Ga naar inhoud


Tekst rondom een foto in HTML


Dilasso

Aanbevolen berichten

LS,

 

Ik zou graag op een webpagina een blok tekst willen plaatsen met in het midden een foto in HTML, heeft iemand een idee hoe dat moet?

 

Groet,

Dilasso.

Dreambox DM800HD SE met Open Pli en Wavefield T55 schotel voor Hotbird, Astra 1, Astra 2 en Astra 3.

Ik heb altijd nog een stukje maand aan het einde van mijn geld
(Auteur onbekend)


---------------------------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites


Foto links of rechts uitlijnen en de tekst er mooi omheen laten vloeien is idd geen probleem zoals je kunt lezen op de link van Big Fellow.

Maar als je zoekt naar een oplossing waarbij de foto gecentreerd staat en de tekst er links en rechts omheen vloeit, dan geef het maar op. Dat is er helaas niet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Duwgati
Foto links of rechts uitlijnen en de tekst er mooi omheen laten vloeien is idd geen probleem zoals je kunt lezen op de link van Big Fellow.
Maar als je zoekt naar een oplossing waarbij de foto gecentreerd staat en de tekst er links en rechts omheen vloeit, dan geef het maar op. Dat is er helaas niet.



Daar was ik al bang voor, bedankt voor jullie reakties.

Groet,
Dilasso.

Dreambox DM800HD SE met Open Pli en Wavefield T55 schotel voor Hotbird, Astra 1, Astra 2 en Astra 3.

Ik heb altijd nog een stukje maand aan het einde van mijn geld
(Auteur onbekend)


---------------------------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan wel, maar er is geen eenvoudige standaardfunctie voor. Als je zoiets bedoelt als in dit voorbeeld, dat wordt hier uitgelegd hoe te maken met CSS.

Anders zoek je even op Google "wrap text image centered", dan vind je wel meer hits die hierop betrekking hebben.

 

Als je niet met CSS wilt of kunt werken, zou ik het eens proberen met een tabel met een aantal cellen waarvan je de middelste cel vult met de foto, en de andere met tekst (de cellen al dan niet met "span" naar andere cellen).

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt, ik heb geen oplossing gevonden om tekst links en rechts van het plaatje te laten doorlopen (tenzij het maar om 1 regel tekst gaat). Zoiets ogenschijnlijks simpels is met HTML toch moeilijk (of niet) te maken. Als het al kan, denk ik dat je bij bijv. een javascript of Flash oplossing uitkomt, maar ik heb niks kant en klaar kunnen vinden.

 

Je zou gewoon een "foto" van de tekst met plaatje samen kunnen maken (dus eerst in een gewone text of photoshopeditor samenstellen, daar een screendump van maken), maar dat verdient ook geen schoonheidsprijs omdat de tekst dan geen echte tekst meer is.

 

In dat geval zou ik toch voor de 2 kolom layout gaan, al is het maar voor de leesbaarheid. Maarja, het is de vraag of de vragensteller dat wil.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...