Ga naar inhoud


[Kabel] RTL start in oktober HDTV op de kabel


kapoentje

Aanbevolen berichten

We zijn boomerang en cartoon al weer vergeten dat die ons ook al is afgepakt net zoals die mtv hits geloof ik .

 

Het is gewoon jammer dat canaal digitaal steeds maar weer achter de feiten blijft aan slenteren.

 

Ik zeg het niet graag Ben een beetje ahome allergisch maar ziggo timmert goed aan de weg

Vu Plus solo 4k

Dreambox 8000 ssc

Triax 88 multiblock 19-23-28-13

Laminas 120 rotor digipower sga 2100 lnb inverto black ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 124
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ja inderdaad, het gaat langzaam bergafwaarts lijkt het wel. Mooie zenders (MTV Hits, Cartoon/TCM) inruilen voor wat mindere zenders (Schlager TV, Het Gesprek).

 

Als ik een 'andere' aanbieder zou willen voor digitale TV, zit ik opgescheept met of Digitenne van KPN, of digitale TV via OnsBrabantNet, ofwel glasvezel.

 

Optie 1 is niks, de beeldkwaliteit is slecht, en maar weinig (thema)zenders. Optie 2 is het meest zielige digitale zenderpakket dat ik ooit heb gezien. Dus dan blijf ik voorlopig even lekker bij CDS. Lijkt me sterk dat ze deze dalende lijn door blijven zetten. Er moet een keer een keerpunt komen, dat ze bijvoorbeeld een transponder op Astra 3 bijhuren, of misschien zelfs 2...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima good for you. Maar op de grotere LCD panels op mijn werk 40inch en groter. Zie ik toch duidelijk macroblokking op de CDS HD kanalen waar ik die bij Ziggo niet zie. een ondergrens van 6mbit voor HD kanalen is echt veel en veel te weinig zelfs in MPEG4/H264.

Laminas 120cm - Diseqc Motor - Inverto Black Ultra Twin LNB - TBS 6903 - Mutant HD60

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

maar ziggo timmert goed aan de weg

??? Ho! Momenteel heeft alleen UPC aangekondigd met RTL 7/8 HD op de kabel - en per definitie komt het volgens vele niet op de satelliet.

Citaat:

NED1HD schommelt tussen de 4 en 12mbit terwijl de kabel 15mbit constant per HD kanaal doorgeeft.

Cijfers zeggen niets. Wie weet zitten bij de kabel er een boel "nulbytes" tussen... In iedergeval tijdens de toer is het ruim 12 Mb op de satelliet en bij SD upscale uitzendingen kan het dalen naar zo'n 4.6 Mb...
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Elwin
CDS zal nu toch echt maatregelen moeten gaan nemen, anders zitten we straks zonder:

- Nederland 2 en 3 in HD
- RTL7 en 8 in HD
- UPC Direct zenders zoals: Extreme Sports, Hustler TV, Zone Reality etc.


Ik vul dit aan met Film1-HD en Sport1-HD, Sport1.2 t/m 1.5, Eredivisielive 3 + 4. Het begint ondertussen een aardige waslijst te worden.

Overigens hoor je vaak dat CDS de wedloop met de kabelaars niet aan zou kunnen omdat er dure transponders gehuurd moeten worden, kosten die de kabelaars niet hebben.
Alsof de kabelaars geen tientallen miljoenen hebben moeten investeren in hun coaxnetwerken en het onderhoud daarvan, kosten die CDS niet heeft.
Moeten we dus eigenlijk wel "medelijden" hebben met CDS? Ik denk eerder dat een grijpgrage investeringsmaatschappij, de eigenaar van CDS, te besodemieterd is om nieuwe transponders af te huren en alleen aan winst op korte termijn denkt. Nieuwe transponders huren past daar natuurlijk niet bij...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Apple740
Origineel bericht van: Elwin
CDS zal nu toch echt maatregelen moeten gaan nemen, anders zitten we straks zonder:

- Nederland 2 en 3 in HD
- RTL7 en 8 in HD
- UPC Direct zenders zoals: Extreme Sports, Hustler TV, Zone Reality etc.


Ik vul dit aan met Film1-HD en Sport1-HD, Sport1.2 t/m 1.5, Eredivisielive 3 + 4. Het begint ondertussen een aardige waslijst te worden.

Overigens hoor je vaak dat CDS de wedloop met de kabelaars niet aan zou kunnen omdat er dure transponders gehuurd moeten worden, kosten die de kabelaars niet hebben.
Alsof de kabelaars geen tientallen miljoenen hebben moeten investeren in hun coaxnetwerken en het onderhoud daarvan, kosten die CDS niet heeft.
Moeten we dus eigenlijk wel "medelijden" hebben met CDS? Ik denk eerder dat een grijpgrage investeringsmaatschappij, de eigenaar van CDS, te besodemieterd is om nieuwe transponders af te huren en alleen aan winst op korte termijn denkt. Nieuwe transponders huren past daar natuurlijk niet bij...


Helemaal waar.
Kabelaars investeren in hun eigen infrastructuur (de kabel met toebehoren), en CDS doet hetzelfde alleen dat met een onzichtbare "kabel" oftewel een transponder. Of je die nu huurt of er eigenaar van bent maakt niet uit.

Iedere aanbieder kabel, of satelliet, zal dus met een oplossing moeten komen of de kijkers van HD content te kunnen voorzien. Als ze dat niet doen prijzen ze zichzelf uit de markt en dat willen ze vast niet.

Natuurlijk moet er één aanbieder de eerste zijn. De ene keer is dat een kabelaar zoals Ziggo of UPC of anders, de andere keer CDS. Ze zullen elkaar echter wel volgen.

De prijs voor een HD pakket zal ook concurerent moeten zijn. De satellietmarkt is dan een monopolie bij CDS maar de kabel gaat straks open. Vooral in die markt kunnen de prijzen verder omlaag.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal wel zo worden dat je de kabel betaald en de digitale zenders met een ontvanger en smartkaart afrekent bij de bepaalde aanbieder.

Kortom die kabelaansluiting wordt door je huidige kabelbedrijf in rekening gebracht en nog een rekening voor de tv en radio zenders.......dus wordt het duurder ipv goedkoper. Hetzelfde zoals het met onze energierekenig is gegaan..... crazy

 

Gelukkig ben ik dan kabel onafhankelijk maar CD afhankelijk... eek

Wat is erger...?

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Hoppy


Helemaal waar.
Kabelaars investeren in hun eigen infrastructuur (de kabel met toebehoren), en CDS doet hetzelfde alleen dat met een onzichtbare "kabel" oftewel een transponder. Of je die nu huurt of er eigenaar van bent maakt niet uit.



dat zijn de controllers op dit board waarschijnlijk niet helemaal met je eens. Investeringen in je eigen network zijn deel van je vermogen. Geld uitgeven aan diensten zoals transponderhuur, telt niet als eigen vermogen en maakt je bedrijf dus minder waard. (als het kontrakt goed onderhandelt en voor lange tijd, + 15 jaar, kan je diensten ook kapitaliseren).

maw de waarde van een kabelbedrijf stijgt als hij extra geld in het netwerk pompt, extra transponders huren is voor een DTH Firma huren cash out en geen extra waarde.

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar als je investeert door geld te lenen en de schuld is zo duur dat je alleen rente betaald, dan komt het ongeveer op hetzelfde neer als huren. Het Money as Debt princype... Feitelijk stijgt de waarde van de firma kabelaars helemaal niet, juist omdat er schuld gemaakt wordt.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

nee, dat is niet hetzelfde als huren, voor de financial wizards. Uit leek oogpunt ben ik het met je eens.

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Investeren in je eigen netwerkt betaalt zich wel weer terug. Dat doen de kabelaars. Ze hebben echter de afgelopen jaren flink kosten moeten maken. Eerst al door het opkopen van kleinere kabelaars en later door het aanpassen van het netwerk om dit geschikt te maken voor internet en digitale TV.

 

De satelliet aanbieders zoals CDS kennen dit probleem niet. Ze zijn geen eigenaar van een netwerk maar huren de transponders. Onderhoud hiervan betalen ze dus ook niet. Het abonnementsgeld kan dus volledige geinvesteerd worden in het huren van transpoders bij de beste/goedkoopste transponderaanbieder.

Natuurlijk betalen de kabelaars + satellietaabieders rechten voor het doorgeven van de content maar dat zal voor beide partijen hetzelfde zijn.

Internet aanbieden doet CDS niet dus die kosten hebben ze ook niet.

 

Ik zie dus geen enkele reden waarom ze niet een uitgebreid HDTV pakket zouden kunnen aanbieden incl. de RTL HD zenders. Het zal wel tegen een meerprijs zijn. De HD kanalen zullen wel optioneel zijn maar dat is niet zo erg.

Als je goede content krijgt wil je er ook wel voor betalen toch?

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Hoppy

De satelliet aanbieders zoals CDS kennen dit probleem niet. Ze zijn geen eigenaar van een netwerk maar huren de transponders. Onderhoud hiervan betalen ze dus ook niet. Het abonnementsgeld kan dus volledige geinvesteerd worden in het huren van transpoders bij de beste/goedkoopste transponderaanbieder.

Die laatste opmerking is erg ongenuanceerd en daardoor onjuist.

Origineel bericht van: Hoppy

Natuurlijk betalen de kabelaars + satellietaabieders rechten voor het doorgeven van de content maar dat zal voor beide partijen hetzelfde zijn.

Hoe bedoel je dat? Marktaandelen verschillen toch?

Origineel bericht van: Hoppy

Internet aanbieden doet CDS niet dus die kosten hebben ze ook niet.

Deze opmerking begrijp ik niet. CDS biedt nu toch wel internet?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...