Ga naar inhoud


Rebox RE-9000HD Favorieten


CronoS

Aanbevolen berichten

Beste,

 

Aangezien mijn huidige Philips decoder van de week kapot is gegaan, heb ik de Rebox RE-9000HD decoder aangeschaft.

 

Op het eerste gezicht gaat alles OK, mooi beeld en alles draait lekker stabiel. Ik heb alleen een vraag, met de RayTech Firmware voor de Philips was ik zelf in staat om mijn zenderlijst aan te passen.

 

Nu dacht ik dat dit met de Rebox ook kan d.m.v. Favorieten, dus ik wou een favorieten lijst aanmaken en vervolgens hier de juiste zenders aan toe voegen. Stel dat ik 3 zenders in mijn favorietenlijst wil zetten: NL1 op 1 , Net5 op 5 en SBS6 op 6. Ik ben dus niet in staat om dit te doen, aangezien ik alleen kan bepalen welke zenders er in de favorieten komen, maar ik ben niet in staat om te bepalen op welke locatie deze moet komen? Dus als ik Net5 en SBS6 in dezelfde favorieten lijst heb staan, dan zal SBS6 altijd voor Net5 staan?.. Doe ik iets fout? En werkt het ook zo met andere decoders? Ik had graag over de eerste 40 zenders wat meer eigen controle willen hebben.

Ik snap eigenlijk ook niet zo goed wat het nut is van de "zender verplaats" optie in de Zenderlijst manager, want dit reageert vreemd in mijn optiek, dus als iemand dat mocht weten smile

 

Bedankt alvast..

 

 

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 69
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

@CronoS,

 

Bij andere Linux decoders is het over het algemeen genomen

gewoon mogelijk om zenders binnen een bepaalde zendergroep te sorteren.

 

De ontvanger zal pas heel onlangs op de markt gebracht zijn

en waarschijnlijk zijn er nog niet veel mensen die er iets over kunnen zeggen.

 

De handleiding en/of de leverancier geven geen antwoord op jouw probleem?

 

Wellicht ook dat Murdock er meer over kan zeggen.

 

 

Met vriendelijke groeten wink

 

sattaz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: sattaz
@CronoS,

Bij andere Linux decoders is het over het algemeen genomen
gewoon mogelijk om zenders binnen een bepaalde zendergroep te sorteren.

De ontvanger zal pas heel onlangs op de markt gebracht zijn
en waarschijnlijk zijn er nog niet veel mensen die er iets over kunnen zeggen.

De handleiding en/of de leverancier geven geen antwoord op jouw probleem?

Wellicht ook dat Murdock er meer over kan zeggen.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz


Nee, op zich is de handleiding voor dit apparaat nog eens niet zo slecht, redelijk compleet en alles wijst zichzelf wel een beetje uit, hier en daar wel wat slordige fouten.. maargoed. Op sommige punten is de handleiding wel wat beknopt, maar over het algemeen kom je daar wel uit. Als ik nu met mijn kennis kijk naar de Zenderlijst instellingen, dan kan je netjes verschillende "favorieten" aanmaken, maar ik kan de volgorde van de zenders in de favorieten lijst gewoon niet aanpassen. Wat de "zender verplaats" functie nu eigenlijk precies doet blijft voor mij een mysterie, want dat doet niet in mijn optiek niet veel.

Dus het lijkt me eigenlijk gewoon op dit moment niet mogelijk, wat ik persoonlijk wel erg jammer vind. Ik heb ook een mail gestuurd naar Rebox met deze vraag.. Maar misschien doe ik wel iets fout, dus mocht iemand een truukje weten dan houd ik me aanbovelen..
Eerlijk gezegd vind ik het vreemd dat het zo werkt, mijn ouders hebben een Samsung Kabel decoder en daar kan je netjes je favorieten volledig beheren. Via deze methode zie ik persoonlijk dus ook geen toegevoegde waarde in aan een bewerkbare kanalenlijst/favorieten als je niet de lokatie van de zender kan veranderen.

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan je laten weten dat het met de huidige software nog wat problemen geeft, maar dat het in de aankomende is aangepast.

 

Tevens komen er nog een aantal inplementaties zoals Internet radio, youtube, Freesat epg, flicker.

 

 

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: duitsland
Ik kan je laten weten dat het met de huidige software nog wat problemen geeft, maar dat het in de aankomende is aangepast.

Tevens komen er nog een aantal inplementaties zoals Internet radio, youtube, Freesat epg, flicker.



Thx, dat is goed om te horen, weet je misschien ook wanneer ook wanneer de nieuwe software gaat komen smile

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

En vertel eens, hoe zijn je ervaringen verder ?

Misschien dat andere ook graag horen hoe de ontvanger bevalt.

Gewoon wat standaard dingen zoals, zappen, beeld, snelheid, stabiel, uiterlijk, grafisch, mogelijkheden ?

 

Groeten,

 

wink

 

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanaf vandaag is er via de importeur site, bij support, S.. edit te downloaden speciaal voor de RE9000HD PVR.

Met dit programma is het mogelijk om alle zenders naar eigen volgorde te verplaatsen, en natuurlijk je eigen satelliet lijst te creeren.

 

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: duitsland
Vanaf vandaag is er via de importeur site, bij support, S.. edit te downloaden speciaal voor de RE9000HD PVR.
Met dit programma is het mogelijk om alle zenders naar eigen volgorde te verplaatsen, en natuurlijk je eigen satelliet lijst te creeren.

Thanks, ik heb hem gedownload en de settings op een stickie gezet. Morgen even mee bezig houden, het is nog wel wat werk om alles goed te zetten..

Als antwoord op je eerdere vraag:
Op eerste oogopslag heb ik een goede decoder gekocht! Beeld is scherp! Ik kom van een oudere SD decoder af, dus ik heb niet altijd goede vergelijkingsmateriaal, maar wat ik een toevoeging is, is het snel scrollen door de zenderlijst. Daarbij een history van de laatste bekeken zenders vind ik ook wel erg makkelijk.

PVR gedeelte werkt goed en duidelijk. Met een druk op de knop kan je via de EPG iets opnemen, ook de Timeshift werkt snel en duidelijk. Je kan kiezen welke Hardisk je wilt gebruiken, dus dat werkt simpel .. Verder werkt het stabiel en heb bij normaal gebruik nog geen vastlopers gehad. 1 keer daarnet, met het USB stickje.

Als we het hebben over het design, dan denk ik persoonlijk dat het een van de best afgewerkte decoders is van dit moment! De felheid en tijdsduur van het lichtje van de powerknop is instelbaar, wat erg slim is want deze was wat fel naar mijn persoonlijke mening.

Voordelen:
- Mooi Design
- Duidelijk en makkelijk Menu
- Eenvoudig in gebruik
- Duidelijk en makkelijk gebruik van PVR en Timeshifting
- Info/EPG is zeer compleet, staat veel meer op dan op mijn oude decoder
- Afstandsbediening zit simpel in elkaar, je bent er redelijk snel mee weg, ook is deze universeel

Nadelen:
- Handleiding: De inhoudsopgave van de inleiding heeft geen goede opmaak, ook mocht het sommige punten wat diepgaander zijn. Er stond bijvoorbeeld niet hoe mijn kaartje erin gestoken moest worden, had niet verwacht dat dit met de chip naar onder moest zijn, dus duurde het even voor dat ik dat doorhad. Aansluitschema's zijn daarintegen wel OK, maar sommige menu items mochten wat diepgaander zijn.
- Wel vind ik soms de letters van Info/EPG wat aan de kleine kant
- Ik denk dat de (externe)harddisk nog niet in hibernate schiet als deze niet gebruikt word, maar dat weet ik nog niet zeker aangezien ik hem nog niet zolang heb. Ik heb nu ook een USB schijfje aan hangen en ik zie daar regelmatig Disk i/o op.
- De decoder staat ook nog niet in de Harmony database smile

Dat was het wel een beetje smile

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt inderdaad.

Dit komt mede door de vele ventilatie sleuven in het deksel aan de bovenzijde en de zijkant.

Tevens bij gebruik van een Green HDD blijft alles ook een stuk koeler.

Ik ben er bijzonder tevreden mee toe nu toe.

 

 

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu nog niet, maar ik heb gehoord dat daar aan gewerkt wordt.

Wordt het toch nog een interessante ontvanger smile

 

 

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inderdaad nog geen hitte problemen gezien. Ik moet zeggen dat alles lekker werkt hier. Ik heb zelf inderdaad nog geen warmte issue's gezien, tot nu blijft alles lekker draaien.

 

Jajaa.. ik ben er erg tevreden mee en voor de opties en de prijsklasse denk ik dat het een zeer goede concurrerende speler is voor dit moment smile

--- Rebox RE8000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Rebox RE9000HD L1.54 V1.11.57 ---
--- Philips 46PFL9705 ---
--- Visiosat Bi-satellite HB-A1-A2-A3 ---

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...