Ga naar inhoud


[DM7025] Bij 3 smartcards, welke in de CI plaatsen met welke cam ?


MFX2000

Aanbevolen berichten

Na op vakantie in Engeland geweest te zijn ben ik helemaal weg van de programmering op de SKY kanalen. Hierdoor overweeg ik om een abonnement af te sluiten.

 

Echter in mijn DM7025 heb ik al in de readers een kaart van TVV en een kaart van CD zitten. Nu is het slot nog over waar je een cam in kan plaatsen met een kaart.

 

Graag zou ik willen weten welke cam ik voor deze CI moet kopen en welke kaart ik daar het beste in kan plaatsen als ik alles onder CCCam 2.1 wil draaien. Het gebruik van de CI is namelijk volledig nieuw voor mij. Ik draai als image Gemini 4.1 op mijn DM7025.

Dreambox 8000 [2x Sat + 1x DVB-CT / openPli 4.0 / CCCam 2.3.0] / disecq / inverto twin lnb / triax 78cm  ||  Dreambox DM500HD [DVB-C / openPli 3.0 / CCCam 2.3.0]

Link naar reactie
Delen op andere sites


er zijn amper cams die een NDS kaart kunnen lezen, en ze up-to-date houden. Ik zou dus een TVV/CD CAM kopen en daar de TVV/CD kaart instoppen. Je kan dan het andere kaartje met de sky kaart in de interne kaartlezers plaatsen en via CCcam laten werken.

overigens opgelet : sky is begonnen met een kaartwissel en het is nog niet duidelijk of/hoe het nieuwe kaartje zal werken op de dreambox.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus de geel/blauwe kaartjes van Sky zijn binnenkort geschiedenis ??

 

Ben dan benieuwd of iemand hier op het forum al een nieuwe sky kaart heeft confused

Dreambox 8000 [2x Sat + 1x DVB-CT / openPli 4.0 / CCCam 2.3.0] / disecq / inverto twin lnb / triax 78cm  ||  Dreambox DM500HD [DVB-C / openPli 3.0 / CCCam 2.3.0]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nooit een common interface ( CI ) gebruiken op een dreambox. Werkt meestal slecht of helemaal niet.

Mijn advies is gebruik CCcam en knoop aan de compoort van de dreambox een mastera of zo iets.

Configureer CCcam.cfg in /etc en klaar ben je.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd dat het dan wel ingebouwd is en niet goed werkt.

 

Dus een mastera gebruiken. Alleen dacht ik dat zo'n mastera bedoeld was voor het programmeren van funcards en niet voor het uitlezen van legale smartcards ??

 

Zal mij eens gaan verdiepen in de cfg van CCCam hoe de seriele poortlezer geactiveerd kan worden smile

 

Bedankt voor de tips !!

 

 

 

Dreambox 8000 [2x Sat + 1x DVB-CT / openPli 4.0 / CCCam 2.3.0] / disecq / inverto twin lnb / triax 78cm  ||  Dreambox DM500HD [DVB-C / openPli 3.0 / CCCam 2.3.0]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MFX2000
Vreemd dat het dan wel ingebouwd is en niet goed werkt.

och, niet werken is een groot woord, het werkt wél alleen niet optimaal. Zo heb ik vroeger ook nog een tijdje met een (multi-)CAM gewerkt om bepaalde kanalen te decoderen die ik toen niet met een emulator kon decoderen. Als je dan op een kanaal gaat staan die de CAM niet kan decoderen, dan verscheen telkens een foutmelding op het scherm, hoewel ik wél beeld had via de emulator, wat uiteindelijk op de zenuwen ging werken.
feit is dat de dreambox beter werkt als je alleen de emulator (en interne kaartlezers) gebruikt. Als je dus een externe kaartlezer bijplaatst dan kan die door de interne software mee aangesproken worden, wat steeds een betere oplossing is als via een CAM.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...