Ga naar inhoud


[DM500HD] Dit is het nieuwste model van Dream Multimedia


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

Ik heb nu 3 images op de 500hd uitgeprobeerd:

 

Nabilo, heeft cccam in de download lijst, maar de download werkt niet. Net zoals in mijn 600pvr (pré-Milo) tijd, nabilo biedt veel, maar veel werkt ook niet. Handmatig cccam installeren loopt stuk.

 

Oozoon, werkt aardig, maar heeft geen cccam aan boord, ook niet in de download lijst. Handmatig installeren loopt stuk.

 

Newnigma, heeft bij standaard install cccam aan boord, die ook meteen werkt. Niet vergeten het volume van de 500 op max te zetten, anders moet je de tv erg hard zetten.

Wat me wel opvalt, is dat in het bootlogo de tekst in de bovenste balk niet te lezen is, maar heel even is de tekst wel leesbaar en staat er Dreambox 800 hd. Maar het werkt.

 

Nu ever verder spelen met newnigma, om verder e.e.a. te proberen.

 

Dus, met newnigma op de 500hd werkt cccam, en kun je dus je cd kaart gebruiken.

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 425
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

oke, wazig dat die handmatige install op oozoon niet werkt, heeft 't wellicht wat te maken met een ander device-id ofzo?

 

 

mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst is het niet langer Nabilo team

maar Dream Elite Team ,

en download is geen probleem,werkt perfect

want ik heb zelf al geïnstalleerd.

Image werk all dagen perfect op mijn DM500HD.

Server is niet Nabilo server maar new server van Dream Elite team.

 

Gr Miro

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bigtwin


Newnigma, heeft bij standaard install cccam aan boord, die ook meteen werkt. Niet vergeten het volume van de 500 op max te zetten, anders moet je de tv erg hard zetten.
Wat me wel opvalt, is dat in het bootlogo de tekst in de bovenste balk niet te lezen is, maar heel even is de tekst wel leesbaar en staat er Dreambox 800 hd. Maar het werkt.



Bedankt voor je overzicht! Zijn er voor Newnigma ook zenderlijsten beschikbaar?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bigtwin
Niet vergeten het volume van de 500 op max te zetten, anders moet je de tv erg hard zetten.


hoe heb je hem aangesloten dan?
klinkt alsof je het geluid analoog doorzendt,
met HDMI moet dat geen probleem zijn...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ron1872

 

De henksat lijst laat zich prima installeren in newnigma. Staat niet in de downloads, maar als je die van de orginele lokatie download en in /tmp zet, kun je die met ipkg install er gewoon inzetten. Dream set werkt ook.

 

Ik wacht echter ook met spanning op de OpenPLi versie voor deze box, op de 8000 ben ik via een vergelijkbare zoektocht naar de voor mij prettigste image via Milo bij Pli terecht gekomen.

 

Idd. deze "test" install is nog via analoog uit.

 

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vraag tussendoor.

 

Ik heb nu nog een dreambox 600 pvr aangesloten op een Sony 46inch full hd tv. Echter vind ik de beeldkwaliteit wat tegenvallen. Ik wil een 500hd kopen, maar zoals jullie weten zijn heelveel zenders nog SD. Als ik de 500hd aansluit dmv HDMI kabel zal dan het beeld van SD zenders beter zijn tov 600pvr met scart aansluitng?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik denk dat ook SD zender er in kwaliteit op vooruit gaan met een HDMI aansluiting.

 

Ik heb het zelf enigzins ervaren toen ik mijn DM7000 verving door een coolstream (dus ook van scart naar hdmi). Wereld van verschil in mijn geval dus dat zal met de dm500hd ook wel zo zijn.

Coolstream HD-1 Neutrino PVR
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft er iemand zijn dm500hd al uitgezet via een schakelaar op een verdeelstekker? Veel mensen doen dat om ineens makkelijk alle tv-apparatuur uit te kunnen zetten. De dm500hd werd daar bij mij niet blij van en is stuk. Erg irritant als dit bij al die 500hd's zo zou zijn want ik wil best voortaan gewoon dat ding uitzetten via het schakelaartje aan de achterkant maar het zou betekenen dat je na een stroomuitval de ontvanger 6 weken kwijt bent aan Dream voor reparatie. Bij mijn andere dreamboxen heb ik dit probleem niet. Mogelijk een kinderziekte met de voeding dus (dat zou niet de eerste keer zijn bij Dream).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Ant
Mogelijk een kinderziekte met de voeding dus (dat zou niet de eerste keer zijn bij Dream).


Dan ben je nummer twee van de week:

Citaat:
Plezier is van korte duur geweest (ik heb hem van dichtbij mogen bekijken), bij het aansluiten brandde de voeding even, de ontvanger ging niet aan en even later was de voeding dood. Ik had nog een tweede nieuwe voeding iiggen maar daarvan ging het lampje direct zwak branden zodra ik de ontvanger wilde inschakelen. Dit is dus een DOA en het ligt dus niet aan de voeding. Dikke pech, morgen krijg ik hopelijk een nieuwe binnen.


Kan nog leuk worden na het flashen met de harde reset.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel herkenbaar helaas. Is mij met een "gewone" 500 S gebeurd.

Uiteindelijk heb ik de voeding vervangen door een "adapter" voor een W*i (if you catch my drift). Levert 3700 mA. Geen problemen meer gehad sindsdien, ook niet met "moeilijk schakelen tussen lnb's" waar de originele voeding voor verantwoordelijk werd gehouden. smile

janneke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is daarvan de DC aansluiting hetzelfde als bij een Dream?

 

Ergens vreemd dat bij inschakelen van de adapter de box zelf de geest geeft. Een spanningsregelaartje aan de ingangskant van de box zou dat soort problemen al voorkomen, maar kennelijk is dat weer te duur wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ligt echt niet aan de dreambox. Geen enkel apparaat rondom de tv (zoals stereo/AV receiver, alle schijfjes afspelers, game console etc.) is erg blij met deze manier van in/uit schakelen en maakt op den duur grote kans hieraan kapot te gaan.

 

Nooit zo doen, als je apparatuur je lief is!!!

 

ET10000
DM7020HD

Linux laptop en Linux zelfbouw NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...