.

Foto-7EFF3GQ3.jpg

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sat87

En is er iets bekend over de betekenis van de afkorting ATN1 en ATN2?? (feeds van CNN?)

American Television Network? Of: News? confused

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patje7of9
Origineel bericht van: Eduard07
Origineel bericht van: sat87

En is er iets bekend over de betekenis van de afkorting ATN1 en ATN2?? (feeds van CNN?)

American Television Network? Of: News? confused




Atlantic Television News cool
Link naar reactie
Delen op andere sites

Atlantic Television News, lijkt te kloppen.

(via google blijkt een Deens communicatie bedrijf te zijn)

Bedankt voor de INFO.

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Ik heb nu even de gelegenheid om er naar te kijken.

De transponder heeft volle sterkte bij mij met een signal quality van nagenoeg 100%

De beeldkwaliteit is inderdaad slecht. Komt door de lage bitrate. Mijn Humax 5400 geeft aan: 187 kbps. Dus dat is erg weinig.

Er zijn verder geen hick-up te zien..alleen de artifakten vanwege de lage bitrate. En natuurlijk iets minder resolutie vanwege de 525/60 overdracht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: patje7of9
Origineel bericht van: Eduard07
Origineel bericht van: sat87

En is er iets bekend over de betekenis van de afkorting ATN1 en ATN2?? (feeds van CNN?)

American Television Network? Of: News? confused


Atlantic Television News cool

Bijna goed, dus. cool

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik krijg sinds gisteren de melding geen audio/video, de transponder staat nog wel aan. Ben bang dat het kijken naar de nieuwszenders, de klok / luchtopnamen, voorbij is.

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...