Ga naar inhoud


Klink haalt bakzeil.


rudie1956

Aanbevolen berichten


  • Reacties 195
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: The Pope
Feit is wel dat je van rokers minder last hebt dan drugsverslaafden of alcoholisten en weet ik veel wat.


Huh? Ik heb zelden of nooit last van drugsverslaafden of alcoholisten.
En als er sprake van last is, is het na overmatig gebruik. Als een roker slechts een kwart sigaret rookt daarentegen....
Gelukkig zijn alle rokers die ik tegenkom heel bereidwillig er rekening mee te houden dat anderen er niet altijd tegen kunnen (bijna altijd vragen ze uit zichzelf van "Heb je er bezwaar tegen....etc"), maar in de horeca werkt dat nou eenmaal niet. Dan vind ik maatregelen niet te veel gevraagd, maar de eerste adequate afzuiginstallatie moet ik nog tegenkomen. Mij zie je gewoon niet in gelegenheden waar gerookt wordt. Of gerookt mag worden, want de oude rook is zomogelijk nog minder te harden.

PS - Als ik zeg dat ik er last van heb, dan bedoel ik niet alleen dat ik het vind stinken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Ik heb dit ook al vaker gezegd:
Maar hier in NL en Duitsland moeten ze het weer iedereen naar de zin maken.


Inderdaad. Een typisch geval waarin het politieke polderen niet lukt. En uiteindelijk leidt het tot gemor van beide fronten.
Kijk naar Ierland, daar wil zelfs de grote meerderheid van de rokers niet meer terug naar de oude situatie. Perfect.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: aart44
Origineel bericht van: ceesv

CIJFERS 2004
Rokers doden in Nederland 16.109
Rokers doden in Europa 841.925
Rokers doden wereldwijd 2.802.006


Om zulke cijfers moet ik altijd een beetje lachen dus als ze niet gerookt hadden waren ze ook niet dood gegaan??


Inderdaad, in overgrote meerderheid niet, althans niet in 2004. Dat is precies wat die cijfers zeggen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

of het nu door het roken of drank is EENS gaan we allemaal

 

mijn buurman (baasje van fanny) is met roken 85 geworden hij is eergitstere overleden

 

hij rookte al bijna zijn hele leven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Ik heb dit ook al vaker gezegd:

Waarom kan het bijvoorbeeld in Amerika en Canada wel? Daar heerst een streng rookverbod en wordt nog strenger gehandhaaft.


HO Ho Ho !!!!

Als Nederland niks zegt zijn we makke schapen.
Nu gaan mensen ergens tegenin en is het WEEEEEER niet goed.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout

Het wordt tijd dat er hier op sat4all ook een rookverbod komt.

 

Ron, kun je de toelatingseisen voor nieuwe leden wat verscherpen en aankruisbaar maken:

roker: ja/nee

 

Bij "ja", gelijk een IP-slot erop...! hehehe. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Het wordt tijd dat er hier op sat4all ook een rookverbod komt.

Ron, kun je de toelatingseisen voor nieuwe leden wat verscherpen en aankruisbaar maken:
roker: ja/nee

Bij "ja", gelijk een IP-slot erop...! hehehe. :D


Ja en ook voor ipnummers van buiten Nederland?? HAHAHAHAHAHA

Maar het feit is zo , als er zo'n behoefte aan was dan kwamen ze wel.
Zelfs een rokende cafebaas zou zijn kroeg omtoveren tot rookvrij.

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

krijgen we weer de eindeloze roker-nietroken discussie...

wordt er langzamerhand wel moe van.

 

 

jongens,

het punt is dat die wet er is voor bescherming van het personeel van een kroeg.

Niet om de niet-rokende bezoeker te beschermen.

Dus Klink haalt helemaal geen bakzeil, hij houdt zich gewoon aan de wet.. klaar.

 

of je het nu fijn vindt of niet.

Daar zullen we het mee moeten doen.

 

en kappen nu! :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout
Citaat:
De nummer 2 van loze kreten uit een reeks van niets terzakedoende argumenten van een rookverslaafde


Sjaak(k), vandaag ben je goed bezig! Zo mag ik je weer.
Dat van die uitgangstransformator en neg. roosterspanning en zo zal ik dan maar door de vingers zien. :D :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Drs. IJzerbout
Citaat:
De nummer 2 van loze kreten uit een reeks van niets terzakedoende argumenten van een rookverslaafde


Sjaak(k), vandaag ben je goed bezig! Zo mag ik je weer.
Dat van die uitgangstransformator en neg. roosterspanning en zo zal ik dan maar door de vingers zien. :D :D



Sjaak (k) is helemaal niet goed bezig.
Hij weet gewoon niet wat hij hier op moet antwoorden, maar heeft wel de behoefte om te antwoorden en zet er zo'n reactie neer.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Drs. IJzerbout
Citaat:
Zelfs een rokende cafebaas zou zijn kroeg omtoveren tot rookvrij.


Ik heb nog nooit een café-baas gezien die niet rookt. Dat zijn zelf de allergrootste kettingrokers.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
TNO: Afzuigkap in horeca helpt tegen rook

DEN HAAG - Ventilatiesystemen in bijvoorbeeld cafés, restaurants en disco's blijken de overlast van tabaksrook fors te beperken. Het onderzoeksinstituut TNO voerde de afgelopen weken diverse proeven uit in verschillende horecagelegenheden.

De rook werd in de meeste gevallen bijna volledig verdreven, liet TNO dinsdag weten. Afhankelijk van het gebruikte systeem nam de hoeveelheid rook in de lucht 50 tot zelfs 99 procent af.

De kosten van een goed werkend ventilatiesysteem liggen zeker de helft lager dan eerdere inschattingen, gemaakt in opdracht van minister Hoogervorst van Volksgezondheid. De kosten liggen tussen de 5000 en 30.000 euro. TNO vindt ventilatiesystemen dan ook een betaalbaar en effectief alternatief voor een rookverbod.
[...]

bron: http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/a...egen-rook.dhtml

TNO mogen we toch wel geloven? In ieder geval meer dan de huis-tuin-en-keuken-wetenschappers hier (inclusief mezelf). Dan lossen we nu ook eindelijk 't probleem van die vieze zweetlucht op nu er niet gerookt mag worden in kroegen wink
Link naar reactie
Delen op andere sites

Blij dat het roken eindelijk aan banden is gelegd. Wel jammer dat er toch alweer aan getornd wordt.

 

Nou nog het nuttigen van alcohol in kroegen eens hard aanpakken. Die dronken kroegtijgers zorgen voor nog veel meer overlast en ellende dan de rokers: Gekken die met een stuk in hun kraag achter het stuur gaan zitten, wildplassers, kotsplekken op de trottoirs en ga zo maar door.

 

Nee de beste horeca is een rook- en drankvrije horeca.

 

Het enige wat ze daarna nog moeten verbieden is overmatig gebruik van parfum, deodorant, after shave, haarspray etc.

 

Stel je toch eens voor; sta je in je favoriete rook- en drankvrije stamcafé net lekker van een glaasje heerlijk geurende thee te genieten, komt er ineens zo'n tuthola naast je staan die geen maat heeft weten te houden met de deodorant en d'r haarspray. Nou dan ben je mooi klaar met je bakkie thee. Ruikt en smaakt meteen nergens meer naar.

 

Nee hoor, een portier met een goede neus voor de deur en iedereen die wat al te sterk geurt, hopsakee, omdraaien en wegwezen. Geen pardon.

 

Ik zie het al helemaal voor me. Het klinkt steeds aantrekkelijker om lekker gezellig naar de kroeg te gaan sick

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...