Ga naar inhoud


[Ziggo] Nederland 1 HD actief bij Ziggo (FTA)


Matthijs

Aanbevolen berichten

Zou je dan iets uitgebreider kunnen antwoorden heeft die een ingebouwde DVB-C tuner welk type Samsung heb je??

Of zit de ontvanger toch met een HDMI of andere kabel aangesloten aan de TV.

Zo weten we nog niets!! laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: aart44

Ja nu begin ik het te begrijpen via HDMI is er geen draadje voor teletekst heb ik altijd begrepen dus zal er iets anders voor gevonden moeten worden.
Als het dan met een Loewe TV wel lukt die heeft die HDMI kabel niet nodig tussen ontvanger en TV.
Overigens was er vorig jaar ook geen teletekst op NL1 HD. laugh

Arte-HD op de Astra 1 satelliet heeft gewoon teletext, dus de techniek hoeft niet meer uitgevonden te worden.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07
Arte-HD op de Astra 1 satelliet heeft gewoon teletext, dus de techniek hoeft niet meer uitgevonden te worden.


Arte HD was me bekend dat er teletekst op zit.
Ja als je nu weet hoe ze dat dan doen geef het dan door aan Hilversum is het zo opgelost. smile
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: grunnsat

Er zit wel degelijk teletekst bij. Het probleem lijkt alleen te zijn dat die niet helemaal technisch correct wordt uitgezonden, met als gevolg dat de Ziggo ontvangers er niets mee kunnen. Mijn broer kijkt met een nieuwe Loewe TV met Alphacrypt, en die heeft wel teletekst. Het probleem zou in de komende maanden verholpen moeten worden. Meer informatie is te vinden op het Ziggo gebruikersforum.


Werkt het nu wel of niet met een Ziggo ontvanger??

Origineel bericht van: Beukenoot.
Gewoon op de HD ontvanger.

Suc6


Volgens @Beukenoot werkt het op een HD ontvanger gewoon. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)

Maar nogmaals via HDMI uit een externe cable of satelliet ontvanger heb je géén VBI tt op de tv zelf smirk


Inderdaad ben het helemaal met je eens toch werkt het volgens @Beukenoot op een Ziggo HD ontvanger gewoon.

Ook Arte HD heeft TT ook met een externe ontvanger hoe ze dat dan doen is me een raadsel. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap de discussie niet helemaal. Als je een Humax ontvanger hebt, en je wilt teletekst zien, dan moet je op de text knop van de Humax afstandsbediening drukken. De Humax stuurt dan het teletekst beeld over de HDMI kabel naar de TV. Bij Ned. 1, 2 en 3 in HD werkt dit niet omdat het teletekst signaal niet correct wordt meegestuurd over die kanalen. De Humax heeft daar last van, een Loewe TV met ingebouwde DVB-C tuner blijkbaar niet. Het probleem wordt in de komende maanden opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, ik begrijp nu de discussie. En nee, de TV zelf kun je geen teletekst laten zien als hij het signaal via HDMI binnenkrijgt. Mijn Sharp reageert niet eens op de teletekst knop als hij signaal via HDMI binnenkrijgt. Via component deed hij dat wel toen ik nog een Topfield kabel ontvanger had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44

[Arte HD was me bekend dat er teletekst op zit.
Ja als je nu weet hoe ze dat dan doen geef het dan door aan Hilversum is het zo opgelost. smile

In Hilversum kijken ze toch niet verder dan de horizon? :D

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)

Dat kan niet want Arte HD zit niet op de kabel bij Ziggo dus dan kan de TT ook niet werken whistle

Gevatte reactie, maar de kern van de vraag was toch: is TT mogelijk via HDMI? Antwoord: JA. Dus Hilversum moet aan de slag.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)

Antwoord is dus TT via HDMI is NEE, dat ligt niet aan Hilversum maar aan de digitale beeldopbouw. Studeer maar eens op hoe VBI(vertical blanking interval) TT informatie werkt, Teletekst is analoog en werkt alleen met analoog beeld whistle

Dat het antwoord JA is, heb ik al eerder aangegeven.
ARTE-HD heeft TT via HDMI. Andere kabels heb ik niet aangesloten, maar de TT van ARTE-HD heb ik perfect! Welke techniek is toegepast, doet er verder niet toe, maar het resultaat is TT via de HDMI!

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: grunnsat
Ik snap de discussie niet helemaal. Als je een Humax ontvanger hebt, en je wilt teletekst zien, dan moet je op de text knop van de Humax afstandsbediening drukken. De Humax stuurt dan het teletekst beeld over de HDMI kabel naar de TV. Bij Ned. 1, 2 en 3 in HD werkt dit niet omdat het teletekst signaal niet correct wordt meegestuurd over die kanalen. De Humax heeft daar last van, een Loewe TV met ingebouwde DVB-C tuner blijkbaar niet. Het probleem wordt in de komende maanden opgelost.

Grunnsat, zo is het inderdaad!

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07
ARTE-HD heeft TT via HDMI. Andere kabels heb ik niet aangesloten, maar de TT van ARTE-HD heb ik perfect! Welke techniek is toegepast, doet er verder niet toe, maar het resultaat is TT via de HDMI!

Welke afstandsbediening gebruik jij om de teletekst van Arte HD weer te geven? Die van de ontvanger of die van de TV?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Als je dan toch Teletekst hebt hoe roep je die dan op, met de afstandsbediening van de (kabel of satelliet)ontvanger (VBI insertion) of met de afstandsbediening van de tv zelf?

Als teletext weer wordt gegeven met de afstandsbediening van de TV is er sprake van VBI insertion waarbij de teletext decoder van de TV het teletext signaal verwerkt. Als teletext wordt weergegeven via de afstandsbediening de ontvanger wordt de teletext signaal verwerking door de ontvanger gedaan op basis van de teletext Elementary Stream die bij het kanaal hoort. De ontvanger genereert dan het beeld (OSD) van die teletext pagina's dat dan door de TV getoond. Voor de TV is die laatste variant gewoon beeld, de TV weet niet eens dat er teletext wordt vertoond net als de TV ook niet weet dat er via de ontvanger een menu of een EPG scherm in het beeld wordt getoond.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...