Ga naar inhoud


Ned telefoonnummer Voipbuster


Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: verkerkbr
Best SZ,

er gaat kennelijk is mis. Of is er sprake van een actie van andere telefoon providers ?

Zie hier nu ook geen nummermelding meer. Kan ook mijn eigen 085 nummer niet bereiken.

Kan een aanloop probleem zijn. Mogelijk ontstaat er een (te) grote toeloop voor een dergelijk nummer.

Maar eens kijken hoe het verder verloopt.

Groet,


Bram




Het werkt inmiddels kan gebeld worden met het nieuwe nummer nummerweergave werkt nu ook :D

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste Daan,

 

hier werkt het ook weer prima. Zo is Voipbuster, Voipcheap een volwaardig alternatief met een nederlands 085 nummer.

 

Of de overige providers hiermee blij zullen zijn ?

 

En 1 Euro voor een nederlands 085 nummer is ook niet de ¨hoofdprijs¨. En dit met dezelfde voorwaarden als een vast nederlands nummer.

 

Zeelandnet (Ziggo) geeft een wat vreemde nummermelding: 0185 in plaats van 003185.. of 085.. Met meerdere toestellen geprobeerd en steeds dezelfde melding.

 

Groeten uit een zonnig Sch-D,

 

 

Bram

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit wel in zeeland heb geen zeelandnet daar is niks anders dan problemen,maar goed ik zit zelf bij telfort als ik naar me vaste telefoon draait met het nieuwe nummer geeft hij alleen 085xxx geen 0031 of 31 dat kan je ergens instellen ik werk zelf met een asteriskserver,ik was laatst van plan ook een 085 nummer tenemen bij een ander voipprovider zat nog even te twijfelen vond de maandelijkste prijs nog veel 3,50 en dit nummmer eenmalig 1 euro dat scheelt.

maar kortom alles werkt,het enigste wat ik nog niet kan is de reeks 085 en 088 via me asteriskserver nog niet draaien moet het dialplan nog ervoor veranderen.

Dreambox DM8000HD - DM800HD - DM800SE-CABLE - DM500HD - OpenPli
Wavefrontier T90 - 5W - 0,8W - 4,8E - 9,0E - 13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook van de Linksys Spa3102 router heb ik de instellingen moeten veranderen. Een 085 nummer heeft 1 cijfer meer en daar was (mijn) de commandoregel niet op ingericht.

 

En nu werkt alles hier perfect. Nummermelding bij zowel Voipcheap als Voipbuster. Bellen naar deze 085 nummers gaat ook naar behoren.

 

Groet,

 

 

Bram

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in de sipura 3000 ook een kleine aanpassing in het dailplan

route ik voorheen 08 en 09 verkeer door naar de pstn met 0[89]x.<:@gw0> dit als volgt aangepast 0[89][0-35-9]x.<:@gw0>

en een extra string <:0031><0:>8[4-5]x.

 

Wat ik mijn alleen af vraag, als ik bel naar een 085 nummer van een andere betamax gebruiker wordt dit dan als voip-voip verbinding gezien of als voip-phone verbinding

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast sat-elite
Origineel bericht van: borsjea
Hier in de sipura 3000 ook een kleine aanpassing in het dailplan
route ik voorheen 08 en 09 verkeer door naar de pstn met 0[89]x.<:@gw0> dit als volgt aangepast 0[89][0-35-9]x.<:@gw0>
en een extra string <:0031><0:>8[4-5]x.

Wat ik mijn alleen af vraag, als ik bel naar een 085 nummer van een andere betamax gebruiker wordt dit dan als voip-voip verbinding gezien of als voip-phone verbinding


als je een nummer kiest is het altijd voip phone.
tenzij je sip dialing doet
sommige providers rekenen geen tarief voor bellen naar eigen nummers.maar betamax wel (als je het een tarief kunt noemen smile )
Link naar reactie
Delen op andere sites

Verkerkbr, dit is echt DE tip van 2009. Dankzij jou heb ik nu ook een voip-in nummer. Dat lukte mij niet direkt, want voipbuster verwees me eerst door naar de site van voxbone en dan moet je elke maand dokken. Het bleek echter dat ik bij voipbuster niet als land van herkomst Nederland had opgegeven. Maar toen ik dat gewijzigd had, ging het goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben wat wijzer geworden m.b.t bellen naar 085

 

volgens t-mobile zijn 085 speciale nummers voor overheden,

ziekenhuizen enz.

Daarom worden die tel. nummers als service nummers

behandeld ,dus meer betalen als naar alle andere (normale)nummers.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
Origineel bericht van: verkerkbr
Zag zojuist, dat nu de mogelijkheid bestaat een eigen nederlands nummer te verkrijgen bij Voipbuster.

De kosten hiervan bedragen Euro 1,-

Nu zit ik niet te wachten op nog een extra telefoonnummer, maar het is wel handig, als je vervolgens uitbelt met Voipbuster, dit nummer ook wordt aangegeven op de de telefoon display van de ontvanger.

Men kan dus altijd terugbellen naar het aangegeven nederlandse telefoonnummer.

Het nummer begint met: +31857?????? of in nederland 0857??????

Groet,


Bram



Kan ik ook zo een nummer krijgen in Belgie?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Wanneer ik met voipcheap naar Indonesie bel dan zien ze aan de andere kant een nummer met een indonesisch landnummer ervoor,

maar goed daar ging dit draadje niet over.

Ik heb nog een gratis lokaal nummer van Breda van Voipbuster gekregen, ik ben er zuinig op.

Satelliet spullen verkocht, kijk nu met plezier via de kabel (Ziggo)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: paqbro
Wanneer ik met voipcheap naar Indonesie bel dan zien ze aan de andere kant een nummer met een indonesisch landnummer ervoor


zou het kunnen dat jij je voipcheap account vanuit Indonesie geactiveerd hebt, op een indonesisch adres??
Een aantal betamax providers plaatsen dan automatisch het landnummer van je registratieland voor het volledige nummer incl je "echte" landnummer. Ze doen het lang niet allemaal, maar er zijn er een paar die dit doen zag ik.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het het nummer wat ze in Indonesie zien, is dat jouw nummer met een indonesisch landnummer ervoor of een helemaal vreemd niets zeggend nummer?

Bel eens naar bv je mobiel, en als daar het correcte nummer weergegeven wordt zijn je instellingen goed... dan zal het liggen aan de route die de voipprovider kiest voor het gesprek denk ik.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...