Ga naar inhoud


Wat is de toekomst van satelliet ten opzichte van andere platform


Neptunus

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: Eduard07
Origineel bericht van: Dukdalf

Ook hun HD aanbod is meer pronken met andermans veren (BBC/ARTE/BRAVA/ANIX/).


Je schetst de dilemma's goed.

Je noemt trouwens zenders die de kabel weer niet biedt.
De kabel pronkt evengoed met andermans veren, want een aantal Duitse zenders (ook commerciele FTA satelliet)
zitten notabene in het pluspakket van Ziggo (Pro7, Kabel1)!

Precies, het verschil is dat de kabel netjes rechten betaald aan die zenders en CDS doet alsof je ze dankzij hen kan ontvangen. Dus wel pronken, terwijl ze niets hoeven te betalen, want ze hebben er niets mee van doen.
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Citaat:

Precies, het verschil is dat de kabel netjes rechten betaald aan die zenders en CDS doet alsof je ze dankzij hen kan ontvangen. Dus wel pronken, terwijl ze niets hoeven te betalen, want ze hebben er niets mee van doen.

CanalDigitaal zit op de dure Astra satelliet, juist omdat ze hiermee kunnen pronken. Ze kunnen ook de boel op een goedkopere satelliet verhuizen dan valt hiermee niet te pronken. CDS/TVV betaald hiervoor wel zeker een hoofdprijs.
Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Littlesat

CanalDigitaal zit op de dure Astra satelliet, juist omdat ze hiermee kunnen pronken. Ze kunnen ook de boel op een goedkopere satelliet verhuizen dan valt hiermee niet te pronken. CDS/TVV betaalt hiervoor wel zeker een hoofdprijs.


Uiteindelijke betaalt de klant die hoofdprijs.
Hoewel satelliethuur slechts een deel van die hoofdprijs is zou een totale verhuizing naar 23 Oost de prijs iets omlaag kunnen helpen.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de knoop nu in ieder geval doorgehakt wat betreft CDS, per eind augustus ga ik terug naar het pakket met Nederland 1-2-3. Als het goed is zit daar ook NED1 HD bij.

 

Met de laatste prijsverhoging naar 9,95 voor het basispakket was de lol er voor mij echt af. Eigenlijk was de lol er bij 9,50 al flink af. Of eigenlijk al toen ze Mezzo hadden afgepakt. En ik denk dat die vage brief voor een "vrijwillige bijdrage" voor de nieuwe smartcard de druppel is geweest om het _nu_ te doen.

 

Ik heb al een dik jaar Digitenne om op meerdere televisies ontvangst te hebben en eigenlijk is Digitenne alleen ook wel genoeg. Drie smartcards bij CDS met een normaal aanbod (Settopbox heb ik niks aan) zou 13,50+2,50+2,50=€18,50 kosten, plus eenmalig €70 aanschafkosten per smartcard. Dan is kabel zelfs goedkoper.

 

Het opzeggen ging wel goed. Ik heb hier wel horrorverhalen erover gelezen, maar ik heb gewoon een mailtje verzonden naar de klantenservice en dat was verder geen probleem. Dus dat was weer wel netjes. Dat vergroot wel de kans dat ik ooit in de toekomst misschien weer abonnee zou kunnen worden, b.v. als alle grote zenders in HD beschikbaar zijn voor een nette prijs. Maar voorlopig is het wat mij betreft wel goed zo. Op dit moment heeft CDS zich voor mij helaas uit de markt geprijst, en ik vrees dat ik niet de enige ben.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hehe, wacht maar af tot de kabel te maken krijgt met het piraterijgilde.

Ik wil nog wel eens kijken wat de overlevingskansen zijn van dergelijke kabelboeren...

 

We zullen het zien!!

 

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een dynamische en spannende tijd dus! Je ziet nu veel twijfelaars en dat komt met name door de verdere uitrol en acceptatie van digitale kabel. CDS zal toch wel iets meer van zich moeten laten horen. Wij, satellietkijkers, zijn toch gebaat bij een zo groot mogelijke basis van abonnees.

 

Het is juist daarom dat ik vaak zo kritisch ben over CDS, het is dan ook goedbedoelde kritiek.

Dreambox 8000 & VU+ Duo
Synology DS201 NAS
ITV van KPN + digitenne

LG55B6V Oled TV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...