Ga naar inhoud


Rebox RE-9000HD Favorieten


CronoS

Aanbevolen berichten


  • Reacties 69
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: D_liver
Origineel bericht van: fdm
Dit lijkt mij een serieuse box te worden. Ik stond te twijfelen tussen AZbox en deze. Zodra CCcam goed werkt zal ik er eentje kopen.


Er is geen CCcam voor de st71xx chipset dus dat wordt incubus



Moet zeggen dat de incubus ontwikkeling sneller gaat, dan alle ontwikkeling op de AZbox.
Vindt dat jammer, maar ik hoop dat de AZbox zich ook verder zal ontwikkelen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een domme vraag maar bij een twin tuner is het dan beter om naar alle bij de tuners een aparte kabel te leggen of om door te lussen??

En wat is het verschil van de werking daar van?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft iemand een idee waarom ik wel de gecodeerde zenders op Astra 1 kan zien (met abbo) en niet op Astra 3 ? Heb wel abbo op HDTV ... FTA HD doen het wel !?

 

Krijg melding 'service fout' bij TV gelderland etc en bij HD kanalen 'gecodeerde uitzending' ?

Rebox RE-9000 1.54 / 1.9.9 - Triax 88cm - WNC duo LNB Astra 1/3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om je maar te antwoorden: Bij doorlussen hangt de tweede tuner

af van de instellingen van de eerste!

Bij aparte kabels werken ze onafhankelijk van elkaar!

Heeft te maken met horizontaal of vertikaal uitsturende zenders.

Ik ben allergisch voor pollen en mensen die regels uitvaardigen, maar er zichzelf niet aan houden.

 

Amstrad650D2Mac>>TF5000PVR>>etc.>>/DB7025+/TF5300KPN,VU+Duo Moteqc2100a-schotel 1mtr-X-Cam/Aston 1.05.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben iets minder enthousiast. eea heb ik ook al op het forum van de winkel gemeld waar ik hem gekocht heb.

 

Ik hem hem gisteren aangeschaft dus de ervaringen zijn nog pril:

 

-SPDIF (digitale audio) doet het niet.

 

-Beeld is maar matig. Vooral de niet HD uitzendingen komen bleek en onscherp over. Er is weinig kleur terwijl de menu’s wel goed zijn. Mijn oude Inverto geeft op SD een veeeel beter beeld (over S-Video).

 

-‘Maar’ 2 opnames tegelijk. Daarmee loop je meteen vast bij de zogenaamde dubbele afleveringen die direct na elkaar starten. Heb je nog een andere opname ernaast lopen dan gaat het gewoon mis. Al was het maar 1 opname extra dan zou dat de meeste problemen oplossen denk ik (of hij zou aansluitende opnames op dezelfde zender moeten herkennen (waarom niet eigenlijk).

 

-Onduidelijk boodschappen op scherm (Alarm!) bij opname conflicten.

 

-Afstandsbediening is een ramp. Veel te gevoelig. Je moet heel kort drukken want anders heb je meteen de volgende optie al gekozen. Vooral lastig bij hoppen door zenders. Denk je van NL1 naar NL2 te gaan, zit je al op RTL4.

 

-Afstandbediening nog niet bij Logitech (Harmony one) bekend. Maar erger is dat de Harmony de verzonden opdrachten van de afstandbediening ook niet herkent. Zelf leren zit er dus niet in.

 

-Ik mis de optie die mijn oude Inverto IDL 5000 had om in een opname een tijd te skippen. Druk je op de 1 ga je 1 minuut vooruit. Druk je op de 5, 5 minuten enz. Vooral handig om de reclames over te slaan.

 

-De uitgebreide tekst in EPG is erg klein. Dat zou op zijn minst mee moeten schalen met de resolutie. De EPG zelf is dan weer erg groot en geeft maar beperkte info (paar zenders en aantal uren). Ook daar zou je gebruik kunnen maken van de resolutie en met een kleiner font veel meer tonen.

 

-Opname plannen vanuit de EPG werkt maar ik mis de optie om meteen vanuit de Info een opname te starten die dan automatisch aan het eind van het programma stopt.

 

Er zijn ook dingen die de Rebox goed doet:

 

-EPG ophalen (na 4 keer vastloper) geeft echt 3 dagen vooruit EPG. Dat deed de Inverto bijna nooit.

 

-Opnemen schijnt ie inderdaad ongecodeerd te doen.

 

-Kanaal wissel is niet snel maar doet het wel. De Inverto was iets sneller (als ie het deed) want vaak was een uit/aan nodig om hem weer aan de praat te krijgen.

 

-Hij werkt gewoon met de SmartWi. Alleen jammer dat geen enkele leverancier rekening houd met de maatvoering. Het front klepje kan niet dicht en het kapje moet er af anders past de kaart er helemaal niet in.

 

-De Interne CAM werkt gewoon, ook met dubbele opnames.

 

Ik heb hem nog niet op het netwerk aangesloten dus daar nog geen commentaar op.

 

Mogelijk zijn sommige problemen al opgelost maar ik heb nog niet kunnen vinden waar eventuele updates aangeboden worden (zelfde plek al de kanalen editor?).

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap de vergelijking niet met een Inverto !

Daar heb je het toch duidelijk over een SD ontvanger, toch ?

Dat is dus appels en peren vergelijken.

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: HendrikK
Ik ben iets minder enthousiast. eea heb ik ook al op het forum van de winkel gemeld waar ik hem gekocht heb.

Ik hem hem gisteren aangeschaft dus de ervaringen zijn nog pril:

-SPDIF (digitale audio) doet het niet.

-Beeld is maar matig. Vooral de niet HD uitzendingen komen bleek en onscherp over. Er is weinig kleur terwijl de menu’s wel goed zijn. Mijn oude Inverto geeft op SD een veeeel beter beeld (over S-Video).

-‘Maar’ 2 opnames tegelijk. Daarmee loop je meteen vast bij de zogenaamde dubbele afleveringen die direct na elkaar starten. Heb je nog een andere opname ernaast lopen dan gaat het gewoon mis. Al was het maar 1 opname extra dan zou dat de meeste problemen oplossen denk ik (of hij zou aansluitende opnames op dezelfde zender moeten herkennen (waarom niet eigenlijk).

-Onduidelijk boodschappen op scherm (Alarm!) bij opname conflicten.

-Afstandsbediening is een ramp. Veel te gevoelig. Je moet heel kort drukken want anders heb je meteen de volgende optie al gekozen. Vooral lastig bij hoppen door zenders. Denk je van NL1 naar NL2 te gaan, zit je al op RTL4.

-Afstandbediening nog niet bij Logitech (Harmony one) bekend. Maar erger is dat de Harmony de verzonden opdrachten van de afstandbediening ook niet herkent. Zelf leren zit er dus niet in.

-Ik mis de optie die mijn oude Inverto IDL 5000 had om in een opname een tijd te skippen. Druk je op de 1 ga je 1 minuut vooruit. Druk je op de 5, 5 minuten enz. Vooral handig om de reclames over te slaan.

-De uitgebreide tekst in EPG is erg klein. Dat zou op zijn minst mee moeten schalen met de resolutie. De EPG zelf is dan weer erg groot en geeft maar beperkte info (paar zenders en aantal uren). Ook daar zou je gebruik kunnen maken van de resolutie en met een kleiner font veel meer tonen.

-Opname plannen vanuit de EPG werkt maar ik mis de optie om meteen vanuit de Info een opname te starten die dan automatisch aan het eind van het programma stopt.

Er zijn ook dingen die de Rebox goed doet:

-EPG ophalen (na 4 keer vastloper) geeft echt 3 dagen vooruit EPG. Dat deed de Inverto bijna nooit.

-Opnemen schijnt ie inderdaad ongecodeerd te doen.

-Kanaal wissel is niet snel maar doet het wel. De Inverto was iets sneller (als ie het deed) want vaak was een uit/aan nodig om hem weer aan de praat te krijgen.

-Hij werkt gewoon met de SmartWi. Alleen jammer dat geen enkele leverancier rekening houd met de maatvoering. Het front klepje kan niet dicht en het kapje moet er af anders past de kaart er helemaal niet in.

-De Interne CAM werkt gewoon, ook met dubbele opnames.

Ik heb hem nog niet op het netwerk aangesloten dus daar nog geen commentaar op.

Mogelijk zijn sommige problemen al opgelost maar ik heb nog niet kunnen vinden waar eventuele updates aangeboden worden (zelfde plek al de kanalen editor?).


Sommige dingen heb je wel gelijk mee. Een ding heb je zeker gelijk mee, de EPG letters zijn te klein! Je kan ze amper lezen vanTV. Dus ik hoop dat ze deze letters wat groter maken, want ze zijn echt onleesbaar.
De Harmony One daarintegen, deze werkt perfect met de ontvanger? Hij staat inderdaad niet in de database, maar hij vond een soortgelijk apparaat.. Vervolgens ongeveer 10 functies opnieuw geleerd en het werkte perfect. Maargoed, ik ben niets anders gewend van de One smile

Wat ik zelf nog wel een nadeel vind, is dat je binnen een opname niet voorruit kan spoelen. Het zou makkelijk zijn als je een opname afspeelt dat je dan redelijk snel een uur kan voorruit spoelen. Dat gaat nu niet, dus ik hoop dat daar nog iets voor gaat komen..

maargoed, beeld is verder ok? Ik kom van een Philips decoder af, vind het verder niet matig ofzo..

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: duitsland
Ik snap de vergelijking niet met een Inverto !
Daar heb je het toch duidelijk over een SD ontvanger, toch ?
Dat is dus appels en peren vergelijken.


Waarom niet?
Als de Inverto met SD een beter beeld geeft op een HD scherm?
Bedoel je dat een nieuwe HD ontvanger best een slechter SD beeld af mag leveren dan een 4 jaar oude SD ontvanger?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: CronoS

Sommige dingen heb je wel gelijk mee. Een ding heb je zeker gelijk mee, de EPG letters zijn te klein! Je kan ze amper lezen vanTV. Dus ik hoop dat ze deze letters wat groter maken, want ze zijn echt onleesbaar.
De Harmony One daarintegen, deze werkt perfect met de ontvanger? Hij staat inderdaad niet in de database, maar hij vond een soortgelijk apparaat.. Vervolgens ongeveer 10 functies opnieuw geleerd en het werkte perfect. Maargoed, ik ben niets anders gewend van de One smile


Dat was ik ook gewend maar het voorgestelde alternatief deed het bij mij helemaal niet. En functies leren lukte ook niet.

Welke Rebox heb je als alternatief gekozen?

Origineel bericht van: CronoS
Wat ik zelf nog wel een nadeel vind, is dat je binnen een opname niet voorruit kan spoelen. Het zou makkelijk zijn als je een opname afspeelt dat je dan redelijk snel een uur kan voorruit spoelen. Dat gaat nu niet, dus ik hoop dat daar nog iets voor gaat komen..


Inderdaad. Ook daar heeft de Inverto een optie door (na de gele knop) een tijdstip op te geven waar ie verder moet spelen. Dat kan ook terug in de tijd.

Origineel bericht van: CronoS
maargoed, beeld is verder ok? Ik kom van een Philips decoder af, vind het verder niet matig ofzo..


Het zal persoonlijke voorkeur zijn maar het verschil tussen de menu's en de rest is opvallend. Maar mogelijk heb ik pech met een groot scherm (46inch).

Ik ben geen Inverto fan want ik heb hem met liefde vervangen. Maar je raakt gewend aan de functionaliteit en als je die mist in een nieuw toestel (en er zelfs geen alternatief is) dan lijkt dit me een plek om de ontwikkelaars er op te wijzen.

Maar als er een betere plek is om dat te doen dan hoor ik dat graag.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de Harmony One heb ik geen andere rebox aangeklikt. Ik heb geen vervangend apparaat gekozen en ik ben manueel begonnen met inleren van elk afzonderlijk signaal. Nadat hij er wat gevonden had gaf de software zelf aan dat hij erg leek op een andere soort decoder. Dit was ook geen Rebox, maar een heel andere satelliet decoder (geen idee meer welke). Vervolgens de wizard afgemaakt en afzonderlijk gekeken welke knoppen ik nog moest herleren. Ook de geavanceerde setup even opnieuw uitgevoerd in de harmony one software aangezien de toetsaanslagen niet helemaal correct waren en voila, draait als een zonnetje op mijn harmony met alle activiteiten..

 

Tsja... binnenkort zou er een nieuwe firmware gaan komen, ik ben benieuwd wat daar meer in mogelijk gaat worden. Over het algemeen genomen werkt het allemaal wel OK, ik vind de letters van de EPG en het voorruitspoelen op dit moment de twee meest storende dingen. Maargoed, hopelijk is firmware support goed en wordt dit in de nabije toekomst aangepakt...

 

Origineel bericht van: HendrikK
Origineel bericht van: CronoS

Sommige dingen heb je wel gelijk mee. Een ding heb je zeker gelijk mee, de EPG letters zijn te klein! Je kan ze amper lezen vanTV. Dus ik hoop dat ze deze letters wat groter maken, want ze zijn echt onleesbaar.

De Harmony One daarintegen, deze werkt perfect met de ontvanger? Hij staat inderdaad niet in de database, maar hij vond een soortgelijk apparaat.. Vervolgens ongeveer 10 functies opnieuw geleerd en het werkte perfect. Maargoed, ik ben niets anders gewend van de One smile

 

Dat was ik ook gewend maar het voorgestelde alternatief deed het bij mij helemaal niet. En functies leren lukte ook niet.

 

Welke Rebox heb je als alternatief gekozen?

 

Origineel bericht van: CronoS
Wat ik zelf nog wel een nadeel vind, is dat je binnen een opname niet voorruit kan spoelen. Het zou makkelijk zijn als je een opname afspeelt dat je dan redelijk snel een uur kan voorruit spoelen. Dat gaat nu niet, dus ik hoop dat daar nog iets voor gaat komen..

 

Inderdaad. Ook daar heeft de Inverto een optie door (na de gele knop) een tijdstip op te geven waar ie verder moet spelen. Dat kan ook terug in de tijd.

 

Origineel bericht van: CronoS
maargoed, beeld is verder ok? Ik kom van een Philips decoder af, vind het verder niet matig ofzo..

 

Het zal persoonlijke voorkeur zijn maar het verschil tussen de menu's en de rest is opvallend. Maar mogelijk heb ik pech met een groot scherm (46inch).

 

Ik ben geen Inverto fan want ik heb hem met liefde vervangen. Maar je raakt gewend aan de functionaliteit en als je die mist in een nieuw toestel (en er zelfs geen alternatief is) dan lijkt dit me een plek om de ontwikkelaars er op te wijzen.

 

Maar als er een betere plek is om dat te doen dan hoor ik dat graag.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik heb een Topfield 7710 gehad, verkocht vanwege alle problemen ermee.

Afgelopen vrijdag een Rebox 9000 aangeschaft en geen spijt hiervan. Ik vind niet dat deze minder is als de Topfield.

Spdif wordt bij de volgende update aangepast volgens Rebox.

Nogmaals verder heel tevreden met deze ontvanger.

Simon

Rebox 9000 HD, Loader 1.52 FW 1.10.05, Multytenne45, Philips 47PFL9705H/12, Onkyo TX-NR808, Harmony 1100

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfde hier, een enorm verschil met de Topfield.

Gewoon veel stabieler, sneller, beter, en niet onbelangrijk, linux.

Ik ben er blij mee !

 

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...