Ga naar inhoud


eigen website, wel domein?


Marco275

Aanbevolen berichten

Ik heb een vraagje, een vriendin van is van provider gewisseld, nu wil ze bij haar nieuwe provider haar website weer online zetten maar die blijkt niet meer beschikbaar te zijn na opzegging bij haar oude provider. Is dat domein nu weg of niet meer beschikbaar omdat hij toch nog steeds op haar naam staat?

Als eventueel alternatief kan ze wel kiezen uit eu, org of net.

Welke hiervan zou de voorkeur genieten?

 

bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je van provider wisseld is het wel net zo makkelijk om van te voren je website te backuppen.

Nu is het natuurlijk wel zo dat als je vriendin bij de oude hoster netjes heeft opgezegd de hoster niet zomaar de site mag weggooien als ze voor een jaar heeft betaald en die datum nog niet verstreken is.

Als de oude hoster het spul heeft gewist ben je de klos en kun je opnieuw beginnen.

Maar ik ga er eigenlijk vanuit dat de hoster nog wel een backup op de plank heeft liggen. Mail ze eens.

 

M.v.g.

 

The Pope

 

Ik lees het niet goed zie ik.

 

Ik begrijp dat ze haar domeinnaam heeft opgezegd en nu kan ze deze niet meer onderbrengen bij een nieuwe hoster ???

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: The Pope
Als je van provider wisseld is het wel net zo makkelijk om van te voren je website te backuppen.
Nu is het natuurlijk wel zo dat als je vriendin bij de oude hoster netjes heeft opgezegd de hoster niet zomaar de site mag weggooien als ze voor een jaar heeft betaald en die datum nog niet verstreken is.
Als de oude hoster het spul heeft gewist ben je de klos en kun je opnieuw beginnen.
Maar ik ga er eigenlijk vanuit dat de hoster nog wel een backup op de plank heeft liggen. Mail ze eens.

M.v.g.

The Pope

Ik lees het niet goed zie ik.

Ik begrijp dat ze haar domeinnaam heeft opgezegd en nu kan ze deze niet meer onderbrengen bij een nieuwe hoster ???


De exacte details weet ik ook niet, maar ze is van internet provider gewisseld, nu wilde ze de site bij de nieuwe provider onderbrengen maar nu krijgt ze te horen dat de domeinnaam niet meer beschikbaar is.
Nu heb ik even bij http://whois.domaintools.com/ gekeken en blijkt het nog steeds gewoon op haar naam te staan.

Nu heb ik gelezen dat het niet altijd even gemakkelijk is om je website mee te verhuizen, dus mocht het niet lukken, wat is dan het beste alternatief net, info, eu, of com, ivm gevonden worden?
Link naar reactie
Delen op andere sites

idd. gewoon laten verhuizen (van provider).

 

Al staat het domein gewoon op haar gewoon even een verhuizing aanvragen via/bij de nieuwe en huidige provider. Al vind ik het vreemd dat die zegt dat het domein niet vrij zou zijn terwijl ie zou kunnen en moeten zien dat ie al op haar naam staat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft alleen je nieuwe hoster op te geven dat het gaat om verhuizing van je domein naar hun. Eventueel met een pakket aan

dataverkeer/schijfruimte of geen ruimte. Alleen verhuizing van

domein is ook mogelijk.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedenk wel, daarmee heb je je URL weer online, niet de inhoud van je site.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een tijd mijn domeinnaam via planet laten hosten, eigenlijk vanaf het begin dat particulieren dat konden.

Aangezien mijn naam al met diverse landcodes in gebruik was heb ik toen een .info domein genomen. Dit domein staat administratief op mijn naam, maar technisch op de naam van planet. In het contract daarvoor stond toendertijd ook iets dat je het domein niet 123 kon meenemen.

 

Inmiddels heb ik een .nl domein via een andere hoster en had zodoende een tijd 2 domeinen naast elkaar(de ene voor de mail adressen) Ik heb nooit de moeite gedaan om het .info domein van planet mee te kunnen krijgen omdat ik toch volledig over wou naar het andere domein.

 

Even wat anders, met het .info domein en bijhorende mail adres heb ik regelmatig problemen gehad omdat sommige site geen .info als mailadres accepteren. één van de redenen om dat adres maar te laten voor wat het is.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen deftigehulp , maar wat geluk vindt misschien wel iets terug:

http://www.archive.org/index.php

 

Wanneer je alle htmldocumenten hebt , is natuurlijk altijd positief ,

echter alle foto's volledig terugopnieuiw uploaden !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraag hier is, waar stonden de html-bestanden. Als particulieren een eigen site hebben gebruik je vaak de homepage-ruimte van je internet provider. Bijv. op een site als users.xs4all.nl/vriendin/ Als je dan van provider wisselt zal de oude provider deze subdirectory van hun server weghalen. Maar vaak duurt dat wel even dus check wat daar in staat.

 

Deze bestanden staan meestal ook nog op de PC vanwaar de website gemaakt is, heb je die niet meer kunnen vinden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het nou ook niet de vraag of bij de opzegging zeg maar afstand is gedaan van het domein?

Dan kan het nog wel eens moeilijk worden om het terug te krijgen. Als in kassa...

 

Moet wel zeggen dat ik niet zo thuis ben in dat domein/website gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: hummiesat
Is het nou ook niet de vraag of bij de opzegging zeg maar afstand is gedaan van het domein?
Dan kan het nog wel eens moeilijk worden om het terug te krijgen. Als in kassa...
Moet wel zeggen dat ik niet zo thuis ben in dat domein/website gebeuren.


Je hebt kunnen lezen dat het domein nog altijd op haar naam staat.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De vraag is alleen met welke extensie?

Dus als het een algemene naam is bijv. gerrit@viskerman.nl dan moet je hem mee kunnen verhuizen, immers die is specifiek van jou. Zou het iets zijn als gerritviskerman@planet.nl dan kun je het vergeten want dan hoort de domeinnaam vaak bij de provider.

Heb je een specifieke naam dan kun je die al dan niet via de gerechtelijke weg opeisen, kost dacht ik iets van 400 euro aan gerechtskosten, maar daarna krijg je hem meestal gratis terug.

 

Voor zover ik e.e.a begrepen heb geldt dat voor meer zaken bijv. jij hebt hobbyhuisLaren.nl laten registreren maar hebt niets met een hobbyzaak oid. te maken, dan kan het Hobbyhuis uit Laren deze gewoon opeisen omdat jij er geen direct belang bij dit domein hebt.

Iets anders wordt het als je Hobbyhuis.nl hebt laten registreren, die kun je gewoon voor veel geld weer verkopen.

 

Maar om bovenstaande problemen te voorkomen heb ik mijn domein gewoon voor 19 euro per jaar bij iemand anders laten registreren en kan ik elke jaar wisselen van provider zonder ergens last van te hebben.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...