Ga naar inhoud


welke HDTV tuner kan ik het beste kiezen?


aLPHa_NRG

Aanbevolen berichten

Hallo Sat4all lezers,

 

Op het moment beschik ik over een Dreambox 7020, het is een leuke tuner, maar ik kijk eigenlijk al een beetje uit naar een waardige opvolger ook om HD uitzendingen te kunnen volgen.

 

Ik heb al gekeken naar de Dreambox 8000, maar omdat er geen HDMI aansluiting op zit lijkt deze niet erg geschikt voor HD uitzendingen.

 

Weet iemand nog een goede HDTV Tuner met een of twee HDMI uitgangen? Zo ja, welke raden jullie aan?

 

Groeten,

 

Joris

 

Ik weet niet waar ik het bericht moet plaatsn daarom maar op off topic gezet... smile

DM7020, Gemini, 13 E, 19.2 E, 23.5 E, 28.5 E Visiosat Bisat

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ikzelf heb de MaxDigital 225 HD-PVR ontvanger. Een prima ontvanger als je de nieuwste software erin zet. Die kun je gewoon van internet af halen. De ontvanger heeft een HDMI-aansluiting en daarnaast ook de mogelijkheid om programma's op te nemen via een externe harddisk. Ook kun je je zenderlijsten bewerken met een programmaatje op je PC. Daarnaast kan de ontvanger gewoon de CDS/TVV kaart gebruiken.

 

Veelzijdige ontvanger voor een aardige prijs! smile

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast m.boretti

Ik heb een M-vision HD-200 gekocht in Vlaanderen voor 180 euro.

Uitstekend beeld, makkelijk menu.

Nieuwe software via internet.

Voor de stouterikken onder ons, verdere software verkrijgbaar voor strafbare zaken.

HDMI aansluiting en usb voor aanluiten van harde disk, om op te nemen.

Eén kaartlezer en één Common nterface.

CDS en TVV werken goed samen in dit apparaat.

Een perfect instapmodel om HD eens uit te proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook is een DVD opnamemogelijkheid toch een "must", zowel in SD als HDef!

En GEDECODEERD in HDef kunnen opnemen op HDD of DVD-RW terwijl je naar een totaal andere zender(stream) in HDef kijkt, al dan niet beiden gecodeerd.

Ik vermoed dat er zo nog niet te veel app. in omloop zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens serieus naar een IP9000 of Cuberevo (beide hetzelfde) werkt net als DB ook onder linux, werkt perfect met de nederlandse (Sat) HD kanalen, 2 losse tuners mogelijk. En gecodeerde opnames worden ongecodeerd opgeslagen op je HDD, en zijn zo op DVD te zetten via je PC. Zie denktenk.c@m voor meer info.

 

cheers

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens naar de SRadix HS-411CXCI zapt lekker beeld is echt heel mooi en heeft een HDMI aansluiting en kost ongeveer 249,- euro.

 

Of de SAB Ultimate HD mooi beeld en geluid en een HDMI en Ehternet aansluiting hier is veel mee mogelijk wink kost gemiddeld 275,-

 

En deze ontvangers staan met kop en schouders ver boven de

M-Vison HD200 wat eigenlijk een bagger bakkie is een merk wat te vergelijken is met Amstrad en andere bagger bakkies in het verleden.

Onze geest is als een Parachute hij werkt alleen als die open is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb een Kaon KSC-S660HD gekocht in Duitsland voor € 120,-.

Doet het prima met voortreffelijk beeld.

Is een eenvoudige goed werkende huis en tuin HD-receiver met 2 ci's en 1 hdmi.

Het is dus geen hobby ding,maar als jouw onhandige vrouw of vriendin hem ook moet bedienen is ie prima.

 

Mvrgr

Flodder11

 

T'is better to be thought a fool and remain silent than to open one's mouth and remove all doubt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom geen Dreambox DM800? Minder dan de helft van de prijs van de DM8000, en met de bijgeleverde kabel DVI naar HDMI zeer geschikt voor HDTV uitzendingen (evenals de DM8000) en dus prima aan te sluiten op elke moderne TV.

Vu+ DUO 4K (OpenPLi), Visiosat 13.0/19.2/23.5/28.2°E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: edbe
neem inderdaad een DM800 of een QBox HD bijna het zelfde als een DM8000


Weet niet waar je die wijsheid vandaan haalt maar jij hebt duidelijk de specs van die Qbox HD niet gelezen, bijna? hij komt er nog niet eens in de buurt.
Het feit dat ie op enigma2 draait betekend niet dat ie "bijna" hetzelfde is als de DM8000

Je kunt um beter zien als de Cuberevo 9000 met een extra tuner en wifi

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ikzelf heb de Kathrein UFS910 en ben er tevreden mee.

De Enigma2 firmware versies die momenteel beschikbaar zijn werken goed en stabiel en geven de receiver veel toegevoegde waarde.

Prijs: rond 260 euro.

Wat je via internet niet vindt hoef je meestal niet verder te zoeken.

 

Kathrein UFS-910 (AAF2.0e/E2 versies) +WiFi +sataHD & Multytenne Twin

Samsung LE46A552: 46" Full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...