Ga naar inhoud


Geen signaal meer op 2 satellieten.


Darkie

Aanbevolen berichten


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ok, ik hoop dat ik zo duidelijk kan maken wtf ik nu heb gedaan laugh

 

Originele opstelling:

 

LNBvogelen1.jpg

 

Doodgewone opstelling, alleen plots geen signaal meer op de Astra 1 en de Astra 3 (degene met rode dot erin).

 

Na een nieuwe Disecq (aangezien de oude verroest was), en diverse instellingen gedaan te hebben zonder succes het volgende gedaan.

 

LNBvogelen2.jpg

 

De Astra 2 heb ik op de plek van de Astra 3 neegezet, inclusief kabels om uit te sluiten wat het probleem nu is. Het probleem bleef echter, dus in mijn mening de LNB niet stuk. Maar het probleem blijft: Geen Astra 1 & 3.

 

Na nog veel meer vogelen kwam ik er opeens achter dat ik via de Signaalzoeker geen signaal had op de Astra 3, maar ik zag wel de zenders en ik heb een hele mooie 15+ db.

 

Als actie hierop heb ik het volgende gedaan:

 

LNBvogelen3.jpg

 

ik heb de Astra 1 eraf gehaald en hierop de Astra 3 wat naar links op de plek van de Astra 1. Nu hebben we plots wel signaal & zenders op de Astra 1.

DM800 - Visiosat BigSat - 4LNB's (Astra 1,2,4 & Heet vogeltje)
2x DM800HD - Pli img.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Origineel bericht van: Darkie

De Astra 2 heb ik op de plek van de Astra 3 neegezet, inclusief kabels om uit te sluiten wat het probleem nu is. Het probleem bleef echter, dus in mijn mening de LNB niet stuk. Maar het probleem blijft: Geen Astra 1 & 3.



Ik denk, dat door de Astra 2 LNB te verplaatsen naar de Astra 3 positie, incl. de kabels, de ontvanger naar Astra 2 transponders keek, terwijl de LNB op de Astra 3 positie stond.
Tja, en dan blijf je zoeken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv

Ik denk, dat door de Astra 2 LNB te verplaatsen naar de Astra 3 positie, incl. de kabels, de ontvanger naar Astra 2 transponders keek, terwijl de LNB op de Astra 3 positie stond.
Tja, en dan blijf je zoeken.

En vervolgens verklaar je een lnb kapot. smirk

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

lol nee zo simpel gaat dat niet Eduar07 wink

 

De Astra 3 deed het eigenlijk al die tijd, deze gaf alleen geen Signaal weer bij de signaal zoeker, terwijl deze zenders wel werden ontvangen. Ik dacht hierdoor dat dus het probleem niet in de LNB's moest ziten wink

DM800 - Visiosat BigSat - 4LNB's (Astra 1,2,4 & Heet vogeltje)
2x DM800HD - Pli img.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee helaas niet, ook bij het wisselen van de LNB blijft de Astra 3 zeggen dat er geen signaal is met de Signaalzoeker, echter krijg ik meer dan 15db als ik op een kanaal kijk smile dus ach laugh

DM800 - Visiosat BigSat - 4LNB's (Astra 1,2,4 & Heet vogeltje)
2x DM800HD - Pli img.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Darkie
Nee helaas niet, ook bij het wisselen van de LNB blijft de Astra 3 zeggen dat er geen signaal is met de Signaalzoeker, echter krijg ik meer dan 15db als ik op een kanaal kijk smile dus ach laugh


Stomme vraag misschien, maar stel je bij de signaalmeter in de DM800 ook b.v. de frequenties in van de transponder waar de regionalen op zitten, want bij mij staat de astra 3 ook altijd standaard op een transponder waarbij ik geen signaal krijg. Als ik dan de frequenties ingeef van b.v. de regionale zenders dan geeft 'ie ook ineens >15db aan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...