Ga naar inhoud


[DM7000] Combinatie kaart TVV en C+ (seca3)


alleenjan

Aanbevolen berichten

Beste satvrinden,

 

Ik heb vandaag een nieuwe smartkaart van Canaal dig ontvangen,

deze heb ik meteen in mijn DM7000 gestopt, probleem is dat ik ook een TVV kaart heb en dat deze ´schijnbaar´ niet samen functioneren.

De DM7000 is via CCcam gekoppeld (intern) aan een DM800, echter na een 2-tal minuten valt een kaart uit ?

 

Als ik de ´oude´kaart van c+ gebruik heb ik geen problemen, ook heb ik de nieuwe CCcam 2.1.0 geprobeert maar geen resultaat, wat kan hiet het probleem zijn ?

 

 

mvg

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nee, alleen Jan.

 

sorry, kon het even niet laten.

 

 

Maar gebruik eens de zoekfunctie in de tijd dat je ongeduldig zit te wachten.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alleenjan
Beste,

Heeft niemand dit probleem ?, de kaart werkt wel maar ´stottert´na ca 2 min en slaat soms vast, er zijn toch wel meer satters met 2 seca3 kaarten ?

mvg
Jan


gebruik eens een Cccam.prio file en zet erin welke zenders je via de ene kaart wilt ontvangen en zenders via de andere kaart,
want dit is wat je hebt,
op je 2 kaarten zenders die elkaar tegenwerken.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

 

Als ik de zoekfunctie gebruik moet men natuurlijk de juiste zoekterm invoeren, dus heb ik geprobeerd TVV en C+ , dit geeft niet het gewenste resultaat, ik heb bij Dreambox gezocht en bij TVV en Canaal dig, en heb het niet gevonden.

 

Het kan uiteraard zijn dat dit reeds uitvoerig besproken is maar ik kan het niet vinden, en kan helaas niet elke dag de onderwerpen bijhouden.

Indien iemand een tip of zoeksuggestie heeft dan graag.

 

mvg

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Digitaal kijker,

 

Ik heb ook in deze richting gezocht, het is echter vreemd dat 2 zenders die niet in hetzelfde pakket zitten elkaar tegenwerken, bv op de DM7000 RTL4 en op de DM800 VTM dan werkt er maar een kaart, in dit geval TVV (VTM dus) wissel ik de kaart om (boven en beneden) dan is C+ de bovenliggende kaart.

Bij het opvragen van ecm info kan ik ook maar steeds een kaart uitlezen.

 

Maar mischien moet ik inderdaad eerst de ´dubbele´zenders filteren in de CCcam.prio

 

mvg

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast pieterg
Origineel bericht van: alleenjan

Bij het opvragen van ecm info kan ik ook maar steeds een kaart uitlezen.


Dan kan je 7000 blijkbaar niet meer dan 1 kaart aan.
Waarschijnlijk trekt de nieuwe kaart net iets meer stroom dan de oude, zodat het met de oude kaarten nog net wel ging, en nu niet meer.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast pieterg
Origineel bericht van: alleenjan

Waarschijnlijk toch een prioriteits probleem.


niet als je bij de cardinfo telkens maar 1 kaart ziet, dan is het echt een hardware probleem.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Pieterg,

 

Hij ziet de kaart wel, maar krijg geen info (geldigheidsdatum en zo) maar aan je reactie kan ik toch opmaken dat het puur aan mijn DM7000 ligt, anders moeten er toch meer mensen zijn met dit probleem.

 

Ik zal eens een vriend benaderen om met een andere DM te testen.

 

mvg

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

 

Ik heb hier ook een seca3 tvv en cds kaartje en heb hetzelfde probleem, getest op mijn dm7020 en dm8000. Als ik de kaart uitlees krijg ik maar entitlements voor 1 kaart, maar hij ziet de andere kaart wel. Meestal neemt de box voorkeur voor de cds kaart en duurt het schakelen tussen een "puur" tvv en cds kanaal langer dan vroeger, verder werkt alles eigenlijk goed.

 

Greetz,

 

Kopernikus

Dreambox's 8000PVR Open PLi, 7020Si & 600PVR - CCcam 2.1.4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pieterg,

je raakt wel een belangrijk punt

en eigenlijk wordt het door Kopernikus nogmaals bevestigd.

 

zelf heb ik die twee kaarten moeten splitsen (maw eentje naar een andere dreambox verplaatst) [enigma1]

 

rara; met de oude seca2 en de premiere was er echt never nooit een dergelijk probleem

 

dus wat is je punt betreffende hardware fout dan?

 

, hoe zitten de smartcard readers intern eigenlijk geschakeld en wordt vanuit enigma wel de juiste dev/sci0 cq dev/sci1 juist aangestuurd?

 

chiao

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alleenjan
Hij ziet de kaart wel, maar krijg geen info (geldigheidsdatum en zo) maar aan je reactie kan ik toch opmaken dat het puur aan mijn DM7000 ligt


Hier hetzelfde, van een kaart geeft hij wel de datum aan en van de andere niet.
Ook zapt hij zeer langzaam met beide kaarten erin.

Frank

Xtrend ET-8000 met openPli, Visiosat Big Bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: alleenjan
Pieterg,

Hij ziet de kaart wel, maar krijg geen info (geldigheidsdatum en zo) maar aan je reactie kan ik toch opmaken dat het puur aan mijn DM7000 ligt, anders moeten er toch meer mensen zijn met dit probleem.


Dit snap ik ook effe niet. Pieterg zal vast bedoelen dat als je geen kaartinfo ziet, de kaart niet wordt herkend in de kaartlezer omdat bijvoorbeeld een kaartlezer defect is.
Hoe concludeer jij dat ie dan wel de kaart ziet?

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

uhm wat wie bedoeld is natuurlijk enkel door henzelve te beantwoorden, maar toch geef ik dan evenzo even een reactie...

 

stop maar eens enkel een kaart in je dreambox

kijk wat ie doet, hoe die zapt en wat je entitlements zijn

stop daarna maar eens ook ENKEL die andere kaart in je dreambox

 

en doe dat maar eens in de slot beneden

en doe dat maar eens in de slot boven

 

en daarna probeer je het maar eens met twee kaarten.

 

chiao

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...