Ga naar inhoud


[DM500S] DM500 of toch een DM600


Anti-attack

Aanbevolen berichten

De oude DM500-S van mijn ouders is gisteren te ziele gegaan, nu zit ik te kijken voor een andere, de 500 of de 600, een harddisk hoeft er niet in, dus wat zou mij de 600 voor een voordelen bieden t.o.v. de 500 op het gebied van instellen en het laden van nieuwe images, zou de oude afstandbediening gaan werken of een nieuwe 500 of 600, m'n ouders hebben nu biede een afstandsbediening zo doende.

2x Gigablue Quad S/S/C/C Oscam, Gigablue IP Box
DM 800HDse PVR DVB-S/USB-C Oscam, DM 800HDse PVR DVB-C Oscam
Wavefrontier T55 13/19/23/28

Synology DS214+ en DS211+ NAS, Raspberry PI als Oscam server

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik begrijp uit het verhaal o.a. dat de ouders (nog) geen HD TV hebben? Indien het geval dan zou ik gewoon een DM600 pakken. Het verschil met een DM500(+) qua prijs is ook bijna niets meer althans als ik in DLD rondsnuffel, anders even kijken op de sat shopper site voor vergelijkend prijs onderzoek. De ABs van de DM500 werken gewoon ( zijn de zilveren neem ik aan? )

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedere DM500 die je nu kan aanschaffen bij een winkel of webshop is voor 99.9% nep - namaak. Kan me niet voorstellen dat een handelaar deze nog in voorraad heeft.

DM500S of DM500+ wordt niet meer gemaakt sinds ruime jaar geleden. alles wat je nu tegenkomt zijn clones van China, let daarmee op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: kistedu

DM500S of DM500+ wordt niet meer gemaakt sinds ruime jaar geleden. alles wat je nu tegenkomt zijn clones van China, let daarmee op.

Dat ze beiden niet meer gemaakt worden klopt, maar de 500+ is nooit nagemaakt en is zelfs nog bij de Belgische distributeur te verkrijgen.

Dreambox DM920UHD - Echostar 120cm draaibaar - Tooway Internet

Link naar reactie
Delen op andere sites

een verschil is dat de dm 600 dit nog heeft:

 

-zeer zeker ook de betere kleurenweergave indien je ouders ook nog eens foto's willen bekijken

-het iets grotere geheugen, dus kan iets meer (plugins bv samba)

-> dus beide gecombineerd mooiere skins

 

en mounten doet ie (dm 600) prima de luxe op PC dus allemaal wel heel wat beter dan de dm 500

 

en er toch betere images voor gemaakt zijn geworden geweest

(alhoewel sommige imagebakkers niks meer maken)

 

vul maar aan beste medeleden.

 

ciao

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: dolphs
ik begrijp uit het verhaal o.a. dat de ouders (nog) geen HD TV hebben? Indien het geval dan zou ik gewoon een DM600 pakken. De ABs van de DM500 werken gewoon ( zijn de zilveren neem ik aan? )


Bij de AB's van de 500,heb ik toch mij twijfels,volgens mij werkt op DM 600,
alleen de groote AB,die er origineel bij geleverd wordt!

groetjes boekkie

 

 

 

Dreambox (DM 8000S) (DM 7025S)met open PLi!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het prijsverschil miniem is, altijd de nieuwste box kopen (in dit geval dus de 600) aangezien je dan langer op support kunt rekenen. De dm500 werd in 2004 gelanceerd, niet echt het nieuwste van het nieuwste dus. Als je voor ietsje meer toekomst-klaar wilt zijn, zou ik even naar de dm500hd kijken, die kan ook (naast HD waar ze kennelijk niks mee doen) DVB-S2 transponders ontvangen en dat zou wel eens een issue kunnen gaan worden in de toekomst, ook met SD-zenders (!). En ook SD kun je in h264 uitzenden (hoewel ik het nog niet gezien heb...)

 

De architectuur van de dm500 is bijna gelijk aan die van de dm7000 en daarover is iedereen het eigenlijk wel eens dat-ie een beetje aan z'n eind is, langzaam, veel te weinig flash geheugen en ook te weinig RAM. De dm500 heeft dan nog eens nog minder flash geheugen.

 

Ik heb net even de specs nagekeken, de dm500+ heeft wel wat meer flash en de dm600 nog meer. Maar voor de rest is het dezelfde power-pc-architectuur met enigma1 + omgeving en dat is naar mijn idee wel aan het aflopen.

DM8000 + VU+Ultimo + GSO op Wavefrontier PLI Core Member www.openpli.org

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal bedankt voor jullie reacties, inmiddels toch maar een DM500 besteld bij 1 van de vele satshops, de DM600 gebruikt wat ik zo vind op het internet de grote afstandbediening, dus toen toch maar de 500 gekozen, anders weer een extra ab nodig, HD en andere extras vinden ze niet zo intressant, de nederlandse zenders en de regionalen staan eigenlijk alleen op hun verlanglijstje.

2x Gigablue Quad S/S/C/C Oscam, Gigablue IP Box
DM 800HDse PVR DVB-S/USB-C Oscam, DM 800HDse PVR DVB-C Oscam
Wavefrontier T55 13/19/23/28

Synology DS214+ en DS211+ NAS, Raspberry PI als Oscam server

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de 500 hebben 2 afstandbedieningen, maar de 600 werkt met de grote afstandbediening, daarom had ik een 500 besteld zodat ze de oude weer konden gebruiken, maar nu toch vandaag een 600 binnengekregen (met de grotere ab) ipv van de besteld 500+

2x Gigablue Quad S/S/C/C Oscam, Gigablue IP Box
DM 800HDse PVR DVB-S/USB-C Oscam, DM 800HDse PVR DVB-C Oscam
Wavefrontier T55 13/19/23/28

Synology DS214+ en DS211+ NAS, Raspberry PI als Oscam server

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...