Ga naar inhoud


Klink haalt bakzeil.


rudie1956

Aanbevolen berichten

waarom nou altijd die strijd tussen rookers en niet-rookers,

je kunt nu kiezen om naar een rook cafe te gaan of naar een niet-rook cafe.

 

er hangt bij ons stamcafe waar niet meer gerookt mag worden een bordje, "niet rokers en astma patienten, waar blijven jullie, we gaan falliet"

 

ook op mn werk hebben we een pauze voor de roookers, 10 minuten, en wat gebeurd er, de niet rookers gaan er doodleuk bij zitten, want die willen ook pauze. ???

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 195
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Gekkenhuis
Citaat:
Ja, je hebt helemaal gelijk. Rokers zijn net drugsverslaafden.
Ook heb je van de gemiddelde roker net zoveel last en kosten ze net zo veel geld.

Dat jij antirook bent is prima, maar dit slaat nergens op.


En hier ben ik het helemaal mee eens :D


1. rokers zijn drugsverslaafden. (en dus niet "NET")

En over de kosten, tsja, het ziekenhuis ligt vol met allerlei kankerleiders, denk je nu echt dat die kosten gedekt worden door de accijns?
Mijn ouder heer heeft pilletjes vanwege zijn kanker die zo kostbaar zijn dat je het amper kunt bevatten.
Bovendien zijn er nog tal van andere kosten.

Blijf het vreemd vinden hoe snel men in de boom klimt als men bijv. een roker een verslaafde noemt, zodra je iedere avond een halve fles wijn of een litertje bier soldaat maakt ben je ook al een verslaafde.
Dat hoeft voor je omgeving geen probleem te zijn maar niet alleen probleemgevallen zijn verslaafd.

Moet je geen punt van maken maar gewoon als gegeven in je hoofd opslaan.

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Fatfreddy
Ga je als niet-roker toch niet naar een klein café waar gerookt word is dat nu zo moeilijk.


Je kunt toch ook als roker naar een café gaan zonder er te roken.

Is dat nu zo moeilijk?


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Fatfreddy
Prima zaak dit. Nu is er voor beide partijen een aanbod. Ik word misselijk van die fanatieke anti-rokers. Ga je als niet-roker toch niet naar een klein café waar gerookt word is dat nu zo moeilijk.


Zou je wel zeggen ja maar het punt is dat de niet roker van oudsher een achterstand heeft.
Altijd heeft de niet-roker zich aan moeten passen aan de roker.
Een verslaafde laat zich deels leiden door zijn/haar verslaving.

Probeer maar eens een roker een avond naar een niet-rokers café te krijgen.
Puur naar het fatsoen kijkend zou dat veel eenvoudiger moeten zijn dan het is.
Maar eerlijk is eerlijk, op fatsoen voor waar het roken betreft kun je zo'n verslaafde doorgaans niet betrappen.
Is ook niet zo gek, daar is het ook een verslaving voor, het roken gaat voor.

Affijn, door dit niet gelijkwaardige verschil tussen de roker en niet-roker is van een eerlijke vrije keuze niet echt sprake.
Zodra je als niet-roker dus deel uit maakt van een rokers-niet-rokers gezelschap zal de keuze bovengemiddeld vaak doorslaan in het voordeel van de roker.
Dat is waarom ik me in deze niet helemaal kan vinden.

Vroeger was het mogelijk in een café softdrugs te kopen en te nuttigen, geen idee waarom maar dat is sinds een jaar of 10 niet meer mogelijk.
Wat mij betreft had de politiek deze scheiding van drugs ook in cafés toe moeten passen, roken doe je maar in een rookhuis.

Maar ach, over een jaar of 50 zijn er amper meer kleine café's, het probleem lost zich uiteindelijk grotendeels vanzelf wel op.

De sigarettendealers die al sinds jaar en dag geheel hun gang kunnen gaan zullen zich iig vergnoegd in de handjes wrijven.

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mietde
Origineel bericht van: Gekkenhuis
Citaat:
Ja, je hebt helemaal gelijk. Rokers zijn net drugsverslaafden.
Ook heb je van de gemiddelde roker net zoveel last en kosten ze net zo veel geld.

Dat jij antirook bent is prima, maar dit slaat nergens op.


En hier ben ik het helemaal mee eens :D


1. rokers zijn drugsverslaafden. (en dus niet "NET")

En over de kosten, tsja, het ziekenhuis ligt vol met allerlei kankerleiders, denk je nu echt dat die kosten gedekt worden door de accijns?
Mijn ouder heer heeft pilletjes vanwege zijn kanker die zo kostbaar zijn dat je het amper kunt bevatten.
Bovendien zijn er nog tal van andere kosten.

Blijf het vreemd vinden hoe snel men in de boom klimt als men bijv. een roker een verslaafde noemt, zodra je iedere avond een halve fles wijn of een litertje bier soldaat maakt ben je ook al een verslaafde.
Dat hoeft voor je omgeving geen probleem te zijn maar niet alleen probleemgevallen zijn verslaafd.

Moet je geen punt van maken maar gewoon als gegeven in je hoofd opslaan.


Kijk, ik weet heel erg goed dat rokers ( ik dus ook ) verslaafden zijn.
Daar zal ook niemand moeilijk over doen. Feit is wel dat je van rokers minder last hebt dan drugsverslaafden of alcoholisten en weet ik veel wat.
Wat levert het jou nu op om hier heel hard tegen de rokers te gaan schoppen. ( het lijkt wel een verslaving van je ;-)
En nu kan ik hier een paar dingen opsommen met dingen die ook jij ongetwijfeld in je leven doet of hebt gedaan wat andere mensen schade heeft berokkend, maar wat heb ik eraan. Een beetje respect voor elkaar en normaal met elkaar omgaan zou een stuk beter zijn lijkt me. Als iemand last van mij heeft dan loop ik weg of ik doe mijn peuk uit. ( Als het me tenminste normaal wordt gevraagd of ik constateer dat men last van men heeft.
Als jij last van mij zou hebben en je zou zo reageren als dat je hier doet, dan gaat ten eerste de sigaret niet uit en ik blijf staan waar ik sta.

Nogmaals, normaal met elkaar omgaan werkt altijd het beste
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Fatfreddy
Origineel bericht van: sattaz

Je kunt toch ook als roker naar een café gaan zonder er te roken.
Is dat nu zo moeilijk?

Die keuze zou ik inderdaad kunnen maken nu de mogelijkheid er is om die keuze te kunnen maken.


@Fatfreddy,

Ik dacht dat wat ik eigenlijk bedoelde duidelijk en niet voor tweeërlei uitleg vatbaar had geschreven.
Maar misschien heb ik mij vergist en kan het op meerdere manieren uitgelegd worden.

Wat ik bedoel is het volgende.
Is het voor een roker nu zo moeilijk om niet te roken?


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie in mijn omgeving dat degene die nooit gerookt hebben er de minste problemen mee hebben dat andere wel roken.

Het zijn de mensen die gestopt zijn met roken die fanatiek de rokers van nu bestrijden.

Ik rook zelf niet maar heb geen problemen met rokers.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: The Pope
Feit is wel dat je van rokers minder last hebt dan drugsverslaafden of alcoholisten en weet ik veel wat.
Wat levert het jou nu op om hier heel hard tegen de rokers te gaan schoppen. ( het lijkt wel een verslaving van je ;-)

Tsja, ik reageer in deze vooral op drogredenen en andere onwaarheden die rokers zo graag gebruiken om hun motivatie te ondersteunen.
Om d'r meteen maar eens mee te beginnen, ik heb meer last van rokers dan van andere drugsverslaafden, iemand die een biertje drinkt in het openbaar heb ik daar geen last van, da's iets dat je van sigarettenlucht niet kan zeggen, helemaal niet in een afgesloten ruimte.
Heroïnemisbruikers doen dat doorgaans niet duidelijk in het openbaar en zo vaak hebben ze bij mij niet ingebroken of zo.
Jou FEIT is wat mij betreft dan ook niet waar en zeker geen feit, ik heb werkelijk meer last van mensen die op straat of in afgesloten ruimtes roken dan van andere drugsgebruikers.

Origineel bericht van: The Pope

Als iemand last van mij heeft dan loop ik weg of ik doe mijn peuk uit. ( Als het me tenminste normaal wordt gevraagd of ik constateer dat men last van men heeft.
Als jij last van mij zou hebben en je zou zo reageren als dat je hier doet, dan gaat ten eerste de sigaret niet uit en ik blijf staan waar ik sta.

Nogmaals, normaal met elkaar omgaan werkt altijd het beste


Typisch weer zo'n voorbeeld van een roker.

Ik zal je een voorbeeld geven, tijdens een etentje op een terras om de rokers tegemoet te komen stak een van de aanwezigen een sigaar op terwijl ik nog aan het eten was.
Uw aanwijzigingen volgende had ik deze heer moeten verzoeken zijn sigaar te doven.
Right?

Nou, ik vind het een onbeschofte boerel*L, een fatsoenlijke heer had zelf het initiatief genomen en gevraagd of er bezwaar was en dat niet als vanzelfsprekend aangenomen.
Oftewel je vraagt het of er bezwaren zijn en wacht niet af tot die er komen.

Weglopen als je constateert dat er iemand last van heeft is de omgedraaide wereld.
Jij veroorzaakt de mogelijke overlast en jij behoord op eigen initiatief deze te voorkomen.

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: pukje
alle topics over roken eindigen in ruzie waar
altijd vlug een slotje op komt.


@pukje,

Echt niet shocked

Er zijn op dit board een heleboel lange topics over roken, soms zelfs al jaren oud, waar nooit een slotje op is gekomen.

Over bovenstaand feit zal in ieder geval niet geruziet kunnen worden aangezien iedereen snel zal kunnen constateren dat het waar is :D


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mietde
Ik zal je een voorbeeld geven, tijdens een etentje op een terras om de rokers tegemoet te komen stak een van de aanwezigen een sigaar op terwijl ik nog aan het eten was.

Had je maar moeten dooreten.Je wist dat je risico liep door eerst de rokers naar buiten te jagen. laugh

Een roker ruikt helemaal niet dat zijn sigaret zou stinken omdat hij die dingen al de hele dag en elke dag rookt.
Die is daar imuun voor en heeft dat niet in de gaten.
Denkt zo'n roker ook nog ;Hé, we zitten toch buiten dus de rook waait toch weg?

Sinds ik gestopt ben, ben ik me pas bewust hoe het kan stinken maar heb er gelukkig niet zo'n last van.
Ex-rokers zijn vaak zo fanatiek anti, waarschijnlijk omdat ze ergens nog bang zijn in oude zonden te vervallen.
En zijn heel gefixeerd op de geur van rookwaren, terwijl ze er geen last van hebben als iemand een hele emmer WC-eend als parfum op heeft.

Het valt mij op dat de grootste klagers van rook vaak al nooit in het café kwamen en na het rookverbod nog steeds niet.
Als je naar hun beweegredenen vraagt wordt het café als onderwerp al gauw ingewisseld voor restaurant en dat het café veel te duur is geworden.
In het café mag dan niet gerookt worden omdat ze er in het restaurant last van hebben. confused

Verder heb ik nog niemand gehoord of een ventilatiesysteem een goed compromie zou zijn, maar wordt er weer direkt op de man (roker) gespeeld.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...