Ga naar inhoud


[Topfield TMS HD PVR] Topfield TMS HD PVR


Gast Wolfman

Aanbevolen berichten

Gast Wolfman

Met de komst van een nieuwe 50 inch plasma heb ik mijn TF5000pvr vervangen voor een TMS HD PVR.

Hij heeft zelf een HDD van 500 Gb en ik heb er nog een HDD van 1 Tb esata aan gehangen. Het is t.o.v. de 5000 een mooie TF maar er zijn toch wel wat dingentje die nog niet zo lekker gaan.

Ik was bezig een een mailtje ( ben nog niet klaar)te maken van allelei dingen die nog niet zo lekker gaan, ik zal er hier een paar op schrijven.

 

System

• Ja kan geen folders verplaatsen.

• Bij het zenders zoeken van de Astra 2 slaat hij vast

• Afstandsbediening werkt alleen als je hem echt goed richt

• Zappen van Astra 1 naar Astra 2 of om gekeerd werkt niet goed, hij raakt vaan het hele signaal kwijt

 

 

Opnemen

• Een gescambelde opnamen kan je niet pauzeren of terug spoelen.

• Als een opname loopt en je zet de topfield uit schakelde de topfield 5000 vanzelf uit als de opname was afgelopen de TMS blijft aan staan.

 

 

Afspelen

 

• Op pauze zetten van .avi en dan weer laten afspelen freezed het beeld en moet je stekker er uit halen om hem weer aan de praat te krijgen

• Gescambelde afspelen kan je niet pauzeren of terug spoelen.

 

 

Copy

• Descrambel kan niet fast forward.

 

Web

 

• Kan geen zenders of favorieten aanpassen.

 

 

FTP

• Externe harde schijf is niet zichtbaar via FTP, dus je moet alles handmatig verplaatsen.

 

Als jullie vragen hoor ik die wel

 

Groetjes

Enno

Link naar reactie
Delen op andere sites


Denk dat je beter even had kunnen wachten met deze TMS te kopen. Bij de groothandel waar ik vaak kom is er besloten om deze TMS nog niet te gaan leveren. Ze hadden hem daar al enige weken als test staan en waren er niet echt over te spreken. Qua prijs was hij veel te duur, ventilator maakte na 2 weken al veel herrie, afstandsbediening werkte slecht en sinds de eerste software van 17-3-09 is er nog geen enkele update gekomen terwijl Topfield sinds die tijd al meerdere malen had toegezegd dat er binnen 14 dagen een update zou komen. Er schijnt eerdaags al een verbeterde versie te komen met verbeterd display, afstandsbediening, etc..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals pinq hiervoor al opmerkte, dit is waarschijnlijk de tegenwoordig door Topfield toegepaste standaard strategie.

Eerst het apparaat in de markt dumpen, afwachten wat de belazerde koper hierover te mekkeren heeft en aan de hand van de tentoongestelde ergernis weer wijzigingen aanbrengen.

Een voordelige wijze van het nieuwe product te testen.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Wolfman
van allelei dingen die nog niet zo lekker gaan


Ok, maar misschien kun je ook vermelden wat er wel bevalt aan dit apparaat ?

Rico

Xtrend ET9500 Openpli, Xtrend ET6000, Wavefrontier T55 met positie's 3e,9e,13e,19e,23e en 28e

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals, niets omdat het apparaat alleen in Duitsland te krijgen, en nog niet in Nederland, simpelweg omdat de NL importeur vind dat het apparaat nog lang niet door ontwikkeld is.

Daarom zal je niet veel positiefs horen over je Duitse ontvanger !

Plezier ermee !

 

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: duitsland
Nogmaals, niets omdat het apparaat alleen in Duitsland te krijgen, en nog niet in Nederland, simpelweg omdat de NL importeur vind dat het apparaat nog lang niet door ontwikkeld is.
Daarom zal je niet veel positiefs horen over je Duitse ontvanger !
Plezier ermee !


De site met de naam van de CDS satelliet, heeft dit toestel binnenkort in zijn assortiment, staat op hun site. Hij moet daar maar liefst € 899,00 kosten zonder harde schijf en daarmee zie ik ervan af en nu, na dit topic te hebben gelezen, helemaal. Toch maar de voorganger PVR7710HD, maar eerst speuren naar een PVR die in staat is, ongecodeerd op te nemen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Wolfman
Origineel bericht van: Rico
Ok, maar misschien kun je ook vermelden wat er wel bevalt aan dit apparaat ?

Rico


Ja natuurlijk is er ook best wel wat goed te melden, van een 5000 naar deze is een heel verschil. Het begint al met de HD zenders, echt erg mooi beeld. Maar even een lijstje.

Het menu ziet er vertrouwt maar wel een stuk mooier uit.
Zapt lekker snel
You tube kijken of het weer , is wel grappig, ik heb ook mij laptop aangesloten op mij tv, kan het dus ook daarop doen.
Je kan van je recording een soort Snapshot maken, dan zie je 4 beeldjes voor bij komen van dat programma, is leuk.
.avi afspelen, veel mooier beeld dan van mijn laptop
64x fast forward, lekker snel dus
Via web je reserveringen maken, je kan het dus ook vanaf buiten af (als je een beetje klooit met je router)
Via web of ftp files er op of er afhalen.
Time shifting, max 5 uur, is wel een beetje veel maar vind het tot nu toe wel handig.
Externe Hdd, ik ben daar al mij .avi's op aan het zetten, ik download nog wel wat Amerikaase series, en deze zien er echt met het beeld er erg goed uit.

Maar voor de mensen die denken dat ik dit ding in duitsland heb gekocht, nee dus gewoon bij in Almere bij de Sataliet winkel ( huis). Deze TMS zou eigenlijk al in Nov 2007 op de markt komen maar is elke keer uitgesteld dus ik wacht al lang genoeg, en ik weet dat Topfield bekend staat om hun updates en dat ze eigenlijk altijd te laat komen. Ik heb een 4000prv en een 50000pvr, nou bij alle twee heb ik in het begin ook altijd problemen gehad.

Maar voor een aantal problemen vind je vanzelf wel een oplossing, afstandbediening, ik heb een Harmony 1000 met exstender, dus ik gebruik de Topfield afstandsbediening niet.

En het zappen tussen Atra 1 en 2 lukt me ook wel( via een trukje), maar is nog niet wat je er van kan verwachten

Ik had wel verwacht dat ik wat nieuwe bug zou hebben, maar ik had niet verwacht dat er bugs in zitten die al lang zijn opgelost b.v. in de 5000pvr

Maar als ik deze TMS vergelijk met de 5000pvr toen ik die ook net nieuw had gekocht had die veel meer bugs dan deze. Ik kan met deze tv kijken en de 5000 had ik bijna het raam uitgegooit. Ik zit hier dus ook niet mij klachtenlijst te geven, ik wil alleen dat iemand weet wat hij koop al hij deze Topfield gaat kopen. En idd hij is wel prijzig, ik heb er wel wat van af kunnen lullen (het zijn aardige jongens die daar werken)maar blijft duur, maar ik wou alle dingen er op hebben die dat ding nu kan.

Enno
Link naar reactie
Delen op andere sites

De winkel in Almere heeft via een tussenhandel de box in Duitsland gekocht, vandaar.

Daar staat deze toko bekend op, wil graag met alle vreemde boxen de eerste zijn.....

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...