Ga naar inhoud


[DM500HD] Dit is het nieuwste model van Dream Multimedia


Gast Kimble

Aanbevolen berichten

mini-USB is er enkel voor firmware updates en vervangt daarmee dus de rs232 aansluiting. HDD's en Smargos kan je er niet aan verbinden.

 

met andere woorden, het is gewoon een ouderwetse rs232 poort met een usb adapter. Dit hebben ze gedaan omdat de meeste computers geen rs232 uitgang meer hebben. Je zult dus hier zeker drivers moeten instaleren op je pc om de poort te herkennen in windows.

 

Heeft iemand al mkv bestanden met DTS getest, wordt dit ondersteund?

Coolstream HD-1 Neutrino PVR
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 425
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: M_Z


Ik heb de DM500HD ook binnen
M_Z


Plezier is van korte duur geweest (ik heb hem van dichtbij mogen bekijken), bij het aansluiten brandde de voeding even, de ontvanger ging niet aan en even later was de voeding dood. Ik had nog een tweede nieuwe voeding iiggen maar daarvan ging het lampje direct zwak branden zodra ik de ontvanger wilde inschakelen. Dit is dus een DOA en het ligt dus niet aan de voeding. Dikke pech, morgen krijg ik hopelijk een nieuwe binnen.

M_Z
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier draait het uitstekend. Zeer gezond (netwerk, HD, audio enz.) apparaat.

 

Opgenomen video kon ik zonder moeite doorspoelen op 128x en dat van mijn ubuntu SERVER NFS MOUNT. Geen enkele storing.

 

 

Work is work if you're paid to do it. It's a HOBBY if you've to pay to be allowed to do it.

 

2X Amiko 8900HD SPARK(Schiterrend!!!). T90 in aankoop......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Jurgen36

Ik vraag mij af wat nu echt de verschillen zijn tussen de 500HD en de 800....als je moest kiezen welke neem je dan?

In mijn ogen (ben een leek) zijn ze erg vergelijkbaar. de 500HD heeft wel HDMI, een snellere processor ook toch?

 

Ik lees toch op veel sites dat hij het kleinere broertje is van de 800...is het niet eerder zijn opvolger?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jopiesat
Was dat een opgenomen HD kanaal of in SD die je op de NFS mount hebt opgenomen?


zowel HD als SD. Bij voor en acher -spoelen loopt het gewoon prima en dat op 128x. Ik zou niet weten waar dat aan ligt:

super netwerk verbinding?
Video bewerking kwaliteit?
Processor?

Work is work if you're paid to do it. It's a HOBBY if you've to pay to be allowed to do it.

 

2X Amiko 8900HD SPARK(Schiterrend!!!). T90 in aankoop......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog geen Dreambox, maar begin steeds meer belangstelling te krijgen in de aanschaf van de 500HD. Ik lees het draadje nu een week mee en heb al aardig wat kunnen opsteken van jullie. Ik zou ook graag de OpenPLi image willen flashen, dus ik wacht nog even, tot daar een stabiele versie van is. Hoewel wachten, eigenlijk schaf ik hem het liefst per direkt aan en ga aan de gang. Ik ben alleen even benieuwd of de standaard Enigma-2 ook in staat is om een CD kaart te lezen of dat daar echt een niet originele image voor nodig is. Voor jullie wellicht gesneden koek, want ik lees er nergens iets over. Vandaar even deze vraag wink

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Jurgen36

Beste GeminiRx,

 

Aangezien je ze beide hebt kun je me dan zeggen wat het verschil is? Als je moest kiezen tussen die 2, welke koop je dan?

 

Ze hebben verschillende specs dat begrijp ik maar ik vraag me af welke fijner is in het gebruik.

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de 500HD nu net een halfe dag in gebruik maar.

 

Ik zou zeggen dat ik enkel voor de 800 zou kiezen wanneer je echt alleen maar wil opnemen op een interne hdd.

 

Heb je een eSata hdd of NAS dan zou ik voor de 500 gaan.

Mijn 800hd wordt trouwens wel bloedje heet de 500 blijft lekker koel en ik hoor de Fan niet draaien.

 

Ik kon niet meer wachten en heb de 800 te vroeg gekocht anders had ik 2x de 500hd genomen.

 

De USB poorten van de 800 gebruik ik niet.

 

Groetjes..

P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ron1872
Dat begrijp ik wink

Wat gebeurt er als de standaard Enigma-2 er op staat?

Alleen FTA zenders?


yeap, maar... als je zelf wat kunt in linux dan kun je denk ik cccam er wel op aan de gang krijgen hoor, is een kleine moeite


mvrgr

1 x Vu+ Solo 2

1 x Vu+ Solo SE

1 x Vu+ Zero allen OpenPLi uptodate incl. EPG Team Rytec EPG data
Visiosat Big Bisat 28.2 23.5 19.2 13 9 4.8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...