Ga naar inhoud


Weet iemand of DVB-H in het VU ziekenhuis te Amsterdam te ontvangen is?


Miauw

Aanbevolen berichten

Toeval?

 

Mocht je een tv meenemen? Ik heb een kleine CRT TV die ik vroeger naar het AMC meenam, maar kon daar een kabel in de muur steken.

 

Anders DVB-T, ik heb nog een kastje met antenne staan.

 

Ik zou toch verwachten dat het kan, want 10Kw om de hoek is niet niks.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dat GSM verbod klopt niet helemaal.

 

GSM mag niet, maar als ze hem niet horen, dan hebben ze er geen problemen mee. (dus op trillen zetten)

 

Er is ook wifi op de afdeling, als het goed is nu ook voor de patiënten. Echter een laptop meenemen is wel een beetje link i.v.m. diefstal.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Toen ik de laatste keer in het ziekenhuis lag, mocht er gewoon met de gsm gebeld worden.

Hier zijn ze niet zo paranoide wat die "storing" betreft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: ilseonline
Dat GSM verbod klopt niet helemaal.

GSM mag niet, maar als ze hem niet horen, dan hebben ze er geen problemen mee. (dus op trillen zetten)

Er is ook wifi op de afdeling, als het goed is nu ook voor de patiënten. Echter een laptop meenemen is wel een beetje link i.v.m. diefstal.

Maar als ze jou met een mobieltje in bed zien dan zijn de rapen gaar denk ik, zeker op een afdeling waar veel medische apparatuur is sick


Ik heb het gevraagd en dat was hun antwoord.

Ik denk dat ze niet continu diverse mobieltjes willen horen.

Edit:

zou ik ook niet als patiënt willen.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ilseonline
Beste Peter,

Hoe ben je daar dan achtergekomen?

Heb je daar ook gelegen, of ben je op de poli geweest?


Ik ben op de poli geweest en tijdens het wachten wilde ik wat tv bekijken,maar er was geen ontvangst,zodoende ben ik er achter gekomen.

mvg Peter
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, ja, daar kan ik het mij wel voorstellen, want op de poli draait diverse apparatuur. Naast de poli wordt flink verbouwd, dus dat neemt ook veel signaal weg.

 

In het ziekenhuis zelf weet ik het dus niet, maar heel hoog kom ik niet te liggen, dus dat is ook weer een nadeel.

 

Ik heb de telefoon afgelopen donderdag niet gekocht, want door het warme weer stond al op de poster uitverkocht, maar men wilde wel even kijken of ze hem toch nog konden leveren.

 

Meneer de verkoper kwam met het verhaal dat er 99% zeker dekking moest zijn, want dat is het zelfde als GSM. Dat is dus wel de grootste onzin die ik de afgelopentijd gehoord heb, want DVB-H is de dekking gelijk of minder dan DVB-T. De Samsung was uit het assortiment was, reden onbekend.

 

Ik heb nog een oude samsung DVB-T ontvanger met RF uitgang, misschien dat ik die eens kan testen op een analoog hand-TVtje.

 

Waar ik even niet bij nagedacht heb is dat ik na een operatie meestal flink misselijk ben, dus de eerste week weinig opneem. Dan krijg ik een grote ingreep, dus weer buiten westen en dan schiet het niet echt op.

 

Ik heb mij afgevraagd waarvoor ik het wilde hebben, niet om de telefoon, maar om de TV, een beetje zonde dus.

 

Mocht ik digitenne DVB-T toch meenemen, dan zal ik het resultaat laten weten. Overigens gaat het mij om Nederland 1, 2, 3 en misschien TV-Noord-Holland, de rest kan mij gestolen worden.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ilseonline
Meneer de verkoper kwam met het verhaal dat er 99% zeker dekking moest zijn, want dat is het zelfde als GSM. Dat is dus wel de grootste onzin die ik de afgelopentijd gehoord heb, want DVB-H is de dekking gelijk of minder dan DVB-T.

Verhaal van de verkoper is bull, maar de dekking is wel duidelijk beter dan DVB-T.

DVB-H gebruikt grotendeels dezelfde masten en hetzelfde vermogen, maar gebruikt (in Nederland) QPSK in plaats van 64QAM. Het signaal is zodoende dus veel robuuster dan DVB-T in Nederland aangezien al onze DVB-T muxen 64QAM gebruiken.

De antenne in zo'n mobieltje is natuurlijk wel een stuk minder, dus daar zit je verlies dan weer.
Citaat:
Ik heb nog een oude samsung DVB-T ontvanger met RF uitgang, misschien dat ik die eens kan testen op een analoog hand-TVtje.

Ik hoop dat je bij het raam ligt. :D

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met dat DVB-H minder is, bedoel ik de dekking, maar dat gaat op deze locatie niet op.

 

Het klopt dat de telefoons geen versterker hebben, want anders is de batterij wel erg snel leeg.

 

Een DVB-T ontvanger heeft wel een versterker als antenne, maar inderdaad, ver bij het raam vandaan werkt het lastig.

 

Wat ik mij afvraag:

 

Zou DVB-H DVB-T in de toekomst vervangen i.v.m. HDTV? Mogelijk op de zelfde frequentie als waar nu DVB-T zit, want anders is er straks weinig te concureren.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ilseonline
Met dat DVB-H minder is, bedoel ik de dekking, maar dat gaat op deze locatie niet op.

De dekking is door QPSK over het algemeen groter (gebied rondom de zendmast waar het te ontvangen is is groter als het vermogen gelijk is, en dat is bij veel masten zo). Het klopt wel dat een aantal masten geen DVB-H uitzenden terwijl er wel DVB-T opzit, maar het omgekeerde komt ook voor.
Citaat:
Het klopt dat de telefoons geen versterker hebben, want anders is de batterij wel erg snel leeg.

Een versterker zou niks helpen en gebruikt overigens ook niet zoveel. Een versterker gebruikt ongeveer 0,15 watt maar helpt alleen tegen kabelverliezen. In een mobieltje met ingebouwde antenne heb je natuurlijk geen last van kabelverliezen.

Maar het probleem is dat er in een een telefoon geen ruimte is voor meer dan een simpel sprietje. Je kàn gewoon geen complete yagi in een mobieltje proppen. En al zou het kunnen, dan kan je die nog altijd niet richten. Je kan het sprietje zelfs als het extern is vaak ook niet goed de ruimte geven of bij een raam houden.
Citaat:
Een DVB-T ontvanger heeft wel een versterker als antenne, maar inderdaad, ver bij het raam vandaan werkt het lastig.

Wat ik mij afvraag:

Zou DVB-H DVB-T in de toekomst vervangen i.v.m. HDTV? Mogelijk op de zelfde frequentie als waar nu DVB-T zit, want anders is er straks weinig te concureren.

Ik snap de vraag niet.

Bij DVB-H zit er op één mux (ofwel één kanaal van 8Mhz) 6,6 Mbit/s aan televisiezenders in postzegelformaat. Ik heb het nooit gezien maar het is vermoedelijk zo ongeveer "youtubekwaliteit". Niet geschikt om op een TV te kijken dus.

HDTV via DVB-H is al helemaal waanzin, maar dat zal je wel niet bedoelen?

Men zal DVB-T ook niet opheffen als HDTV gemeengoed zou worden. Er komt dan gewoon HDTV via DVB-T2 als daar echt veel vraag naar is.

Voor DVB-H blijf ik voorspellen dat binnen een tijdspanne van ongeveer 5 jaar het mobiele internet zò goedkoop zal worden dat we gewoon video online gaan streamen met de mobiel. Uitzendinggemist, maar ook live televisiezenders indien gewenst. DVB-H zal dan een langzame dood sterven omdat het gewoon te duur is.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout
Citaat:
DVB-H zal dan een langzame dood sterven omdat het gewoon te duur is.


Laten we maar hopen dat het een snelle dood zal sterven. Ik zit en zat er niet op te wachten. :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Citaat:
DVB-H zal dan een langzame dood sterven omdat het gewoon te duur is.


Laten we maar hopen dat het een snelle dood zal sterven. Ik zit en zat er niet op te wachten. :D

Ja opa IJzerbout waar zit jij nu wel op te wachten, te modern misschien voor je confused:D

DVB-H was bij de lancering eigenlijk al verouderd. Ik heb ook nooit begrepen dat KPN ermee is doorgegaan. Als ik al video op mijn mobieltje wil, dan wil ik b.v. het journaal zien wanneer het mij uitkomt, bijvoorbeeld op het moment dat ik in de trein stap. Of een ouwe aflevering Bassie en Adriaan zodra ik op het station aankom waar mijn trein nog niet is, lijkt me ook lachen. Maar die moet dan wel op dat moment starten.

En als het per se een live televisiezender moet zijn dan kan dat ook wel online. Broadcasting is alleen zinnig als veel mensen hetzelfde willen zien, wat ik uitermate betwijfel voor mobiele video. Vanuit dat oogpunt is DVB-H gewoon zinloos.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Nou, mijn 10 daagse liggen en 2 operaties zitten er al een paar weken op, maar ik wilde het volgende niet onthouden:

 

Ik werd opgenomen door iemand die het geen probleem vond als ik mijn TV mee wilde nemen. Het probleem was echter de kabelaansluiting die door een bedrijf dat 52 verschillende contracten met ziekenhuizen heeft de aansluiting natuurlijk had weggewerkt.

 

Ik heb werkelijk nog nooit zulke oude troep in het planfond zien hangen, een kleine bolle beeldbuis van philips die dag en nacht in de standby stond. (hoebedoeld men, lekker veilig, zeker nog nooit van TV's gehoord die door in de standbystand in de fik zijn gevlogen)

 

Digitenne mocht volgens de portier niet gebruikt worden, maar dat heb ik uiteraard niet gedaan. sick

 

Ik heb mijn CRT 37cm TVtje aangesloten op mijn "KPN-Ontvanger", want daar staat geen digitenne op. whistle

 

Ik had een spelcomputer bij me, dus daar "was" mijn TV voor bedoeld, je moet creatief zijn, want die valt niet op de TV van het ziekenhuis aan te sluiten.

 

Ik had ook nog een DVD-Speler bij me die ik op de "KPN DVB-T" ontvanger had doorgelust.

 

Alles zat netjes zoals het hoorde aangesloten, op een 6 voudig stopcontact en een verlengsnoer waardoor ik slechts 1 stopcontact hoefde tegebruiken.

 

Nu ontstond er een vreemde situatie, want doordat de scartstekker werd doorgelust met de "KPN DVB-T" ontvanger kwam er op de kast de oudste type Samsung single ontvanger een voelbare spanning te staan. Vreemd, want dat had ik thuis nog nooit gehad.

 

Wat ook gebeurde is dat mijn kaart waar ik geen abonnement op had en nog steeds niet heb, spontaan beeld gaf op de dag van aansluiting, ja ook de gecodeerkanalen. Ik dook het menu in en zag tot mijn stomme verbazing:

 

26 augustus 09 - 1 september 09 01000003

01 mei 07 - 31 mei 07 01000000

 

Ik heb tijdens mijn abonnementsperiode 2 kaarten verkocht waaronder de hoofdkaart, maar met de mededeling dat het op een afgesproken datum zou eindigen en heb mij daar ook aan gehouden. (voor toen was dat een goedkope oplossing voor die mensen) Zelf heb ik dus een bijgekochte kaart in de ontvanger die dus geen abonnement meer bevatte.

 

Ik zat vreselijk ongunstig, want ik lag precies aan de verkeerde kant van het ziekenhuis en nog laag ook. Toch kreeg ik het voor elkaar een prima signaal binnen te krijgen met wat rommelen aan de antenne.

 

Ik laat even een discussie achterwegen, maar het kwam duidelijk neer op koppelverkoop wat bij wet verboden is. Elk onzinig verhaal voerde ik zo naar de prullenbak, want bij een zendamateur moet je niet met onzin aan komen.

 

Ook na 1 september werkte de boel nog vrolijk door, dus als ik naar die datum kijk, dan is er iets gebeurd waardoor de kaart overruld is.

 

Thuis, een andere DVB-T mast werkte alles ook prima door. Iemand anders had wat problemen met zijn nieuwe ontvanger en de nieuwe kaart, de oude kaart werkte direct, maar die begreep het niet helemaal. Ik heb hem verteld dat hij de nieuwe kaart 2 uur met de topfield aan moet laten staan en het beeld vanzelf zou opduiken, want hij had hem bij de primafoon gekocht en die activeren de kaart op de computer in de winkel.

 

Ik heb zijn oude kaart op een ander samsung tuner geprobeerd, maar die werkte gewoon, ook op mijn samsung tuner werkte de kaart gewoon, maar het abonnement was nog niet afgelopen.

 

Ik heb mijn "werkende kaart" weer in de ontvanger gestopt en had ook gewoon weer beeld. Een paar dagen later was de pret echter voorbij en is sinds dien enkel nog FTA te ontvangen.

 

Nu de grote vraag:

 

Hoe kan het dat mijn ontvanger zomaar ineens beeld gaf ongeveer 10 dagen lang?

 

Had ik de ontvanger ontregeld door de spanning, was de kaart van slag, of heeft KPN een storing gehad?

 

 

Edit:

 

Even ter aanvulling:

 

Je mag wel een laptop meenemen, maar daar kan je dus een DVB-T dongel in stoppen waardoor je ook TV kan kijken.

 

Helaas heb ik geen laptop, maar zoiets meenemen naar het ziekenhuis is wel een goed slot er aan hangen, want een CRT-TV wil niemand meeslepen, een laptop is als je pech heb zo verdwenen.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...