Ga naar inhoud


Ned telefoonnummer Voipbuster


Aanbevolen berichten

Zag zojuist, dat nu de mogelijkheid bestaat een eigen nederlands nummer te verkrijgen bij Voipbuster.

 

De kosten hiervan bedragen Euro 1,-

 

Nu zit ik niet te wachten op nog een extra telefoonnummer, maar het is wel handig, als je vervolgens uitbelt met Voipbuster, dit nummer ook wordt aangegeven op de de telefoon display van de ontvanger.

 

Men kan dus altijd terugbellen naar het aangegeven nederlandse telefoonnummer.

 

Het nummer begint met: +31857?????? of in nederland 0857??????

 

Groet,

 

 

Bram

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ja, inderdaad een prima voorziening. Je krijgt alleen de vraag van de ontvanger waar dat dan wel is, een dergelijk kengetal.

 

Is dit er speciaal voor aangemaakt?

 

Kan dit ook gebruikt worden door andere (buitenlandse) Voip providers ? Je vindt een referentie naar een dergelijk kengetal nergens terug.

 

Voor de kosten hoef je het in ieder geval niet te laten !

 

Grotendeels gratis bellen en nu voor Euro 1 ook nog een nederlands telefoonnummer.

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: verkerkbr
Je krijgt alleen de vraag van de ontvanger waar dat dan wel is, een dergelijk kengetal.
Is dit er speciaal voor aangemaakt? Je vindt een referentie naar een dergelijk kengetal nergens terug.

Volgens de OPTA is een 085 nummer voor "Elektronische communicatie algemeen".

Quote van een bericht uit 2005 van telecomwereld:
Citaat:
085-nummers als landelijk netnummer
Voor de nieuwe netnummers gelden niet de beperkingen van de netnummergrenzen. De 085-nummers moeten vooral goedkoop en laagdrempelig zijn. Uit een recent voorstel van het ministerie van Economische Zaken, blijkt dat dit een landelijk netnummer moet worden. U kunt als particulier zo'n 085-nummer aanvragen voor uw vaste lijn. Als u verhuist naar een andere stad hoeft u geen nieuw nummer aan te vragen. Er zullen meer dan negen miljoen nummers beschikbaar zijn. Onbekend is of er kosten aan de overstap verbonden zullen zijn.

Dit jaar is ook al gestart met 088-bedrijfsnummers en persoonlijke 087-nummers. Deze nummers zijn, net als mobiele 06-nummers, niet gebonden aan een bepaalde regio, waardoor nomadisch gebruik mogelijk is. Verder zijn er 084-nummers, vooral in gebruik door fax- en voicemail diensten via internet, en speciale inbelnummers voor internet, de 06760-nummers, waarbij de gesprekskosten niet door KPN, maar door de internetprovider worden verrekend.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Frank,

 

bedankt voor de info. Nu is het duidelijk.

 

Feitelijk is een kengetal ook geheel achterhaald. Er zit terplaatse geen juffrouw meer achter een switchboard om je in de regio door te verbinden.

 

Dus op naar het kengetal-loze tijdperk. Nu ook beschikbaar via een Voip-"dinges" provider, zoals Betamax.

 

Ik heb hier een Linksys Spa router en een Grandstream 2000 Voip telefoon met 4 nummers. En de kwaliteit via de kabel is vrijwel perfect.

 

Wat kosten voor de telefoon hardware, maar verder is bellen bijna geheel gratis.

 

Het is nog wel de vraag, hoe het verder gaat met de vermelding deze nummers in een telefoongids, die tot nu regio gebonden worden vermeld.

 

Kun je zo Voip nationaal nummer ook zelf ergens aanmelden voor opname in de telefoongids ?

 

In ieder geval een interessante ontwikkeling.

 

Groet,

 

 

Bram

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar wie weet nu als je zo'n nummer gaat gebruiken wat de tarieven zijn als je gebeld word dus de kosten die de beller moet betalen als hij naar een 085 nummer belt en dan graag van diverse providers.

 

Of een site waar je dat kan opzoeken?

Nu weet ik van een paar jaar geleden dat het nogal dure nummers waren voor de beller of dat nog zo is weet ik niet. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Aart,

 

ik heb zowel Voipbuster als Voipcheap.

 

De laatste gebruik ik bij voorkeur voor het bellen naar mobiele nummers. Ik heb nu dus 2 twee landelijke nederlandse nummers bij deze providers. Voipcheap geeft wel minder gratis beldagen, maar is goedkoper voor bellen naar mobiel.

 

Ik heb nog even de gesprekskosten ingekeken. Als ik bel van de een naar mijn andere nummer of andersom, dan worden er aan beide zijden geen kosten berekend.

 

Dus als je gebeld wordt door een dergelijk nummer zijn er geen kosten aan verbonden, niet voor de beller en ook niet voor de ontvanger.

 

De "tarieven" kun je vinden op de sites voipbuster.com of voipcheap.com of de vele andere Betamax systemen.

 

Het verschil zit in hoofdzaak in de aantallen dagen gratis bellen die je opbouwt, versus het tarief voor naar mobiel bellen bijvoorbeeld.

 

De lijst van landen waar je gratis naar toe kunt bellen is soms ook wisselend.

 

Verblijf je regelmatig op meerdere plaatsen, in binnen- of in het buitenland dan rinkelt overal de telefoon tegelijk als je gebeld wordt. En dit allemaal met hetzelfde nummer.

 

Mijn dect telefoon is gekoppeld aan een Linksys Spa router en ontvangt de analoge internet telefoon verbinding, voipbuster en budgetphone. Drie nummers op een standaard telefoonset.

 

Inkomend en uitgaand naar keuze via een commando regel. Daarnaast rinkelt mijn elders opgestelde Voip telefoon ook tegelijk, als er gebeld wordt via Voip.

 

Groet,

 

 

Bram

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: verkerkbr
Beste Aart,

ik heb zowel Voipbuster als Voipcheap.


Hier heb ik Voipbuster en Freecall waarschijnlijk ben ik niet geheel duidelijk geweest.
Zelf heb ik twee vaste telefoonnummers van mijn woonplaats ook van Voipbuster van een paar jaar geleden die ik gebruik voor Voipbuster en Freecall.

Mijn vraag is dus wat KPN berekent als je met een vaste lijn belt naar een 085 nummer of bijvoorbeeld T-mobile wat die rekenen het liefst een website als die bestaat. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je vraag is mij nog niet helemaal duidelijk.

 

Als je vanaf een vaste lijn belt naar een ander nederlands nummer is er toch een standaard tarief van toepassing.

 

En bij een vaste lijn maakt het toch geen verschil in de kosten op welke provider het nummer aanwezig is.

 

Met een vaste lijn naar een Budgetphone nummer bijvoorbeeld is toch geen ander tarief dan naar een KPN nummer !

 

Of er moet sprake zijn van een speciale regeling. Dat je nummers van een zelfde provider goedkoper kunt bellen.

 

Groet,

 

 

Bram

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

---> Tarieven van KPN voor bellen naar 085 openbare communicatiediensten

 

Toelichting: De tarieven voor het bellen naar een 085 nummer zou liggen tussen de tarieven voor een lokaal gesprek en de tarieven voor een nationaal gesprek. De provider is min of meer vrij om het tarief zelf te bepalen maar de OPTA houdt een oogje in het zeil en stelt eventueel een maximum vast.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry hoor, ik heb het verkeerd begrepen.

 

Wist niet dat de kosten voor bellen vanaf een vaste lijn afhankelijk zijn van de provider waar het nummer is geregistreerd. Je kunt de provider ook niet vaststellen van een nummer dat je belt.

 

Bellen met Voipcheap naar een nederlands mobiele aansluiting geeft overigens wel een vast bedrag aan van Euro 0,10 per minuut ex BTW (0,119 incl.) en geen starttarief. Dit is kennelijk niet afhankelijk van de provider van het nummer dat je belt.

 

Daar begrijp ik dan ook weer niets van.

 

Bel zus, bel zo, maar vooral de bel van de kassa !

 

Groet,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb vandaag ook maar 1 euro gespendeerd voor een nummer,maar als ik bel zie ik nog steeds anoniem,of moet ik wachten tot maandag voor het verwerkt is

heb ook nog een voipbuster nummer (ja ja) en dat komt wel tevoorschijn

wie kan me iets meer vertellen

 

ps voor goedkoop bellen naar mobiel is volgens mij justvoip goedkoper

9 cent naar mobiel nederland

satzoeker`

 

No,No y No

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...