Jump to content

Autoverzekering: eenzijdige premieverhoging toegestaan?

Jan Ambers
 Share

Recommended Posts

Kan zoiets zomaar???

Gisteren kreeg ik de rekening voor de reisverzekering met de wagen, in de bus...

Onderaan de faktuur stonden 2 opmerkingen:*

1/Opzeggen moet schriftelijk gebeuren en 3 maanden voor de vervaldag

2/Depanneren/slepen is niet gewaarborgd bij pech met een voertuig ouder dan 15j. Hiervoor dient onze Premium verzekering (144€ ipv 85€ nu)

Dit is dus in mijn geval een eenzijdige premieverhoging van +50%

Ik vind dat ik het recht moet hebben van zodra ik die eenzijdige verhoging krijg, de verzekering per kerende op te schorten met onmiddelijke ingang, wegens die eenzijdige premieverhoging...

Voorbeeld Touring 103€, ADAC 80€ ongeacht ouderdom voertuig!

Hoe het in Nederland juist zit weet ik niet, maar in België kan je je verzekering inderdaad meteen opzeggen als er een premieverhoging is.

Dit heb ik vorige maand nog gedaan en de opzegtermijn van 3 maanden was ruim overschreden.

iMac 27" macOS Sierra
iPhone 5s iOS 10

Heb ondertussen gelezen op de ADAC side dat hun: "ADACPlusMitgliedschaft @79,50 € / Jahr" kost en bij Touring 103...

Ik ben geen pezewever maar als men in mijn schoenen piest voel ik me nijdig!

Ik ga nu het antwoord van m'n opzegging bekijken, en ik zou wel eens lid van de ADAC kunnen worden!

Ik vraag me af of de klassieke autoverzekering in buitenland, NL of DL of FR niet eens veel voordeliger zou kunnen zijn?

Bij polis- en/of premiewijzigingen kun je meteen opzeggen!

Een verzekering in he buitenland nemen zou wel eens problemen

kunnen geven bij de RDW. Dat wordt (denk ik) niet doorgegeven.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Origineel bericht van: alx
Een verzekering in he buitenland nemen zou wel eens problemen kunnen geven bij de RDW. Dat wordt (denk ik) niet doorgegeven.

Tsja zou toch ook onder vrije verkeer van diensten en goederen moeten vallen.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Zojuist een brief van de reisverzekering gekregen met de bevestiging van opzegging, en creditnota van de factuur voor reisverzekering van 2010...

Ze zijn op dit gebied toch korrekt!

De eenzijdige premieverhoging kon dus worden ingeroepen als reden voor verbreking van contract!

Nu naar ADAC, en @ 79€ ipv 145, en beter gedekt!