Ga naar inhoud


Rookverbod ongeldig voor klein café


Noordhorn

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Nee, niemand in onze familie, "goed voorbeeld doet goed volgen" ze worden zeer oud in onze familie. Mijn moeder is oa 95 geworden door niet te roken whistle



Dat is genetisch bepaald en heeft niets met niet roken te maken.

Rudie

Grt Rudie

 

Rebox 9000.

Logitech Harmony 900.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 151
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: pukje
Dat vind ik nou altijd zo leuk,

nooit gerookt maar toch denken te weten dat iedereen kan
stoppen met roken.

Laats zag ik nog een vrouw van 105 op TV ,die zat nog lekker
te roken met een borreltje erbij.

Ik kan ook zeggen je weet niet wat ge allemaal gemist hebt doordat
je nooit rookt.


Als het gezegd had wel te hebben gerookt had je daar weer op ingehaakt door te zeggen: 'zie nou wel, eerst zelf roken en nu fanatiek tegenstander, 'ex rokers zijn het ergste' enz. enz. enz.
'Mijn opa heeft nooit gerookt en werd toch ziek' is ook zo'n populaire.
Steek je hoofd lekker in het zand.

Mijn vader is na jaren roken ook gestopt, van de ene op de andere dag, oke de reden was dat de aderen in zijn benen dicht waren geslibd en dat hij na later bleek ook een hartinfarct had gehad.
Roker moeten eerst geconfronteerd worden met de gevolgen in de vorm van het verliezen van hun eigen gezondheid, andermans gezondheid wordt totaal niet in de overwegingen meegenomen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad ook niet gemakkelijk om te stoppen met roken.

Ik heb zelf vanaf mijn 13e (stoer hé) gerookt tot mij 27e.

Op dat moment werkte ik bij een cigarettenfabriek, die van die cowboy.

Mijn vrouw kwam op een dag op het idee om nog eens een poging te doen om te stoppen, maar dan wel gezamenlijk.

Dat is uiteindelijk gelukt zonder kauwgom, pleisters of pillen.

We hebben wel 4 maanden in de gordijnen gehangen, afwisselend futloos, afwisselend humeurig, waarbij zelfs in het begin de conditie afnam.

Na een jaar konden we zeggen dat het ons gelukt was, gezien de vele verleidingen bij de cigarettenfabriek (toen werd nog in de kantine gerookt).

Ik weet hoe lekker het kon zijn, maar weet er gelukkig vanaf te blijven (zoals vele verleidingen :D).

Nu zijn er betere hulpmiddelen op de markt om te stoppen, maar je moet het zelf willen, of gedwongen worden door gezondheidsproblemen.

Iemand iets opleggen werkt niet, hooguit kan Klink zorgen dat de ontwenningspillen vergoed gaan worden, maar daar heb ik een hard hoofd in.

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: RVP
Sjaak houdt niet van keuzes.
Hij laat het liever voor zich regelen door Den Haag.

Daar houd ik wel van, maar niet opgelegd door een stelletje rookverslaafden die dat associëren met gezeligheid maar gewoon niet zonder nicotine shot kunnen cry


Je antwoord raakt kant nog wal.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh, wilde ik nu toch net een klein cafe gaan beginnen zonder personeel. Eentje speciaal voor rokers , zitten er hier van die zeurkousen die vinden dat dat dan niet mag. Hebben blijkbaar nog nooit van vrije keuze of zoiets gehoord. Ik schrijf het nog maar eens : Weet je dat er in een toko word gerookt dan ga je als je er bezwaar tegen hebt als niet-roker toch gewoon niet naar binnen ga dan naar naar een rookvrije tent. Is dat nu zo moeilijk te begrijpen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ROOKT U OOK?

roken, roken is fijn sigaretten zijn lekker roken, roken is fijn sigaretten zijn lekker roken, roken is fijn sigaretten zijn lekker roken, roken is fijn sigaretten zijn lekker "Nee, dank u ", zullen sommigen van u zeggen, wanneer een vriendelijke roker u aanbiedt in het genot te delen. Schande, driewerf schande en jammer vooral, u weet niet wat u mist. Een sigaret geeft altijd plezier, maar sommigen sigaretten geven meer plezier dan andere. De eerste sigaret op de dag, bij een vers gezette espresso, nog voor het ontbijt, geeft een speciaal genoegen. De dag begint; hij begint goed; je bent meteen klaar wakker, het verstand op scherp. Ook de sigaret na het diner is speciaal lekker. Eigenlijk eet je je door het gehele drie of vijf gangen diner heen, omdat je weet dat de beloning wacht. Na het toetje bij de koffie is hij er dan, lang gewacht, eindelijk genoten. Zeer ergerlijk is het wanneer zich in het tafelgezelschap mensen bevinden die niet kunnen wachten tot na het diner en reeds tussen de tweede en de derde gang een paffertje opsteken. Wat een gebrek aan zelfbeheersing! Geen enkele discipline! Ze weten hoe lekker de sigaret na de maaltijd is en toch steken ze er nu één op. Met dit soort mensen dient u geen zakelijke - of liefdes relaties aan te gaan. Beter is ook, hen als disgenoten te mijden.

BEGIN NU!!

 

Alle begin is moeilijk. U zult merken dat keel en longen zullen protesteren. Plezier moet gewonnen worden. Zonder inspanning geen plezier. Gelukkig zijn er heden vele super lichte sigaretten op de markt, die het leven van de beginnende roker veraangenamen. Is de eerste weerstand overwonnen, dan ligt een wereld van genot voor u open. Een sigaret is een tovermiddel voor u stemmingen. Voelt u zich duf; een sigaret wekt u op. Voelt u zich gespannen; een sigaret brengt u tot rust. Moet u een lastig karweitje doen; een sigaret geeft u beloning. Voelt zich prettig; een sigaret accentueert dat gevoel. De verwoestende kracht van vuur, getemd in de palm van de hand. Een man die rookt is een man die denkt. Een man die rookt heeft een doel. Roken benadrukt de sexualiteit. Een man wordt een echte man. Een vrouw wordt een femme fatale. En zeg nou zelf: zijn niet-rokers eigenlijk geen droogkloten? Een niet-roker neemt u in dienst als boekhouder, maar voor een avondje stappen kiest u toch voor een roker? "Roken brengt risico's met zich mee", zegt u. Dat doen wandelen, fietsen, autorijden etc... ook. Roken voorkomt Parkinson en Alzheimer. Daarom, het is nog niet telaat. De volgende keer dat iemand u vraagt: "rookt u ook?" Zegt u vol trots:

 

JA, IK ROOK

 

 

Rudie

Grt Rudie

 

Rebox 9000.

Logitech Harmony 900.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Zal me 'n worst wezen", zei de kroegbaas.

 

-Nee zegt Ab Klink :

 

"Alleen een worst van de H*censuur*MA heeft het recht op een rokerige werkplek." :D

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: caddydriver
Heb je het hier over je moeder????(Ma Flodder) whistlewink
Hoe dan ook roken is een plaag voor de nietroker die er niet voor kiest om verplicht mee te roken ,roken is nu eenmaal door de wetgeving in de horeca verboden dus hou op met janken en gedraag je als een kerel (wil je toch zijn als je rookt).

Groeten de Caddydriver. :)(verstokt niet roker helaas erg lang verplicht meeroker geweest nu is het eindelijk omgedraaid .



Dat heet Satire jongen,of was je dat vergeten, Alzheimer?

Grt Rudie

 

Rebox 9000.

Logitech Harmony 900.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Auto van een roker is al gauw €.1000 minder waard dan die van een niet roker.

En dat komt omdat er een lucht in hangt alsof iemand een heel kerkhof heeft leeg gegeten. blush

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klink gaat roken ook in kleine cafe's verbieden.

Als extra mag er ook niet meer in auto's gerookt worden.

De boete op het roken in een auto zal gelijk komen te liggen aan de boete voor het gebruik van een telefoon in de auto.

Voor roken in een antieke Cadillac zal de boete met 100% verhoogd worden is de verwachting.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...