Ga naar inhoud


[DM7000] Combinatie kaart TVV en C+ (seca3)


alleenjan

Aanbevolen berichten

Tonskidutch,

 

Dan werkt de kaart, bij de enkel 1 kaart (in boven en onder), en zapt de DM7000 als een tierelier, het vreemde is dat, met 2 kaarten, op mijn DM7000 (server) dit eigenlijk weinig problemen geeft,het probleem is de DM800 (client) die moeilijk zapt of de CDS kaart niet kan vinden.

 

mvg

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Beste satvrinden,

 

Bij het verder lezen op het onderwerp CCcam 2.1.0 zie ik dat men hierbij de prio file kan aanpassen voor de seca3 kaarten, zou dit de oplossing zijn ?

Ik heb (gemini 4.1) CCcam 2.1.0 via menu gedownload, maar zie niet (in de CCcam.prio) hoe deze in te stellen.

 

mvg

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast pieterg
Origineel bericht van: alleenjan

Bij het verder lezen op het onderwerp CCcam 2.1.0 zie ik dat men hierbij de prio file kan aanpassen voor de seca3 kaarten, zou dit de oplossing zijn ?


nee, nogmaals, niet als je telkens maar 1 van de twee kaarten ziet.
Zolang je geen kaartinfo van beide kaarten hebt, is er echt iets hardwarematig mis.
Dat andere kaarten wel samen werken bewijst niks, de ene kaart trekt meer stroom dan de andere, of draait op een andere kloksnelheid, of veroorzaakt meer interferentie dan de andere.

Met prios prutsen heeft geen zin totdat beide kaarten tegelijk werken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Pieterg,

 

Toch heb ik een vreemde ´gedachtekronkel´ , indien de kaartlezer inderdaad de kaart niet ziet waarom werkt de DM7000 dan ´redelijk´ goed en kan ik zappen van RTL4 naar VTM, terwijl dat bij de verbonden DM800 niet lukt ?

 

mvg

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast pieterg

zou je eens je kaartinfo kunnen laten zien, terwijl beide kaarten er in zitten? Om zeker te weten dat we het over hetzelfde hebben hier.

 

Bedenk ook dat in de tijd dat de 7000 op de markt kwam, deze kaarten nog lang niet bestonden.

Dat ze met 1 tegelijk tenminste nog werken is in feite al een meevaller wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pieterg,

 

/dev/sci0

handled 2(1) ecms and 0(0) emms

SECA card serienr* entitlements

 

cardreader /dev/sci1

handled 0(0) ecms and 0(0) emms

SECA card serienr* entitlements

0000 MANAGEMENT : 2009-05-18

006c TV VLAANDEREN : 2009-07-02

 

* kaartnummer

 

UIteraard de TVV boven en de CDS kaart beneden

 

 

mvg

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast pieterg

dat ziet er idd niet goed uit.

Maar de vraag is of het uitlezen van de entitlements mis gaat, of dat de hele kaart niet herkend is.

Zie je de providers wel in je share lijst? (dus 6a op sci0 en 6c op sci1)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast pieterg

ok, dan heb je misschien geluk, hoewel het lezen van de entitlements niet helemaal lekker gaat, dus de kaartsloten duidelijk steken laten vallen, doen de kaarten het wellicht nog wel.

 

Veel adviezen kan ik je dan verder niet geven, ik heb zelf ook alleen maar een CDS kaart (en geen 7000), dus heb deze symptomen zelf niet.

 

Misschien eens seca2 negeren (SECA HANDLER: 3) op de client box.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor wat het waard is (heb zelf een enigma2 machine).

 

Ik heb 2 seca 3 kaarten, CD boven, TVV onder.

Ik kan zappen zonder vastlopers en heb binnen 1 a 2 seconden beeld van CD naar TVV en terug.

 

Gebruik de Milo image van vorige week en dus de CCcam 2.1.0.

DM8000HD PVR, DM800HD met OpenPli! ,T90 met 2x Octo en 2x Qua op A1,2,3 en HB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het seca2 probleem is dus ook een probleem in seca3.... Zit hier nog met de seca2 varianten van provider 6A en 6C. Zelfs in een smargo werkt dat niet samen icm CCcam op een interne lokale linux server. (En dat is toch echt andere HW).

 

Heeft iemand al WEL gehoord dat de SECA3 variant samen gaat ?

 

 

Niks is geheim in deze wereld, ik weet alleen soms niet waar of van wie ik de juiste informatie kan krijgen


+++ 4 x VU solo SE /  T90 / 7 Quad LNB's / OpenPli / Latest Oscam / Raspberry / Strong SRT7404 (op de plank voor de jaarlijkse update ) +++

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik zag dit probleem met mijn DM7000. Zodra ik er 2 Seca3 kaarten van C+ NL in stak, was er telkens afwisselend 1 kaart zichtbaar. Het leek er op alsof the cardreaders om en om opnieuw geïnitialiseerd werden.

Ik was ook erg benieuwd of dit met een TVV Seca3 kaart ook zou gebeuren, maar deze kaart is helaas nooit aangekomen.

Op dit moment heb ik dmv een smargo beide kaarten in mijn HTPC zitten en dit werkt wel prima. De DM7000 staat sinds vandaag in de kast ;-)

 

Anyway, de kaarten splitsen of er een smargo bij steken...

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beobuddy,

 

Op dit moment heb ik als test 2 DM7000´s in het netwerk ingezet,dit werkt perfect , maar is een ´dure´ oplossing, indien de milo-image inderdaad werkt zou dit een uitkomst zijn.

Ik denk dat deze echter alleen feilloos werkt op een E2 machine, maar ik zal het eens testen.

 

groeten

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...