Ga naar inhoud


welke keuze voor nieuwe schotel? WaveFrontier of VisioSat Bigsat


Gast SatMann

Aanbevolen berichten

Gast SatMann

inderdaad,

 

een kleinere schotel is handiger om te plaatsen, maar ik ga toch eens goed meetwerk doen confused

het is nu niet de bedoeling dat ik mij 3 keer vernieuw van schotel, want ik ben ook getrouwd he :D

 

nieuwe lnb's zijn voor mij voorlopig geen optie....kheb de lotto niet gewonnen cry

 

Ik heb op het net al zitten zoeken naar eventuele technische fiches van die schotel, zoals afmetingen, breedte, hoogte...

maar geen geluk.

 

Zit er bij de schotel zo'n document met afmetingen enzo?

zoja, kan iemand mij dat eens bezorgen?

Waarvoor mijn dank.

 

SatMann

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

T90 is zeker de beste keus, mits je natuurlijk de plaats en goedkeuring van de vrouw hebt. wink

 

Bij de T90 kun je tot 16+ lnbs gaan bij de Bigsat en T55 is volgens mij nog steeds 8 lnb's het max.

Geeft je dus flink wat meer mogelijkheden naar de toekomst en het selecteren van de sats.

Ander voordeel is dat de T90 wat groter is, je hebt dus wat meer signaal.

De Bigsat is ook een stuk duurder, dacht rond de 190 euro, Tegenover 115 van een T90.

 

Hang er in de toekomst een Satconn 10/1 switch aan en je hebt een hele leuke opstelling. :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgezien van de grotere afmeting van de T90, moet je ook nog even rekening houden met een andere orientatie van de schotel. Als je bv Sirius als midden LNB kiest, dan staat de T90 iets verder naar het zuiden gedraaid, en zou de ruimte met je linkermuurtje nog wel kleiner kunnen worden.

 

(zit zelf te puzzelen om mijn visiosat te vervangen door T90 en de huidige L muurbeugel zit ook niet zover uit een hoek - meten en even oude/nieuwe situatie schetsen op millimeter papier helpt :-) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

@vGnp,

 

wel de afmetingen zijn voor mij wel belangrijk om te zien of het gaat lukken of niet.

ik heb eens een foto uit die link van jou gesneden en er pijltjes op gezet.

de groene lijntjes zijn hulplijntjes om te tonen waar ik de "meetgrens" leg.

 

Ik zou in eerste instantie kijken om die schotel eventueel op de bestaande beugel te zetten, maar zoals ik zie is die beugel op de foto echt wel voor die schotel gemaakt en zal dit volgens mij veel bijdragen aan de stabiliteit.

 

ingesloten de foto,

mocht je het zien zitten, ik zou het je dankbaar zijn.

 

SatMann

post-43448-1318260323,475_thumb.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast m.boretti

Waarom laat je je schotel niet gewoon hangen en neem je zo'n Inverto Multi connect beugel met 4 smalle Inverto Multi connect quad LNB 's?

De beugel is toepasbaar in een bestaand systeem en de Inverto LNB's zijn erg smal en wegen veel minder dan een gewone LNB.

De beugel heb ik al voor 20 euro gezien, gewone Multi connect LNB voor 8 euro en de quad voor 24 euro.

Dit zijn trouwens prijzen die ver afliggen van de 'gewone' LNB's.

Ik wil je wel PM sturen over waar je ze kan kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die beugel op die foto wel, maar gebruik 'm niet. Ik kan je de maat van 1 dus ook niet geven. Ik heb als alternatief voor jouw 1 de maat genomen als volgt: Ik gebruik de bovenste pijl van jouw 1, en de onderste van jouw 2. Het is dus de maat van de onderkant van de draagarmen tot de hoogte van bovenste groene lijn van 1 in jouw opzetje.

Deze heb ik gemeten als 61 centimeter.

 

Uit jouw opzetje begrijp ik als 2 de maat van onderkant draagarmen tot bovenkant pijpbevestiging.

Deze heb ik bij mij gemeten als 43 centimeter.

Let wel op dat dit niet gelijk is aan de bovenkant van de pijp is die binnenin steekt(!!!), er zit nog een randje van 3 centimeter tussen de bovenkant van jouw 2 en de werkelijke bovenkant van de 60 mm pijp binnenin. Dit wordt gebruikt voor stevigheid en om de bevestiging van de hoofdreflector mogelijk te maken.

 

Uit jouw opzetje begrijp ik als 3 de maat van onderkant draagarmen tot bovenkant hoofdschotel.

Deze heb ik bij mij gemeten als 116 centimeter.

 

Uit jouw opzetje kan ik helaas 4 ook niet meten, wederom vanwege dat ik die beugel niet gebruik. Als alternatief heb ik de maat tussen jouw rechterlijn van 5 en het meeste links liggende punt van de schotel genomen zoals op de foto, zeg maar de "diepte " van de schotel.

Deze heb ik bij mij gemeten als 77 centimeter.

 

Uit jouw opzetje begrijp ik als 5 de maat van de rechterzijde (zoals op de foto) van de 60mm buis tot aan het meest rechterpunt van de schotel, zeg maar de "diepte" vanaf de buis.

Deze heb ik bij mij gemeten als 60 centimeter.

 

Verder nog even de opmerking dat de hoogtematen afhankelijk zijn van de schotelskew. (!!!)

Mijn schotel heeft een lichte neiging naar links, maar als je heel erg naar links of naar rechts gekanteld staat dan zal de onderste draagarm aan die kant natuurlijk ook verder naar beneden komen en zo de door mij gemeten hoogtematen beinvloeden

 

 

Het valt trouwens niet mee om sommige maten in je eentje goed op te meten, maar ik denk dat ik wel binnen de plus of min 1 cm zit.

Ik hoop dat je d'r wat mee kunt.

 

Verder nog even een linkje naar mijn opstelling ter leering ende vermaak: Mijn WaveFrontier T90

 

 

vGnp

 

 

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SatMann

Ik zou in eerste instantie kijken om die schotel eventueel op de bestaande beugel te zetten, maar zoals ik zie is die beugel op de foto echt wel voor die schotel gemaakt en zal dit volgens mij veel bijdragen aan de stabiliteit.

Klopt, met name omdat hij aan de muur is bevestigd op drie punten. Dezelfde beugel kan overigens ook op een horizontaal vlak staan. Op een plat dak of zo.

Mijn T90 staat op een kleine verhoging gewoon in de tuin. Plantjes eromheen om de beugel te verbergen en wij hebben een heel leuk tuinornament.
Zie de foto in de bijlage.

m

post-34350-1318260323,7722_thumb.jpg

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: SatMann
nou,

mooie bloemen T90 heb jij :-)

het ziet er wel een groot stuk uit hé.

alvast bedankt voor deze foto.

Op deze manier genieten zowel mijn vrouw als ik van de schotel :D

Mooi he? <zucht>

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast m.boretti

In mijn verhaal over de Inverto Multi beugel en de bijbehorende LNB's, zeg ik dat de prijs van die LNB's ver af liggen van gewonen LNB's.

Dit moet natuurlijk zijn:

 

de prijs van Inverto Multi LNB's liggen NIET ver af van gewone LNB's!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...