Ga naar inhoud


Welk biertje in Frankrijk ?


RVP

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: ceesv
Aart44, daar maak je een vergissing.

Dan heb je nog nooit Windhoek bier gedronken.
Wordt in Namibië volgens het duitse Reinheitsgebot gebrouwen, en is overal in Zuid-Afrika te koop.


Inderdaad Windhoek bier heb ik nooit gedronken maar dat moet ook wel dat ze het in het land zelf brouwen door de korte houdbaarheidsdatum van bier gebrouwen volgens het "Reinheitsgebot".
En is het dan wel echt Duits bier gebrouwen met Afrikaans water.
Overigens gebeurt datzelfde in meerdere landen niet alleen in Afrika. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

het beierse reinheitsgebot, heren, niet het duitse smile

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Citaat:
Zodra ik terug ben laat ik weten welke goed is bevallen.


Vergeet er dan ook niet bij te vermelden voor hoeveel geld je afgezet bent. Frankrijk staat daar om bekend en de Nederlanders blijven er maar heen gaan.

Wat zijn we toch dom! Ik kan mezelf wel voor mijn kop slaan!

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jan Ambers
Als je alleen maar witbier kent, dan ken je maar 1% van de belgische bieren!

Vergeet je ollandse of duitse vooringenomenheid en kom es onze bieren proeven, maar neem voor de zekerheid of een chauffeur mee, of boek hier een overnachting!

Helemaal! <<hik>>

Mee eens. Veel mensen stellen bier gelijk aan pils. En pils is inderdaad bier, maar bier is veel meer dan alleen pils. Pils is eigenlijk een vrij smakeloze dorstlesser als je het vergelijkt met andere biersoorten.
En als je van die andere biersoorten wilt proeven, ben je in Belgie aan het goede adres, inderdaa.

m

----

Ach, ik blaat ook maar wat. Maar wel met plezier!

Link naar reactie
Delen op andere sites

af en toe kom je ook lokale juweeltjes tegen. Was op een Bruiloft dit weekeinde en daar schonken ze unterbaarer bier. Nooit van gehoord maar super lekker.

 

De lokale barvrouw vertelde dat aan elk gezelschap dat vertrekt, een paar kratten verkoopt, zo lekker vinden de meesten het.

 

Maarja, wordt alleen verkocht in de Regio Augsburg - Schrobenhausen...

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: druid
af en toe kom je ook lokale juweeltjes tegen. Was op een Bruiloft dit weekeinde en daar schonken ze unterbaarer bier. Nooit van gehoord maar super lekker.

De lokale barvrouw vertelde dat aan elk gezelschap dat vertrekt, een paar kratten verkoopt, zo lekker vinden de meesten het.

Maarja, wordt alleen verkocht in de Regio Augsburg - Schrobenhausen...


Je kunt het gewoon op de website van de brouwerij bestellen hoor, zie punt 3 van de absatsmöglichheiten

Even .de achter de biernaam voor de site.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: satvet
Kleine correctie, m'n collega krijgt 't via zijn broer, en die woont in het verzorgingsgebied en krijgt 't thuisgebracht.

back on topic.


Maar strekt het verzorgingsgebied zich niet uit tot pakweg midden Gelderland? :D

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

@drs ijzerbout...

 

Ik heb laatst met de directeur/eigenaar van de Holsten brouwerij staan praten, die vertelde mij dat ze van 2 dingen heel graag af willen in dld.

 

Namelijk van dat achterhaalde reinheitsgebot en van de 7 minuten die ze nodig hebben om een biertje te maken.

 

Die 7 minuten handhaven ze dan ook niet als er van die mooie wagentjes ergens staan en ze van die plastic bekertjes hebben.

 

Meneer Holsten vertelde mij dat ze maar al te vaak met jalouzie naar de landen kijken die zoals hij mij vertelde, 3 biertje hebben verkocht als ze er in dld 1 hebben verkocht.

 

Geen verzinsel dit, ik heb hem onlangs op een privefeestje (ambassade in hamburg) gesproken.

 

Je ziet trouwens ook steeds meer bieren op de duitse markt die het heel erg goed doen zonder het reinheitsgebot.

 

Ik wilde dit gewoon even kwijt.

 

Over frankrijk, daar hebben ze gewoon ook lekkere biertjes.

 

En tegen de zogenaamde bierkenners onder u, ik ga graag een weddenschap aan dat de heren uit 10 biertjes het vieze heineken en hun eigen bier er niet uit kunnen halen.

 

Blind geproeft natuurlijk.

 

En een enkele uitzondering daargelaten.

 

**hips** Proost! sick

 

 

 

Fantasie is belangrijker als kennis, want kennis is begrensd.

::1x DM 7025,1x DM7000,5xDM500S,C+ abbo, Premiere abbo, Visiosat BigBisat, Astra 1,2,3 en Hotbird, Chess 17/8 multi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: -QenQ-
@drs ijzerbout...
En tegen de zogenaamde bierkenners onder u, ik ga graag een weddenschap aan dat de heren uit 10 biertjes het vieze heineken en hun eigen bier er niet uit kunnen halen.

Blind geproeft natuurlijk.


Als ik je een tijdje na het drinken de uitslag mag geven. In Nederland gebrouwen Heiniken bevat nogal wat conserveermiddel wat er voor verantwoordelijk is dat ik na enige tijd met grote neonletters HEINEKEN op m'n voorhoofd heb staan (althans zo voelt het sick) met dat ambachtelijke bier uit het oosten van het land, totaal geen last. Dus als je voor die andere 8 kriek, lambick e.d. neemt, vertel ik je precies wat Heineken is. laugh
NB. Export kwaliteit van Heiniken bevat minder conserveermiddel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha, lol, tzal wel.

 

Ik doe regelmatig blindproefen met een bepaald produkt, en het is heeeel erg moeilijk, dat kan ik je garanderen.

 

 

Fantasie is belangrijker als kennis, want kennis is begrensd.

::1x DM 7025,1x DM7000,5xDM500S,C+ abbo, Premiere abbo, Visiosat BigBisat, Astra 1,2,3 en Hotbird, Chess 17/8 multi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 1664

Seize Cent Soixante Quatre !



KRO KRO KRO KRONENBOURG

En France on sait rigoler
Il suffit de savoir compter
Et 1 pour decapsuler
Et 2 tout dans le gosier
Et c’est partie pour la journée !!!!!

C’est la danse des canettes
Plus on est torché
Et plus on s’ marre
Sur l’autoroute
A contre sens
A 140 sur les trotoirs
Ar Ar Ar
.KRO KRO KRO KRONENBOURG !!!!!
(et une dernière pour la route)
VIVE VIVE VIVE LA FRANCE !!!!!!


Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: -QenQ-
@drs ijzerbout...

Ik heb laatst met de directeur/eigenaar van de Holsten brouwerij staan praten, die vertelde mij dat ze van 2 dingen heel graag af willen in dld.

Namelijk van dat achterhaalde reinheitsgebot en van de 7 minuten die ze nodig hebben om een biertje te maken.



Je hoeft geen 7 minuten te wachten, dan moet je een "Zapfer"vragen.

Vanavond aan de Bodensee op het terras weer zitten genieten van zo'n halve liter.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb tijdens mijn 6 weken durende bezoek aan Ghana (Afrika) een bezoek gebracht aan een echte Heineken brouwerij...en moet zeggen...het ging erin als ....eeeh...bier :-)

 

Heerlijke gebraden kippe pootjes erbij en je hebt een mooie combinatie.

 

De meeste Belgische bieren vind ik niet te zuipen...zeker geen Stella..wat een bocht zeg.

 

Tja..Frankrijk rijdt ik als ik met de auto van Spanje naar nederland ga natuurlijk ook door...prachtig land..alleen jammer dat er Fransen wonen.. :-)

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...