Ga naar inhoud


[DM7000] traag zappen bij gebruik van 2 smartcards


mietde

Aanbevolen berichten


Origineel bericht van: mietde
Heb hier dat m'n 7000 erg traag zapt zodra ik naast m'n cds kaartje ook m'n tvv kaartje erin stop.

Is begonnen meen ik sinds beide kaartjes seca3 zijn, daarvoor had ik er geen last van.

cccam2.12 met Pli.


Dit heeft niet direct iets met Seca3 te maken, maar wordt veroorzaakt doordat vele kanalen voor beide providers een kodering hebben.
Echter de CDS kaart kan de TVV zenders niet zichtbaar maken en omgekeerd. De ontvanger probeert eerst een van de koderingen en als dat na enige tijd niet lukt, zal hij de andere proberen.
Indien je CCCam gebruikt, zul je met 'SID Assign' voor ieder kanaal aan moeten geven welke kaart gebruikt moet worden.

Adri.
Link naar reactie
Delen op andere sites

wel het is echt niet enkel de CanalDIGITAAL en TVVlaanderen kaart

het is met diverse kaarten

 

ik heb het al eens beschreven; het lijkt erop dat iemand de "focus" steelt (aandacht/rekenkracht/tijd) i.v.m. CanalDIGITAAL en Premiere

maar ook eerder al de seca2 tunneled nagra DIGITAL+ en betacrypt tunneled nagra Premiere

 

zoals blijkt is de configuratie die we standaard downloaden een "blanket solution" > die dient iedereen dus

 

maar juist in geval van meerdere multicrypt zenders en CAID kaarten is zo'n standaard oplossing een onding dat heel zuiver geconfigureerd dient te worden wil je problemen voorkomen

 

de MPCS kenden we natuurlijk ook al langer en die zapt goddelijk snel omdat alle zender en kaartdata haarzuiver in de configuratie gezet moet worden... (alsook de clients)

 

misschien was dat wel een voorbeeld voor de CCcam developers i.v.m. versie 2.1.2 waar nu de SIDs een deel van het probleem oplossen.

 

ik heb toen twee boxen gebruikt... voor mijn interne share

en dan nog >>> moet je goed filteren in de C-regel

 

als je illegaal shared heb je altijd een probleem daar elke zijde exact geconfigureert moet worden... maar dat doen we hier niet.

 

ciao

 

A Girl Called Johnny

The Waterboys

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...