Ga naar inhoud


[DM500C] usb aansluiting dreambox met router


Gast molens

Aanbevolen berichten

Hallo,

Als ik een Dreambox 500c wil verbinden met router kan ik dat doen met een netwerkadapter. Welk merk bevelen jullie mij aan?

Kan het ook met een usbadapter?Zo ja, welk merk bevelen jullie mij aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je zult iets duidelijker moeten zijn in je vraagstelling, want een dreambox met een router verbinden doe je normaal gesproken met een doodgewone UTP netwerk kabel (kosten ongeveer 2 euro).

 

Blijkbaar wil je iets anders dan alleen je dreambox het netwerk op krijgen, anders zou je niets over USB of "adapters" vragen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: molens
De reden voor draadloze verbinding is de afstand van 15 meter van router naar dreambox.


Als dat de enige reden is - ik heb een kabel van 25 meter tussen de dreambox en de switch. Volgens specificatie moet de kabel minstens 100m kunnen zijn.

Draadloos is in mijn ervaring alleen maar een hoop extra problemen op je hals halen - als het ook maar enigszins haalbaar is, gebruik dan altijd een bedrade verbinding, ook als je daar 100m kabel voor moet gaan trekken via raam, dakgoot en de regenton van de buren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

En zelfs als het probleemloos werkt (na lang .......) dan nog blijft het veel trager dan bedraad, en da's met opnames van diverse Gigabytes best vervelend als je er een over wilt zetten naar je PC om te bewerken.

VU+ Ultimo OpenPli  en een Vu+ Solo als vervanger van een kapotte duo ongerepareerd in een doosmet een Visiosat 4 LNB's. Beide met Pli.

Vu+ > Philips AVR9900 > Panasonic TH-42PZ8E Plasma full HD en Solo > Samsung LCD 32"
(en een museum Dreambox 7000 met HD/CF/USB/NAS ongebruikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: MiLo
Volgens specificatie moet de kabel minstens 100m kunnen zijn.


Dit is gerekend inclusief aansluitkabels PC en Patchkast..dit alleen voor de duidelijkheid.. smile

Maar goed, soms is een kabel bijna onmogelijk uit het zicht te houden..dus ik snap wel dat hij liever draadloos zou willen.

digipaps

 

"I'm not a complete idiot, some parts are missing"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Digipaps
Origineel bericht van: MiLo
Volgens specificatie moet de kabel minstens 100m kunnen zijn.


Dit is gerekend inclusief aansluitkabels PC en Patchkast..dit alleen voor de duidelijkheid.. smile

Maar goed, soms is een kabel bijna onmogelijk uit het zicht te houden..dus ik snap wel dat hij liever draadloos zou willen.


Natuurlijk gaat het over de totale kabellengte, maar als je daar overheen haat, gaat het ook nog heel lang goed. In het ergste geval wordt het iets trager.
Maar goed, iemand kan zijn redenen hebben om het draadloos te willen doen.
Maar zou dit niet met een gewonde WiFi USB adapter kunnen, of kan dat echt alleen maar met een Bridge?

DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: paardengek
Een dm 500C heeft geen USB aansluiting.......

Met vriendelijke groet, paardengek


Tja, dat wist ik niet, maar waarom vraagt de poster dan om een USB verbinding????

Maar stel dat ik dat met mijn 800HD zou willen, dan moet dat toch met zo'n USB netwerkplugje kunnen, of zie ik het verkeerd?

DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: chablis

Tja, dat wist ik niet, maar waarom vraagt de poster dan om een USB verbinding????


Dat zal wel komen, doordat dit zijn eerste dreambox ( misschien zelfs nog niet in bezit ? ) is en zelf een laptop in gebruik heeft, die via een USB wifi contact maakt met internet / router.
Origineel bericht van: chablis

Maar stel dat ik dat met mijn 800HD zou willen, dan moet dat toch met zo'n USB netwerkplugje kunnen, of zie ik het verkeerd?

Het is off-topic, maar volgens mij moet het gaan, wanneer dream multimedia daarvoor drivers beschikbaar stelt. Nogmaals dit is off-topic.
Nu weer on-topic !! :D

Met vriendelijke groet, paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: paardengek

Het is off-topic, maar volgens mij moet het gaan, wanneer dream multimedia daarvoor drivers beschikbaar stelt. Nogmaals dit is off-topic.
Nu weer on-topic !! :D


Ja sorry, weet ik, maar ik kon het gewoon niet nalaten.....

Grtz,

Chablis

DM 800 HD, Enigma2, OpenPli, 2*Pioneer DBR-S110 NL, 2 wokken 1*HtH.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...