Ga naar inhoud


Rookverbod ongeldig voor klein café


Noordhorn

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Paullo
Citaat:
Als je niet in het café komt, bemoei je er dan ook niet mee!


En wat doe je dan als je toch in een café wil komen, maar niet in de rook wil zitten.

Greets


En hoe deed je dat voor het rookverbod dan ????

* VU+ Duo 2 sat/kabel - Amiko A3 combo - Coolstream Trinity - Dreambox 800 HD SE - Xsarius Fusion HD SE - Mag254 iptv *

* LG 65inch smart 3D tv - Playstation 4 *

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 151
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Citaat:
Origineel bericht van: Paullo
Citaat:
Als je niet in het café komt, bemoei je er dan ook niet mee!


En wat doe je dan als je toch in een café wil komen, maar niet in de rook wil zitten.

Greets


En hoe deed je dat voor het rookverbod dan ????



Wat denk je. Onzuivere lucht inademen zeker, veel andere keuze was er niet.

Greets
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat probleem heb ik ook vaak.

Ik ga graag voor een goed biertje.

Word er wel verwacht dat je dan ook roker bent.

ONZIN natturlijk.

In Engeland hadden ze ooit diverse ingangen en sublokaties in de pub.

Ook voor de niet roker.

Daarom vind ik de stelling je bent een niet roker wat moet je dan in de kroes nergens op slaan.

Selfsat H50D2 & Stab HH90 + VU+DUO2 (VTI 6xx) + Onkyo TX-SR508 + LG 55UB850V UHDTV =  :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik nog niet gehoord heb is het voordeel van roken voor de B.V. Holland.

 

Of je nou rookt in de kroeg, thuis, buiten of waar ook, rokers sterven relatief jong en de ziekteduur bij hart- en vaatziekten of longkanker is relatief kort en daarmee goedkoop.

 

De rokers hebben dan een vermogen aan accijns betaald en meebetaald aan AOW, pensioen, AWBZ etc, zonder er langdurig gebruik van te kunnen maken.

 

Prima, want gezond levende niet-rokers worden momenteel stok oud en kunnen die potjes goed gebruiken.

 

Dus van mij mag in iedere kroeg en op iedere werkplek weer gerookt worden.

Wees een supporter en rook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Paullo
Citaat:
Als je niet in het café komt, bemoei je er dan ook niet mee!


En wat doe je dan als je toch in een café wil komen, maar niet in de rook wil zitten.

Greets


Een leesboek meenemen want je zit daar waarschijnlijk helemaal alleen.

Maar wat doe je als je naar je werk wil fietsen en toch geen uitlaatgassen wilt inademen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

wat een heet topic, het is heel simpel:

 

als rooker ga je gewoon naar een eenmans-cafe

als nietroker ga je naar een wat groter cafe met personeel, of een eetcafe, nog beter.

 

ieder zijn keuze nu, dus probleem opgelost, op klink na die moet nog aftreden vanwege zn falen, ook zn e-pasienten dosier slaat nergens op.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lag het maar zo simpel, het toverwoord heet : "Tolerantie", zowel naar roker als niet-roker.

Ikzelf zit bij een bend waarvan de helft rookt/niet rookt.

Als je dan een café binnengaat, krijg je al snel scheve gezichten, mede door de onduidelijkheid.

In de plaats waar ik dan kom wordt in 75% van de cafés gerookt, bij grotere evenementen, bijvoorbeeld carnaval, loopt dat tegen de 90%.

Het feit dat een of andere ambtenaar van de VWA moet controleren, schept helemaal al geen duidelijkheid en dan spreek ik al niet over het belachelijke feit dat een kroegbaas voor de boete opdraait ipv de roker.

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: vincent1971
. . . .Jammer van de uitspraak. Mij zien ze niet meer in een klein cafe. . . . .


Hoe deed je dat dan vóór het rookverbod? confused

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is maar goed dat vroeger geen rookverbod gold.

Anders waren er nog veel oorlogen tussen vele

indianestammen die vaak de vredespijp rookte.

 

Kijk dus naar de historie wat het roken allemaal

teweeg kon brengen.

 

MORAAL; roken is gezond voor de gezondheid, er sterven

immers minder mensen na de vredespijp . . . .

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch zijn rokers tolleranter.

 

1:Een nietroker klaagt als een roker rookt.

 

2: Nog nooit meegemaakt dat een roker zich over een nietroker beklaagt als ie eens niet rookt. laugh

 

Back ontopic.

 

 

VU+ Duo en 2x dreambox .

--------------------------------

plus 2 ruwharige tekkels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zij zullen dat onderzoek vermoedelijk onder restauranthouders / eetcafé's hebben gehouden. De cijfers van Horeca Nederland zijn doorgaans ook gerelateerd aan de hotel en restaurant sector en niet aan de horeca zoals wij deze kennen. De buurtkroeg etc.

 

Ik ken (bij wijze van) niet een (bruin) café dat geen last van het rookverbod heeft. Dientengevolge zou volgens mijn bescheiden mening de horeca erg blij zijn als het rookverbod opgeheven zou worden.

 

ps: Ik was, tot voor kort werkzaam in een horeca gerelateerde bedrijfstak en sprak dientengevolge veel horecaondernemers.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rudie1956
Origineel bericht van: ceesv
Algemeen gebruikelijk is, dat diegene die gevaar veroorzaakt of overlast bezorgt, deze voorkomt of beperkt.

Aangezien dit in de praktijk niet werd ingezien, is deze wet er gekomen.



Wat een dom gelul,je laat je auto toch ook niet staan en die is veel gevaarlijker,ook voor je medemens.
Kom ik steek er nog maar een op.


Ehh, dat vind ik nou dom gelul. Als je normaal en VOLGENS DE REGELS auto rijdt dat is het helemaal niet gevaarlijk. Alleen zijn er heel veel hollanders die niet rijden kunnen (ik ga de lijst hier nu maar niet opnoemen anders moeten we hierover ook nog een topic beginnen)

enne ik zie dat veel mensen zeuren dat alcohol drinken in een kroeg ook schadelijk is. Ze gaan er allemaal vanuit dat je alcohol in de kroeg moet drinken. Mag een frisje, sapje etc niet meer? (want nog een nieuw topic: mensen die teveel drinken en irritant worden is ook zoiets. Kan men dat ook niet verbieden ;-) )

Beter 1 sateliet in de lucht dan 10 in de hand

 

Philips 7072, 2000, 5400 (7005)

Kathrein CAS90,UAS485 + een paar andere LNB's

H126 kabel, Matrix reborn, revolution, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft die auto ben ik 't wel eens. Het "rokers pesten" is willekeurig terwijl er genoeg gevaarlijke dingen zijn (ook voor anderen).

 

Ik fiets 150km per week en de uitlaatgassen die je inademt in een beetje grote stad zijn vast veel schadelijker dan die ene keer per week dat je in een rook-kroeg staat. Ik weet geen bron, maar heb dit 'ns gezien in een documentaire waarin ze uitlaatgassen hadden omgerekend naar sigaretten per dag.

 

Zelfs mensen die een huisdier hebben, leven statistisch een paar jaar langer. Kortom, ik vind die hele regelgeving een non-issue. Een keuze tussen rokers en niet-rokers cafe's vind ik een veel betere oplossing. Net zo goed als er verschil is tussen het publiek en de muziek in een cafe.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...