Ga naar inhoud


Klink haalt bakzeil.


rudie1956

Aanbevolen berichten

Ik denk dat als er een goede afzuiging is dat het allemaal wel meevalt.

De lucht in een cafe is wat samenstelling betreft toch al heel anders dan de lucht buiten.

Dat geld ook voor een niet rokers cafe en dat merk je vooral s'morgens als je als eerste de deur opent.

Dan hangt er een lucht alsof ze de avond ervoor een heel kerkhof hebben leeg gegeten.

Want ook gemorste drank van de dag ervoor kan behoorlijk stinken.

 

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 195
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

 

Origineel bericht van: The mietde

 

Typisch weer zo'n voorbeeld van een roker.

 

Ik zal je een voorbeeld geven, tijdens een etentje op een terras om de rokers tegemoet te komen stak een van de aanwezigen een sigaar op terwijl ik nog aan het eten was.

Uw aanwijzigingen volgende had ik deze heer moeten verzoeken zijn sigaar te doven.

Right?

 

Nou, ik vind het een onbeschofte boerel*L, een fatsoenlijke heer had zelf het initiatief genomen en gevraagd of er bezwaar was en dat niet als vanzelfsprekend aangenomen.

Oftewel je vraagt het of er bezwaren zijn en wacht niet af tot die er komen.

 

Weglopen als je constateert dat er iemand last van heeft is de omgedraaide wereld.

Jij veroorzaakt de mogelijke overlast en jij behoord op eigen initiatief deze te voorkomen.

 

 

Ik moet je in deze helemaal gelijk geven. Deze roker is ronduit onbeschoft.

Ik heb er als roker zelf ook een hekel aan dus ik kan me je ergenis goed voorstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mietde
Origineel bericht van: vincent1971
Jammer. Dan ga ik niet meer uit. Jammer dat hij zwicht voor de rokersmafia.


Rokersmafia?
Hou het maar op drugsverslaafden, stelletje junkies die rokers.

Roken doe je maar in een sigaretten/sigaren winkeltje, net zoals je wiet rookt in een koffiesjop zou je roken ook op een soortgelijke manier aan moeten pakken.

En om het af te maken, geen alcohol en sigaretten meer te koop bij benzinepompen of supermarkten maar alcohol in cafés om te nuttigen of bij de slijter voor thuis.
Rookwaren kun je roken en kopen in een rookwarenwinkels die al of niet ook een mogelijkheid tot roken bieden.

Gelijke monniken gelijke kappen.


Yes Yes Yes Yes Yes

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

 

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat we met allen wel doen is auto rijden,wat daar aan gifige stoffen uitkomt,is ook wat we elke dag in ademen,dat is wel gezond?en wie laat daar de auto voorstaan??

 

Bijna niemand eek

 

Ik rook mijn sigaret,waar niemand last van heeft,40 jaar verslaafd!

groetjes boekkie

 

 

 

Dreambox (DM 8000S) (DM 7025S)met open PLi!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Origineel bericht van: boekkie
Wat we met allen wel doen is auto rijden,wat daar aan gifige stoffen uitkomt,is ook wat we elke dag in ademen,dat is wel gezond? en wie laat daar de auto voorstaan??

De nummer 1 van loze kreten uit een reeks van niets terzakedoende argumenten van een rookverslaafde mad

Vind ik niet.
Het "opdelen" van mensen in rokers/niet-rokers is net zo willekeurig als autorijders/niet-autorijders. Op een of andere manier kijken mensen je wel raar aan als je zegt dat je rookt, maar niet als je zegt dat je auto rijdt.

Verder is het helemaal vergelijkbaar: het geeft ook een schadelijke luchtvervuiling. Er zijn zelfs wijken in Rotterdam (geloof ik) waar mensen statistisch korter leven en ziektes door de uitlaatgassen/fijn stof krijgen.

Uitlaatgassen komen verder in de hele stad voor. Om 't te ontwijken zou ik op 't platteland moeten wonen en dat klinkt toch wel ernstiger dan wel of niet in een bepaalde kroeg zitten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Ik heb dit ook al vaker gezegd:

 

Waarom kan het bijvoorbeeld in Amerika en Canada wel? Daar heerst een streng rookverbod en wordt nog strenger gehandhaaft.

 

Het aantal klanten in cafés en restaurants is daar niet teruggegaan.

Maar hier in NL en Duitsland moeten ze het weer iedereen naar de zin maken. Bang dat de partijen anders weer stemmen verliezen. Belastingcenten ontlopen.

 

Ik wilde zondag in een soort bistro een kop koffie drinken. Maar moest eerst door de rokersruimte naar achteren naar de rokersvrije ruimte. Het stond er blauw van de rook.

Ben halverwege omgedraaid en weer naar buiten.

De rooklucht had ik nog een hele tijd om me heen hangen. Gadverdamme..!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rudie1956
AMSTERDAM - Minister Klink van Volksgezondheid, Welzijn en Sport komt de kleine café's tegemoet wat betreft het rookverbod. Met een goed ventilatiesysteem is het roken zonder aparte rookruimte toegestaan. bron Nu.nl


Hiephiep hoera
_________________________
HTPC met DvbViewer en flycccam op windows vista ultimate 64bit
Visiosat Big BiSat - vantage 8/1 - 8 x Alps lnb
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: leo1949
Ik denk dat als er een goede afzuiging is dat het allemaal wel meevalt.
De lucht in een cafe is wat samenstelling betreft toch al heel anders dan de lucht buiten.
Dat geld ook voor een niet rokers cafe en dat merk je vooral s'morgens als je als eerste de deur opent.
Dan hangt er een lucht alsof ze de avond ervoor een heel kerkhof hebben leeg gegeten.
Want ook gemorste drank van de dag ervoor kan behoorlijk stinken.


Maar goede afzuiging bestaan niet. TNO heeft dat een paar jaar geleden nog onderzocht.
Het bestaat nog steeds niet dat een systeem de vervuilde lucht filtert naar een schone lucht.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Misschien wat feiten materiaal?

 

Verslaving

 

Veel mensen die roken zeggen dat zij roken omdat dit hen ontspant, stress verminderd en hun een gevoel van kalmte geeft. Maar uit experimenten is aangetoond dat roken iemand niet echt ontspant maar hem in staat stelt onaangename onthoudingsverschijnselen te vermijden. De reden dat een roker dus rookt is omdat hij nicotine nodig heeft om prikkelbaarheid en dat soort symptomen af te weren.

 

En ook dit misschien?

 

Passief roken

 

Wat is passief roken?

Sigaretten veroorzaken 3 verschillende soorten rook. Als eerste de rook die rechtstreeks vanuit de sigaret in de longen van de roker komt. Ten tweede de rook die uitgeademd wordt door de roker. Als laatste de rook die ontstaat vanuit de sigaret zelf en die dus gelijk de lucht in gaat.

Wanneer je passief rookt, het wordt ook wel meeroken genoemd, adem je de lucht in die een mix is van de laatste twee soorten.

 

Passief roken verhoogt de kans op longkanker, longaandoeningen zoals astma en chronische bronchitis.

Voor kinderen van rokende ouders is sigarettenrook ook erg schadelijk. Kinderen lopen meer kans op oorontsteking, luchtweginfecties en astma.

Meeroken is ook schadelijk voor hart- en bloedvaten. Want door meeroken wordt het proces van slagaderverkalking versneld. Slagaderverkalking betekent dat je (slag)aders gaan dicht slibben en dit kan leiden tot afsluiting van vaten wat zelfs tot een hartinfarct kan leiden.

 

Passief roken is jaarlijks de oorzaak van:

 

Enkele honderden sterfgevallen door longkanker

Enkele duizenden sterfgevallen door hartaandoeningen

Een tiental gevallen van wiegendood

Vele tienduizenden gevallen van (meer of minder ernstige) luchtwegaandoeningen bij kinderen.

 

Tenslotte

 

CIJFERS 2004

Rokers doden in Nederland 16.109

Rokers doden in Europa 841.925

Rokers doden wereldwijd 2.802.006

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuke discussie weer :D

 

Zoals ik een jaar of 2 geleden hier al voorspelde wordt roken steeds minder populair. De opinie draait om. Als je in deze tijd nog rookt ben je sukkel en hoor je er niet echt meer bij.

 

Deze tendens zet in op de lagere scholen.

 

Roken op school uit de mode

 

Dit zijn de laatste stuiptrekkingen. De roker sterft uit!

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ceesv

CIJFERS 2004
Rokers doden in Nederland 16.109
Rokers doden in Europa 841.925
Rokers doden wereldwijd 2.802.006


Om zulke cijfers moet ik altijd een beetje lachen dus als ze niet gerookt hadden waren ze ook niet dood gegaan??
Feit is toch door de eeuwen heen bewezen dat gewoon iedereen dood gaat.

Het is ook bewezen dat als je iets wil laten onderzoeken dat er uit komt wat je wilt.
En nee ik rook zelf niet. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Over het meeroken...

 

Ik had het er laatst met mijn vrouw over en wat ik niet snap is dat ik nog nooit gehoord heb van een huisdier die door het meeroken is geveld.

 

Mijn tante en oom hebben zo bijvoorbeeld 17 jaar lang een hond gehad en deze heeft denk ik voor 34 jaar rook binnen gehad.

 

Zijn dieren imuum??? laugh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

het mooie is dat de staat roken niet verbied, neen, natuurlijk niet, dan lopen ze 4 eurie het pakkie aan accijns mis.

er wordt al sinds mensenheugenis gerookt in de horeca. nu is het opeens een hot item (omdat alle andere Europese landen hier aan meedoen, moeten "wij" dat ook doen natuurlijk, stel je voor dat we uit de pas lopen) en moeten er ineens weer nieuwe regels bij.

laat de roker en niet-roker in z'n waarde.

een uitbater kan toch een sticker op z'n deur plakken, hier wordt gerookt of er wordt niet gerookt. dan kan je als roker en als niet-roker zelf de beslissing nemen of je er binnenstapt of niet. zelf het (aanstaande) personeel kan de keuze maken even verder te solliciteren of de baan aan te gaan (met alle risico's van dien)

of verbied het helemaal, dan gaan we wel naar de shag-dealer smile

 

 

merDe

deze ruimte is te huur
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sjaak(k)
Maar je verdedigd het wel, toch niet stiekem een beetje verlangen naar een sigarettje Aart44 wink


Wat verdedig ik dan ben me van geen kwaad bewust??

Ook de cijfers over het meeroken moet natte vingerwerk zijn je kunt nooit bewijzen dat kwalen van het roken komen.
Je kunt wel een vermoeden hebben maar harde bewijzen nee.
Ook verlang ik absoluut niet naar een sigaret Klink had zijn rug recht moeten houden. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...