Ga naar inhoud


eumetcast (ontvangen van weerdata)


aeng

Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een schotel + lnb voor het ontvangen van:

 

eurobird 9a op 9 graden oost (KU-band ontvangst van weerdata dmv eumetcast)

 

Weet iemand waar ik deze kan aanschaffen. De meeste webshops verkopen namelijk geen lnb's in de KU-band.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor weersignalen weet ik het niet maar 99% van alle schotels in Europa is KU band met de bijbehorende lnb's en iedere satschop verkoopt die.

 

Ben je niet in de war met KA band of zo. laugh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aeng
Ik ben op zoek naar een schotel + lnb voor het ontvangen van:



Zelf eens even gezocht met Google op "Eumetcast" in het Nederlands dan staat er op de eerste pagina een site van wat je allemaal nodig hebt van weerstationheerhugowaard.nl/ en ik zie dat ze het ontvangen met een simpele Skystar2 kaart in de pc een gewone schotel en lnb die overal verkrijgbaar is de link zet ik er niet op hier zijn ze niet zo gek op de doorlinks naar satwinkels dus zelf even Googlen. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan met een gewone schotel plus lnb de data van de Eurobird 9 oost ontvangen op 11.977 27500 3/4 H

 

Om de data van eumetcast te kunnen ontvangen moet je jezelf Via het online aanmeldings formulier aanmelden bij Eumetsat.

Dan moet je ik dacht €100,- eenmalig overmaken.(dat was het toen ik mij heb aangemeld enige jaren geleden)Daarvoor krijg je dan de software en een etoken(soort usb stick die voor de decodering zorg draagt.

Als dit voor elkaar is moet je een afspeel programma downladen.xrittopic van Rob Alblas is een heel uitgebreid freeware programma,of Msg Data manager van David Taylor waar voor betaald moet worden.

http://www.kunstmanen.net/WKfiles/satstatus/satstatus.pdf.

Hier staat al wat info om je wat meer zicht in de materie te geven.

Als je meer wilt weten vraag het gerust want het zijn heel mooie plaatjes en weerfilmen die je dan binnen krijgt.

 

Hier kan je ook heel veel info over de aanmelding vinden.

http://www.satsignal.eu/wxsat/atovs/index.html

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...