Ga naar inhoud


Kabel tuner TV met UPC


uncle

Aanbevolen berichten

Vandaag een nieuwe flatscreen TV gekocht, waarin nu blijkt, zowel een DVB-T als een DVB-C ontvanger in zit. Wat zijn de mogelijkheden binnen een UPC kabel netwerk om de FTA (zo die er zijn) zender te ontvangen?

 

Misschien al een onderwerp geweest hier?

Maak het onmogelijke mogelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites


Origineel bericht van: FreddyX
De mogelijkheden zouden kunnen zijn dat je digitale tv van upc zou kunnen ontvangen. Bij mijn weten zitten er echter geen FTA zenders meer op de kabel dus kun je er niets mee. Je zou Digitenne kunnen gaan gebruiken.

Ja, met FTA Ned.1/2/3 en een of meerdere regionalen..als je geluk hebt met de ontvangst. eek Sowieso is Digitenne alleen SD (met blokjes) en moet je misschien het dak wel op voor de plaatsing van een antenne. Ik zou mooi een Alphacrypt module kopen en voor de kabel gaan met HD-zenders erbij. Toch? cool

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Eduard07
Origineel bericht van: FreddyX
De mogelijkheden zouden kunnen zijn dat je digitale tv van upc zou kunnen ontvangen. Bij mijn weten zitten er echter geen FTA zenders meer op de kabel dus kun je er niets mee. Je zou Digitenne kunnen gaan gebruiken.

Ja, met FTA Ned.1/2/3 en een of meerdere regionalen..als je geluk hebt met de ontvangst. eek Sowieso is Digitenne alleen SD (met blokjes) en moet je misschien het dak wel op voor de plaatsing van een antenne. Ik zou mooi een Alphacrypt module kopen en voor de kabel gaan met HD-zenders erbij. Toch? cool

Alphacrypt gaat alleen bij Ziggo (en gelijksoortige providers met een Irdeto2 encryptie) werken. UPC heeft Nagravision met een aantal aanpassingen en dus is voor digitv bij UPC alleen de door hun geleverde decoders geschikt.

Als je digitv mbv je ingebouwde tuner wil doen, blijft dus alleen digitenne over.

2 x Dreambox 800 met dvb-c en dreambox 7025+ met 2x dvb-c verbonden met Synology NAS

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...