Ga naar inhoud


[DM500HD] Dit is het nieuwste model van Dream Multimedia


Gast Kimble

Aanbevolen berichten


  • Reacties 425
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hij mag dan wel aan de prijzige kant lijken, maar hij heeftmet de mini usb dezelfde mogelijkheden als de dm800. Er zit alleen geen display op, maar daar heb je tocg geen fuck aan.

Wel heeft deze een grotere processor, zal mij benieuwen of deze daardoor bv sneller zapt.

Dreambox 800 HD PLI

Dreambox 7000s (PLI)

80cm triax

Multihouder 19.2, 28.2, 23.5, 13 alps

Netwerk met Synology ds209 met 2 x 1,5 tb in raid1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Wel heeft deze een grotere processor, zal mij benieuwen of deze daardoor bv sneller zapt



Dan heb je de topic niet goed doorgelezen want " miro " schreef het volgende:
Citaat:

DM500HD is voor mij de snelste satellietontvanger op de markt
Is sneller dan DM8000 .
DM800 kan niet benaderen dit kleine wonder pakje .


en:


Citaat:

Je kunt niet verwachten dat een snele DM500HD nog minder gaat kosten dan de trage
DM800 en praten we niet over de AzBox

DM8000 HD - Newnigma

VU+ duo - PLI

Triple dragon - PICmod cronbear1 image

Echostar 7000 viaccess

Gregorian 120 & 90 cm

Visiosat bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 4-stimpy
Wel heeft deze een grotere processor, zal mij benieuwen of deze daardoor bv sneller zapt.


Processor en zapsnelheid hebben niks met elkaar te maken, dus in dat opzicht is het antwoord 'nee'. De 800 heeft ergens een rare bug zitten waardoor hij zo traag wordt, of het komt door de slechte framebuffer of de driver.

Ik ga er wel vanuit dat de 500HD een fatsoenlijke framebuffer heeft, en geen last van die rare kuren van de 800.

De HD dreamboxen zijn wel pittig geprijst als je ze vergelijkt met de VU+ boxen. Die zijn nog niet zo volwassen, maar de koreanen zijn wel erg snel met het verbeteren van de drivers. Voor de VU+Duo heeft dream (nog?) geen alternatief, en de solo zal een geduchte concurrent voor de 500 worden. Ze zien er wat minder gelikt uit, dat wel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Milo

 

Uw commentaar over processor kookt echt tot dezelfde

en dat is dat DM500HD heeft een betere processor en het is daarom sneler.

Ik geloof niet dat dit is kwestie van drivers.

In welk deel en op welke wijze is dit gerealiseerd is niet belangrijk voor de algemene gebruikers.

 

verhalen VU + en DMM is heel iets anders

beide gebruiken dezelfde processor

beide zijn snel en sterk

een heeft meer opties en de andere minder

een heeft andere prijs en andere fabrikant.

 

Dit zijn allemaal dingen die je moet overwegen bij de aankoop van .

 

Milo groeten en groeten aan Pli team.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De processor maakt wel degelijk uit Milo,

 

Je kunt duidelijk het verschil zien tussen de 800 en de 500

 

De 500 is bijna 3x zo snel (400DMIPS vs 1100DMIPS), heeft een dubbel brede bandbreedte naar het geheugen en heeft een veel grotere cache.

 

Kortom, de nieuwere processor is gewoon de kracht achter de 500 en de VU+, niet de driver. De drivers zijn praktisch identiek, zie ook de ontwikkelingen die bijna parallel lopen van de 8000 en 800 nu.

Xtrend ET9000 - OpenPLi 4.0
Ontvangst: 7,13,19,23,28,42E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Obi Wan
De processor maakt wel degelijk uit Milo


Dat schreef ik ook niet.

de zap snelheid wordt bepaald door:

- Wachten op een I-frame: 0 .. 600 ms
- Smartcard/CAM: 0 .. 400 ms
- Demuxer, decoder: ?
- CPU: 1 ms

Als je gemiddeld 500 ms moet wachten op dingen waarop de box helemaal geen invloed heeft, heeft het geen nut om een snellere CPU (waar linux enzo op draaien) te hebben. Alles wat de CPU moet doen is aan de andere componenten een opdracht sturen wat de bedoeling is.

Met zo'n snellere CPU kun je sneller DVDtjes maken en PAR2 files processen. Voor TV kijken doet de CPU niks.

Mijn 7025 bijvoorbeeld "zapt" net zo snel als mijn 8000, en "voelt" veel sneller dan de 800. De 7025 heeft echter maar de helft van de RAM en slechts een 250 MHz CPU.

Wel van belang is het deel dat de demuxing, decoding, framebuffer en andere taken doet, vergelijkbaar met de videokaart in je PC. Natuurlijk is die ook verbeterd in de nieuwere chips, en in de 800 is die component dus gewoon slecht vergeleken met de 7025 en 8000.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Obi Wan
De 500 is bijna 3x zo snel (400DMIPS vs 1100DMIPS), heeft een dubbel brede bandbreedte naar het geheugen en heeft een veel grotere cache.


Staar je niet blind op de DMIPS, want ze tellen er de tweede core bij, en die houdt zich uitsluitend met videobewerking bezig. De helft van die 1100 DMIPS zijn voor de gebruiker, de andere helft wordt door het systeem gebruikt.

En nog steeds - alles wat je noemt heeft nauwelijks invloed op de zap snelheid.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Milo,

 

Helaas heb ik niet dezelfde mening

 

op de zap snelheid is van alles van invloed

met een zwakkere processor nog veel meer

in DM800

EMU,SKIN,HD or niet HD kanaal,SAT list,antaal kanalen in sat list python coding en ga maar door

Dat alles doet processor

Zwakeere processor zal zijn werk langzameer doen.

In DM800 de traagheid wordt niet veroorzaakt door een enkele, maar door meer elementen die verzamelen samen een eindresultaat.Wanneer je gebruik maakt van de DM800 op HD-kanaal met de EMU is het voor DM800 all hard werken.

Zap snelheid is duidelijk verminderd op HD t.o.v SD.Op DM500HD bijna geen verschil,of geen verschil.

 

Gr Miro

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Miro
EMU,SKIN,HD or niet HD kanaal,SAT list,antaal kanalen in sat list python coding en ga maar door
Dat alles doet processor


En allemaal van geen invloed op zappen. Da's alleen maar voor eye-candy. Zappen draait om TV beeld, al die dingen die je noemt komen pas als de instructies voor de videodecoder allang verstuurd zijn, en niet meer in handen van de CPU. Da's die ~1 ms in mijn lijstje: Zender ref opzoeken en de tuner en decoder instellen. Kan de MIPS makkelijk in die tijd.

Met "CPU" bedoel ik altijd en alleen maar de MIPS processor van de chipset waar Linux e.d. op draait.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij is zappen tijd, die we nodig hebben om over te schakelen van de ene naar de andere TV-kanaal (beeld 1 >> beeld 2))

 

het hangt allemaal af van wat ik eerder zei

(sat list,skin,HD kanaal/sd kanaal,OSD info meer/minder info

emu etc)

en processor snelheid is het belangrijkste element in dit alles.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...