Ga naar inhoud


Rookverbod ongeldig voor klein café


Noordhorn

Aanbevolen berichten

straks vallen er nog doden, niet door het roken zelf maar om het roken.

Bericht van Omroep Gelderland:

 

De politie heeft in Wageningen een 28-jarige man aangehouden omdat hij een kroegmedewerker heeft geslagen.

WAGENINGEN - De politie heeft in Wageningen een 28-jarige man aangehouden, omdat hij een kroegmedewerker heeft geslagen.

Het incident gebeurde in de Herenstraat. De medewerker sprak de man aan, omdat hij ondanks het rookverbod toch een sigaret rookte.

De man werd boos, waarna hij de 45-jarige horecamedewerker sloeg.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 151
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: RVP
Men is dus bang dat er bij vrije keuze, er geen niet rook cafe' s over blijven.
Dit heet volgens mij " marktwerving".
Als ik als eigenaar kon kiezen tussen die 2 en ik heb de grootste omzet voor een rook cafe, dan ging ik daar voor.
Daar wringt de schoen dus, er zijn kennelijk meer rokers die veel geld uitgeven in de kroeg dan dat de niet rokers doen.

Maar misschien is het precies andersom en hebben de niet rokers niets te vrezen als er vrije keuze komt tussen die 2.


In een niet rokers café komen rokers vaak gewoon binnen,(nu even niet!!, omdat ze zich gepikeerd voelen en demonstratief weg blijven). In een rokers café blijven niet rokers meestal wel weg, ik vraag me af wie er op de lange termijn meer omzet draait.

Citaat:
De politie heeft in Wageningen een 28-jarige man aangehouden omdat hij een kroegmedewerker heeft geslagen.
WAGENINGEN - De politie heeft in Wageningen een 28-jarige man aangehouden, omdat hij een kroegmedewerker heeft geslagen.
Het incident gebeurde in de Herenstraat. De medewerker sprak de man aan, omdat hij ondanks het rookverbod toch een sigaret rookte.
De man werd boos, waarna hij de 45-jarige horecamedewerker sloeg.


Nicotine gebrek?? crazy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet helemaal waar. De slechte stoffen zijn er voor 90% uit, die zit in onze longen. Verder rook ik nooit in gezelschappen waar men "niet rookt" of het moet buiten zijn.

Ik vraag tevens altijd of er iemand bezwaar heeft als ik een peukie op wil steken.

 

Ik heb wel degelijk eens iemand een hoestbui zien krijgen van een enorme ruft.....

 

En al die NIET rokers, ZUIPEN wel en kruipen achter het stuur.

Kijk dat zouden ze nog VEEL HARDER aan moeten pakken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Fatfreddy
Waar ik nu nog steeds geen antwoord op gehad heb is het feit welk bezwaar er nu eigenlijk is door de niet-rokers tegen het feit dat er misschien enkele kroegen zouden komen waar dan wel gerookt mag worden. Als dat door een bord op zo een toko aan de buitenkant duidelijk aangegeven word dat daar binnen wel gerookt mag worden dan is er voor iemand die problemen met roken heeft toch een vrije keuze er dan wel of niet naar binnen te gaan.



Als alle andere kroegen waar volgens de wet niet gerookt mag worden dan ook daadwerkelijk per direct allemaal en zonder uitzondering rookvrij worden, zoals de wetgever ook verplicht, heb ik daar geen enkele moeite mee.
Van mij mogen er best een paar (weinige) mini kroegen blijven waar gerookt mag worden. Daar kom ik dan gewoon niet en heb ik er ook geen last van.
Het wordt anders als ik in een dorp of stad echt op zoek moet naar een kroeg waar dus niet gerookt wordt, want een groot aantal asociale kroegbazen heeft gewoon sch**t aan de wet en rookt gewoon door.
Die mogen ze van mij vandaag dichttimmeren en voorgoed sluiten. Het is ook nog eens oneerlijke concurrentie tegenover de kroegbazen die zich wel aan de wet houden.

Ron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik een pakkie tabak heb gekocht dan heb ik geeneens geld meer om in de kroeg te gaan....

 

 

Dus waar hebben we het nu helemaal over.

 

En ik heb ook wel eens iemand bijna over de nek zien gaan nadat ik een ruft had gelaten.

Dus ik zit ook wel met minstens 90% vol met viezigheid :D

Melle
DM500HD, Funke 99cm & StabHH120 & Smart Lnb, Funke 68cm & Duo Lnb Quad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ozzo


En al die NIET rokers, ZUIPEN wel en kruipen achter het stuur.
Kijk dat zouden ze nog VEEL HARDER aan moeten pakken.


Dus alle niet rokers kruipen dronken achter het stuur?
Hmm.. vreemde conclusie. confused

Ben het er overigens wel mee eens dat ze degene die dat doen harder moeten aanpakken. Mijn mening: Achter het stuur, 0'0 promille.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een cafe eigenaar is/moet baas zijn in eigen tent/toko/zaak.

Hij bepaalt de regels.

Diegene die bij hem binnen wil past zich maar aan aan zijn regels.

Wil de klant/bezoeker dat niet dan blijft ie maar weg.

Eigenaar, baas in eigen tent!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ozzo


En al die NIET rokers, ZUIPEN wel en kruipen achter het stuur.
Kijk dat zouden ze nog VEEL HARDER aan moeten pakken.


Dit is natuurlijk l*lpraat. Je stelt dat niet rokers zuipers zijn. Persoonlijk denk ik dat heel veel rokers ook zuipers zijn.
Zijn er niet meer rokers dan niet-rokers in de kroeg? Dan zou statistisch gezien meer rokers zuipers zijn dan niet-rokers.

Ik rook niet en zuip niet. En als ik een drankje drink (zelfs is het er maar een) dan rijd ik niet.

Dus effe terug naar de werkelijke discussie en graag geen rare dingen zeggen die nergens op slaan.

Maar ik ben het wel eens dat ze mensen die met een slok op rijden hard moeten aanpakken.

zoals als ik al vaker zei, de rokers en niet-rokers moeten een keuze hebben ik welke kroeg ze gaan, rookvrij of niet rookvrij. Voor de wetgeving was er geen keuze en trokken de rokers zich niets aan van de niet rokers in een kroeg. Dus graag niet-rokers kroegen en rokers kroegen. Nu kan ik eindelijk ook weer eens normal in de kroeg gaan.

Beter 1 sateliet in de lucht dan 10 in de hand

 

Philips 7072, 2000, 5400 (7005)

Kathrein CAS90,UAS485 + een paar andere LNB's

H126 kabel, Matrix reborn, revolution, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

En graag dorpstraten waar je traag moet rijden en andere waar je hard mag rijden. Keuze moet er zijn eek

Wie het te gevaarlijk vindt loopt of fietst daar dan maar niet.

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: PaulCl
En graag dorpstraten waar je traag moet rijden en andere waar je hard mag rijden. Keuze moet er zijn eek
Wie het te gevaarlijk vindt loopt of fietst daar dan maar niet.


weer zo'n onzinnige vergelijking die nergens op slaat, maar ja die mensen moetn er ook zijn cool

Beter 1 sateliet in de lucht dan 10 in de hand

 

Philips 7072, 2000, 5400 (7005)

Kathrein CAS90,UAS485 + een paar andere LNB's

H126 kabel, Matrix reborn, revolution, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Satdorus
Een cafe eigenaar is/moet baas zijn in eigen tent/toko/zaak.
Hij bepaalt de regels.
Diegene die bij hem binnen wil past zich maar aan aan zijn regels.
Wil de klant/bezoeker dat niet dan blijft ie maar weg.
Eigenaar, baas in eigen tent!


knap hoor!
gewoon het burgerlijk wetboek, strafrecht, bestuursrecht, internationaal recht afschaffen.
overal geldt het, behalve in de kroeg dus, volgens jouw redenering, want daar regeert de kroegbaas.
is een leuk land dan waar jij in woont.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de overheid nou eens aktief antirookcampagne ging voeren op scholen, waarbij elk jaar de leerlingen wordt uitgelegd, hoe verslaving werkt en hoe dit te voorkomen.

Niet hameren op hoe ziek je kunt worden maar ècht uitleggen hoe verslaving werkt.

Dat dit ook tegen drank en drugsverslaving werkt is dan mooi meegenomen.

Dat werkt stukken beter dan symptoombestrijding en junkie pesten zoals ze nu doen.

 

Of zouden de inkomsten voor de overheid te belangrijk zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satcat
Of zouden de inkomsten voor de overheid te belangrijk zijn?


Vanzelfsprekend.
Daarom is er ook geen wet welke alleen maar autoverkoop toelaat met een snelheids limiet van 120.
Daarom is roken nog steeds legaal.
Daarom hebben we coffeeshops.
Daarom zijn de straffen te licht bij dronken rijden.

En ga zo maar door. Het enige wat voor elke regering interresant is zijn de inkomsten. Elke regering wil dat iedereen op zijn 60-65 dood gaat voordat het geld gaat kosten. Wat is er dan beter dan een aantal schadelijke en verslavende stoffen toe te laten wie iemand langzaam om zeep helpen? Rook verbod in cafes is slechts een shenenigan.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wel erg zwartgallig.

 

Ik heb sjaak(k) horen beweren dat een café een openbare gelegenheid is?

Elke kroegbaas mag naar eigen inzicht bezoekers weigeren.

Niet op basis van ras bijvoorbeeld, maar een besloten feest in een café is niets bijzonders toch?

Ik denk dat je op den duur steeds meer besloten clubs krijgt, waar je naar believen mag paffen.

 

Btw : en scheet wordt niet minder schadelijk als er gerookt wordt.:D

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...