Ga naar inhoud


[DM7000] CDS Kaart werkt na opstarten dreambox, daarna niet meer


ehm44

Aanbevolen berichten

Ik gebruik pli jade 3 met cccam 2.1.1 op de db7000. Sinds enkele weken heb ik na ca 0,5 uur geen beeld meer op de CDS kanalen. cccam geeft dan aan dat er geen smartcard in zit. Na herstart db werkt het nog niet, alleen als de db circa een half uur uitgestaan heeft wordt de kaart weer even herkend. Dit is op beide dreamboxen en in beide kaartlezers het geval. Aangezien het op beide ontvangers was heb ik een nieuwe smartcard aangevraagd bij cds. Ik heb het set-top box pakket en na ontvangst van de nieuwe (seca2!) kaart heb ik echter nog hetzelfde probleem. Iemand een idee wat dit kan zijn, heeft tot voor kort altijd goed gewerkt.

 

Dreambox 800, Dreambox 7000S, Wavefrontier T90 met satconn 10/1 switch, LNB's op 28o, 23o, 19o, 16o, 13o, 9o, 7o, 5o, 1w

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoi,

 

Hmm...wel toevallig. Ik herken hier eenzelfde probleem met mijn DB7000. Alleen een volledige reboot helpt, een herstart van CCcam werkt meestal niet.

Ik was al van plan om opnieuw te gaan flashen en dan met CCcam 2.1.2. Misschien is dit nog een optie.

 

Groet,

Kazbek007

** Amiko Mini HD SE, ** DM500HD (OpenATV4.2), **DM500S(pli2.1),  Xtrend 8000 (OpenPli),**Triax78cm met rotor

 

Wat men niet kan waarnemen, betekent niet dat het er niet is!
                          Zoek en gij zult vinden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb der in de dm7000 geen enkel probleem mee met 2.1.1

of heb je andere kaarten steken,

danwel gebruik je via de thuis-share met meerdere boxen gelijksoortige CAID's

 

prio ,en P en I voor wat je wel wilt en kunt

c & f regels 0100,00006a correct filteren

 

staat al menig maal uitgebreider uitgelegd op het forum

dus zoek even als die bovenstaande tips niet helder genoeg waren.

 

ciao

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

probleem is er ook met originele cccam config (via download pli); ook als daarna de db niet op het netwerk is aangesloten. Het heeft tot voor kort jaren goed gewerkt en ook met cccam 2.1.1 sinds deze uit is. 1 db opnieuw geflashed (serieel en dreamup), probleem blijft. De CDS kaart is de enige kaart in de db.

 

 

Dreambox 800, Dreambox 7000S, Wavefrontier T90 met satconn 10/1 switch, LNB's op 28o, 23o, 19o, 16o, 13o, 9o, 7o, 5o, 1w

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas werkt ook niet; heb nu even een mastera serieel aangesloten op de dreambox; loopt nu ruim 0,5 uur goed; nog even afwachten of dit blijft werken.

Dreambox 800, Dreambox 7000S, Wavefrontier T90 met satconn 10/1 switch, LNB's op 28o, 23o, 19o, 16o, 13o, 9o, 7o, 5o, 1w

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is in eerste instantie al gedaan op de oude kaart. Dat is het probleem dus niet aangezien het ook met een nieuwe kaart het geval is.

 

Dreambox 800, Dreambox 7000S, Wavefrontier T90 met satconn 10/1 switch, LNB's op 28o, 23o, 19o, 16o, 13o, 9o, 7o, 5o, 1w

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...