Ga naar inhoud


[Release!] [29-06-2009] PLi® Jade3 Enigma2 v.6504 images released


hemertje

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Erik Slagter
Origineel bericht van: Littlesat
Dat DTS is geen driver beperking. Simpelweg de hardware kan dit niet aan...

Geluid kun je best (realtime) in software decoderen. Hoeft alleen maar iemand "even" een koppeling met gstreamer te maken.


de koppeling met gstreamer is er wel (dts wordt momenteel op de 8k ook door gstreamer 'afgespeeld'), maar voor zover ik weet is er geen element wat het kan decoderen. (op de 8k gaat het rechstreeks de hardware in)
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 107
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Littlesat
Citaat:

Geluid kun je best (realtime) in software decoderen. Hoeft alleen maar iemand "even" een koppeling met gstreamer te maken.

Erik, dit gaat echt ff niet. Het is niet zo makkelijk als jij je voorstelt. Lees eens op het forum van Dreammultimedia zelf...

Ik word niet gehinderd door veel kennis van het platform zelf, maar ik weet wel dat een processor zoals die gebruikt wordt in de dm800 best in staat is om realtime geluid te decoderen (en ook als dat DTS is).

Ik denk alleen dat ze de synchronisatie (nu) helemaal aan de hardware overlaten, dat is wel zo gemakkelijk. Als je het geluid in software gaat doen, moet je ook de synchronisatie in software gaan doen en misschien zelfs het demuxen. Kan ook allemaal maar wordt wel wat complex misschien.

Anyway, persoonlijk boeit het me eigenlijk helemaal niet, als-ie h264 video en ac3 audio in transport stream kan decoderen, vind ik het al lang prima. Ik vind het tamelijk kansloos om te proberen ALLE in omloop zijnde formaten en codecs + alle variaties, zowel correct als bugs te ondersteunen. Ik ben meer voor encoden of transcoden naar iets wat standaard is, open, en goed gedocumenteerd. Dus geen DivX. Mpeg4-vc valt dan al zowiezo af.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pieterg
Origineel bericht van: Erik Slagter
Origineel bericht van: Littlesat
Dat DTS is geen driver beperking. Simpelweg de hardware kan dit niet aan...

Geluid kun je best (realtime) in software decoderen. Hoeft alleen maar iemand "even" een koppeling met gstreamer te maken.


de koppeling met gstreamer is er wel (dts wordt momenteel op de 8k ook door gstreamer 'afgespeeld'), maar voor zover ik weet is er geen element wat het kan decoderen. (op de 8k gaat het rechstreeks de hardware in)


Ow BTW ik ging er wel van uit dat gstreamer een codec voor DTS heeft. Als die er gewoon niet is, dan moeten we even wat anders bedenken ;-)

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeer goede image, ik heb de CrossEpg 0.3.0pre10 gedownload voor Sky UK en SkyItalia EPG en werkt uit de kunst hierop. Ik heb nog wel een vraag. De partnerbox plugin heb ik maar half op het scherm en ik weet niet hoe ik dit kan aanpassen. Kan de plugin zo niet configureren. Weet er iemand een oplossing?

 

Gr. Jake

2x Dreambox DM800 and Wavefrontier.

------------------------------------

 

Assumption is the mother of all fuckups

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jake Blues
De partnerbox plugin heb ik maar half op het scherm en ik weet niet hoe ik dit kan aanpassen. Kan de plugin zo niet configureren. Weet er iemand een oplossing?
Gr. Jake


Had ik ook last van, heb in usr/lib/enigma2/python/plugins/extensions het bestandje partnerboxsetup aangepast met naam, ipnr, etc.
toen werkte de plugin

ET10000 DVB-C C C C/T 2TB HDD.

SAT ET7000 ET6000  OpenPLI Triax 88 multifeed 4 quad LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk vind ik de mytube plugin (zonder gebruik van pc content afspelen)en de verbeterde ondertiteling (positie en grootte)een aanwinst. Wel jammer dat bij sommige kanalen (zoals Sky1) de ondertiteling nog steeds blijft "rollen" over je scherm. Dat rollen komt ook voor als er live ondertiteld wordt. Kijk maar eens bij de ondertiteling voor het BBC Nieuws.

Groet, André

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij staat er weer op een loopt super. Ik heb het gevoel dat het zappen veel sneller gaat. Heren weer vriendelijk dank! Ik vind het top wat jullie er qua energie en tijd allemaal insteken.

 

In al mijn Dreambox jaren ben ik 1x "vreemd" gegaan en kwam met het schaamrood op mijn kaken weer terug bij PLi

blushmad

You can get anywhere in 10 minutes if you drive fast enough.

 

P.S. Alles werkt hier PLi ma

DM800(0)- Visiosat Bi-satellite H1/A1/A2/A3

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo

 

juist mijn dreambox 800 binnen en er onmiddellijk pli opgezwierd. Maar voorlopig een probleempje, vind namelijk de ccam config file niet. Kan iemand mij vertellen waar ik moet zoeken

 

herman

 

dreambox 7000, dreambox 500, dreambox 800, VU duo, Vizyon 820HD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: herman9
hallo

juist mijn dreambox 800 binnen en er onmiddellijk pli opgezwierd. Maar voorlopig een probleempje, vind namelijk de ccam config file niet. Kan iemand mij vertellen waar ik moet zoeken

herman


in de /etc directorie

DM8000 + DM800SE + VU+DUO + Wavefrontier T90 + 10LNBs

Hemertje.Dreambox Webmaster

Sat-nerds Moderator

Plinux Member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de PLI-Jade3 op een dm8000 gezet. Klasse..., weer een prachtige image.

Ik zie dat er wat is toegevoegd bij het maken van een opname: Het spanningslichtje (paars op het front)gaat langzaam aan en uit. Ik wil dat graag uitzetten, enig idee hoe je dat kunt doen?

Zeg nooit nooit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een vraag voor JADE 3.

Ned 1HD geeft 4:3 uitzending weer als 4:3, via de HDMI-ingang.

De instelingen op de DM8000 op de AV zijn:

4:3 weergeven als : Schalen

Display >16:9 content als : Letterbox

 

DE SD-zenders doen het goed volgens mij en worden beeldvullend op mijn Sony 32 inch LCD weergegeven. Kan ik hier iets aan doen of is dit een HD-feature?

Voor HDMI kan ik niets instellen op de Sony, het moet dus door de dm8000 gedaan worden.

Weet iemd de oplsoong?

Zeg nooit nooit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...