Ga naar inhoud


[DM500S] Geen agc en 55 procent snr met goed uitgerichte lnb


mark1985

Aanbevolen berichten

Ik heb een goed uitgerichte schotel met 4 lnb's. Bij mijn dm 800 heb ik perfect beeld en zodra ik een dm 500s aansluit krijg ik helemaal geen agc en een lage snr. Ik heb al andere software (pli) erin gezet maar nog steeds hetzelfde probleem. Helemaal in het begin heb ik heel ff beeld gehad op een fta zender maar toen met 76 procent en half beeld alsof de schotel fout staat uitgericht. Zodra ik zapte viel de signaalsterkte weer helemaal weg naar 55 procent en 0 agc. Is dit een tunerprobleem, zo ja is hier iets aan te meten ?? Ik hoor het graag.

 

Gr Mark

Vu+ solo wavefield astra 1 2 3 hotbird, samsung 3dtv PS51D550, logitech z5500, x360, ps3 , wii, psp, ,ds, 3ds

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja heb henksat, joske en nog een paar settinglijsten geprobeerd ook heb ik de disecqinstellingen goed staan en een directe verbinding gemaakt met astra 1 lnb.

 

Gr Mark

Vu+ solo wavefield astra 1 2 3 hotbird, samsung 3dtv PS51D550, logitech z5500, x360, ps3 , wii, psp, ,ds, 3ds

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is waarschijnlijk de tuner in de DM500 defect...

 

Zal niet de eerste zijn die overlijdt.

 

Volgens mij heb ik ooit een fix gezien ergens op internet?

 

Gr,

 

BaZ

There is nothing wrong with having a strong opinion... if it comes with an open mind!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vervang de voeding maar eens. Dan kan, en zal het probleem zomaar over zijn.

Het eerste wat last heeft van een instabiele voeding is de tuner. Deze trekt ook verhoudingsgewijs veel stroom.

 

Toevallig heb ik hier ook zo'n gevalletje liggen maar mijn vaste reparatieadres is helaas onbereikbaar.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik heb waarschijnlijk eindelijk min probleem gevonden. De transister q72 op de printplaat schijnt hiervoor verantwoordelijk te zijn. Hier is een simpele vervanging van al genoeg om dit te fixen. Verder is er ook nog een fix met een jumper wire maar dit wordt niet aangeraden. Zoal ik verder heb begrepen kan dit ook weleens de oorzaak zijn van slecht schakelende dreamboxen ( Disecq ). voor meer info ff googlen.

 

Gr Mark

Vu+ solo wavefield astra 1 2 3 hotbird, samsung 3dtv PS51D550, logitech z5500, x360, ps3 , wii, psp, ,ds, 3ds

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...