Ga naar inhoud


Rookverbod ongeldig voor klein café


Noordhorn

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Con
Origineel bericht van: vincent1971
. . . .Jammer van de uitspraak. Mij zien ze niet meer in een klein cafe. . . . .


Hoe deed je dat dan vóór het rookverbod? confused

HG CC


Terras of niet uitgaan. Was in mijn jeugd ook niet veel uitgegaan in verstand met astma. Ja een enkel keertje een grote disco maar daar bleef het helaas bij.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 151
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ja droom lekker verder. Dat was "vroegah" misschien zo omdat er toen meer rokers dan niet rokers waren. Bij de grootste groep is het al vaak gezelliger. Nu zijn in de kroeg of discotheek de niet rokers over het algemeen in overhand en is het dus niets gezelliger bij de rokers, want dat is nu eerder een minderheidsgroep. Ik kan me ook echt op geen enkele manier voorstellen hoe een smerige asbak, stinkende rook en slechte adem tot de feestvreugde kan bijdragen:-)

Waarschijnlijk is het in amerikaanse clubs, bars en discotheken dan altijd zeer ongezellig want daar mag nergens gerookt worden.

Wat wel heel erg opvalt is dat alle opmerkingen van rokers over het algemeen totaal geen hout snijden, terwijl de opmerkingen van niet-rokers over het algemeen doordacht zijn en op feiten berusten.

Dat is typisch verslaafden gedrag. Wetende dat je zeer ongezonde, zeer dure en tot overlast leidende verslaving eigenlijk heel fout is, maar deze toch verdedigen omdat je nu eenmaal niet anders kunt (denk je).

Ik vind het prima dat je jezelf wilt verkankeren, maar verkanker dan inderdaad alleen jezelf en geef niet-rokers het recht en de vrijheid gezond te blijven zonder op zoek te moeten gaan naar plekken waar dat kan en mag. Wees als roker (en dus kanker, hart en vaatziekten veroorzaker) blij dat je nog ergens mag roken. Het vergiftigen van andere mensen is bij wet strafbaar, maar roken mag (nog) wel. Is dat niet een beetje vreemd, want het effect is medisch aangetoond hetzelfde.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dAF2000

Ik fiets 150km per week en de uitlaatgassen die je inademt in een beetje grote stad zijn vast veel schadelijker dan die ene keer per week dat je in een rook-kroeg staat. Ik weet geen bron, maar heb dit 'ns gezien in een documentaire waarin ze uitlaatgassen hadden omgerekend naar sigaretten per dag.

Zelfs mensen die een huisdier hebben, leven statistisch een paar jaar langer. Kortom, ik vind die hele regelgeving een non-issue. Een keuze tussen rokers en niet-rokers cafe's vind ik een veel betere oplossing. Net zo goed als er verschil is tussen het publiek en de muziek in een cafe.


Dat met die uitlaat gassen kan zijn maar moet je daarom dan ook nog meeroken met iemand anders? (BTW, wij, mijn vriendin en ik gebruiken vaak de trein voor ons werk en hebben ook maar 1 auto en die is erg zuinig, helaas wel diesel). Dat auto rijden is meestal een noodzaak (alhoewel men daarover kan discussieren) en roken is gewoon een verslaving zolas koffie, alcohol etc. Alleen met roken kunnen anderen er last van hebben.
Ofwel het gaat over roken en niet over uitlaat gassen. Gelukkig moeten auto's steeds schoner worden (ook weer die regelgeving anders gebeurt het niet)

En die regelgeving is geen non-issue want tot dat deze regelgeving er kwam had je alleen rokers cafe's, restaurants etc. Nu (mocht de kleine zelfstandige een rook cafe blijven runnen en waar dus ook gerookt kan worden) komt er dan eindelijk een keuze voor de niet roker. Voor mij een verademing. Ik kom weer is restaurants en cafe's sinds ik terug ben in NL (sinds 2005).
Alleen die hoge prijzen nog daar moest een wetgeving voor komen! :D

Beter 1 sateliet in de lucht dan 10 in de hand

 

Philips 7072, 2000, 5400 (7005)

Kathrein CAS90,UAS485 + een paar andere LNB's

H126 kabel, Matrix reborn, revolution, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu even olie op het vuur gooien:

 

Wie zegt dat het klopt dat roken ongezond is ,ze hebben ook

al vaker gezegd dat koffie wijn enz slecht voor de gezondheid

is en nu lees je vaker dat het zelfs gezond is.

 

In de tijd dat 70% van de mensen rookten is het nogal logisch

dat als iemand aan de longen sterft dat de kans 70% een

roker is.

Statestieken en vergelijkingen kan je op tal van manieren

intepreteren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje
Nu even olie op het vuur gooien:

Wie zegt dat het klopt dat roken ongezond is ,ze hebben ook
al vaker gezegd dat koffie wijn enz slecht voor de gezondheid
is en nu lees je vaker dat het zelfs gezond is.

In de tijd dat 70% van de mensen rookten is het nogal logisch
dat als iemand aan de longen sterft dat de kans 70% een
roker is.
Statestieken en vergelijkingen kan je op tal van manieren
intepreteren.
Ik rook 35 jaar nu neem maar van mij aan dat t slecht is voor je.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel ik zit in een kroeg met allemaal rokers waaronder ook het personeel en het is lekker gezellig. Dan moeten alle gasten omdat er een niet-roker ook daar gezellig wil zitten maar stoppen of buiten gaan staan. Kies als niet-roker dan maar een toko waar niet gerookt word en dring het ons niet op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het antwoord ligt in de vraag opgesloten...

 

Stel ik zit in een kroeg met allemaal rokers

 

Waarom denk je dat er alleen rokers zitten?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

rare vergelijking. als er een keuze is tussen een rokers en niet rokers dan is het toch prima. Kan zelf iedereen kiezen. Maar als er geen rookvrije gelegenheden hebt heeft de niet-roker niets te kiezen!!!!! De roker kan het zelfde doen. Als ie in een rokers cafe wil gaat ie erheen en als ie in een rookvrij cafe wil gaan kan ie er ook heen, alleen mag ie er nier roken.

 

Dus door de regelgeving hebben we een keuze als niet roker. Voor die tijd was de keuze om niet naar de kroeg te gaan = eigenlijk een verkapte discriminatie om het wat botter te zeggen.

 

En dat roken ongezond is of niet is 1 punt daarnaast zijn er nog de overlast van de rook (zeker als je er niet goed tegen kunt). En alles stinkt (als er bij mij thuis per ongeluk iemand rookt dan stinkt het huis minstens een dag hierna) waar gerookt wordt. (daarnaast heb ik al heel wat elektronische apparaten zien sneuvelen omdat ze bedekt waren onder de nicotine (bij heavy rokers) en de componenten hun warmte niet meer kwijt konden.

 

Oh ja, en dring ons de rook niet op. Ik vraag er niet om. Als ik ergens sta of werk etc.

Beter 1 sateliet in de lucht dan 10 in de hand

 

Philips 7072, 2000, 5400 (7005)

Kathrein CAS90,UAS485 + een paar andere LNB's

H126 kabel, Matrix reborn, revolution, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat men sigaretmaakt die geen schadelijke rook afgeeft ,

en paf dan er volgas op los smile

 

Ik ben & blijf van mening , rookverbod = rookverbod !!

of bv Enkel Binnen rookverbod = Binnen rookverbod !!

Op een terras kan mij gene zak schelen , ga je gang !!

 

Sommige hier in België zeggen:

Rookverbod ?? We gaan niet meer opcafe !!

Maar ja , dan gaat dat cafe failliet , ach , hetzij zo !!

En dat is de schuld van het rookverbod !?!?

 

Niet Rokers die nu niet op cafe gaan , men niet verplicht

op cafe te gaan , met of zonder rookverbod , ook rokers dus !!

Trouwens , wat is het nut van roken ??

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Even wat feiten.

 

2000

Eén op de drie Nederlanders van 16 jaar en ouder rookt. Van de mannen rookte vorig jaar 36%, van de vrouwen 32%. In 1989 was dit verschil tussen mannen en vrouwen groter: toen rookte nog 44% van de mannen en 31% van de vrouwen. Gemiddeld rookt een roker per dag 16 sigaretten. Dit verschilt nauwelijks voor mannen en vrouwen.

 

Van de Nederlanders van 16 jaar en ouder rookt 11% 20 of meer sigaretten per dag. Daarmee vallen zij onder de categorie zwaardere rokers.

 

Het rookgedrag varieert sterk met de opleiding die iemand heeft gevolgd. Van de personen die alleen lager onderwijs gevolgd hebben is 17% een zwaardere roker. Van de hoger opgeleiden valt slechts 5% onder deze noemer. Bij deze cijfers is rekening gehouden met verschillen in leeftijd en geslacht.

 

 

Bron CBS

 

Dit zijn cijfers van 2000, ondertussen is de trend nog steeds neergaand, en roken steeds minder mensen.

In 2008 rookte 27% van alle volwassenen in Nederland en dat is een daling ten opzichte van voorgaande jaren. De grootste winst is gehaald bij de rokers van 35 tot 44 jaar. Er is wel een redelijk groot verschil in het percentage bij de mannen en de vrouwen Van de mannen rookte 30% terwijl dit bij de vrouwen maar 24 was.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

IMHO:

 

'Vroeguh' was roken 'stoer'. Als je op school niet rookte dan was je een mietje, homo etc. Uiteraard gekoppeld aan het gebrek van vaste uitgaanspartners (meisjes en later vrouwen). Roken was duur want vadertje staat moest wel het meeste verdienen aan jouw verslaving.. Nu is het plots Europees - not done - en mag dus iedereen verplicht afkicken... Zoals bekend stemt roken tot tevredenheid en door het gebrek hieraan dus nu openlijk geweld op straat....En natuurlijk maakt vadertje staat al het andere een beetje duurder om het gemis van melkkoe tabak te compenseren....Dus...Fuck Europa parlement, Fuck Balkenende en geef verdomme de Guldens weer terug!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv
Gemiddeld rookt een roker per dag 16 sigaretten. Dit verschilt nauwelijks voor mannen en vrouwen.

Van de Nederlanders van 16 jaar en ouder rookt 11% 20 of meer sigaretten per dag. Daarmee vallen zij onder de categorie zwaardere rokers.

En die getallen zijn gebaseerd op wat de rokers zeggen te roken, niet op de praktijk.
Volgens de verslavingspoly en de stoppen met roken boekjes is 20 sigaretten voor een gewone roker het gemiddelde.
En als er nog alcohol bij gedronken wordt komt dat aantal nog dichter bij per uur dan per dag.
Waar komen die rookwolken anders vandaan in de kroeg?
Roken leidt ook altijd naar nog meer roken.

Origineel bericht van: ceesv

Het rookgedrag varieert sterk met de opleiding die iemand heeft gevolgd.
Bron CBS (werkt niet meer?)


En daar geloof ik ook niets van.
Er wordt nog vol op gerookt in alle lagen van de bevolking.
Omdat rokers tegenwoordig als paria worden beschouwd zullen steeds meer rokers ontkennen dat ze roken.
Wat mij opvalt is dat op plaatsen waar ze het beste kunnen weten dat roken slecht is, zoals ziekenhuizen, dat daar zoveel gepaft wordt door het personeel.

Wat wel gerelateerd kan worden is alcoholgebruik en roken, gekoppeld verslavingsgedrag.
Mensen die regelmatig in de kroeg te vinden zijn en vaak niet eens beseffen dat ze alcoholafhankelijk zijn geworden, zijn vaak ook rookverslaafd.
Dit verklaart ook dat buiten Northpark de kroegen gevuld zijn met 80%-90% rokers.(op de echte uitgaansavonden misschien iets minder)
Rokers die regelmatig alcohol gebruiken in de kroeg zijn ook kansloos om te stoppen.

Deze kroegbewoners die doorgaans de hele week in de kleine eenmanszaakjes doorbrengen moeten dan 20 keer per uur naar buiten.
Dit omdat er in theorie personeel die er niet is en ook nooit zal komen te beschermen.(de wetgeving is hier op gebaseerd)
Dit omdat er mensen zijn die ineens in theorie naar elke kroeg willen gaan, let wel, alleen in theorie.
Dit omdat men het verrekt om keuzevrijheid te maken

De mensen met luchtweg aandoeningen die ik tot nu toe ben tegen gekomen hadden vaak meer last van de parfums en aftershave dan van de rook.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...