Ga naar inhoud


ervaringen Vantage HD 8000s


endurance

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: ASS-Ware
Origineel bericht van: 44piet
Beste jeroen , als het niet kapot is waarom dan mee gaan wisselen , en bij gebruik van de o1 of02 kan je nooit bij de fabriek of wie ook gaan klagen . En uberhaupt is er geen ontvangstgarantie , zoals het met een cds cam in mindere mate wel is . en mochten daar nog problemen mee zijn dan is er nog een aston module dual twin,

Dat is niet helemaal waar.
Je hebt een kopovereenkomst met de winkel waar je hem hebt gekocht, niet met Vantage zelf.
Als de winkel het apparaat levert met de 01 of 02 software, wat bij mij het geval was, dan mag de winkelier geen garantie weigeren.
Dat zou kunnen .Ik zal nog het nog een keer duidelijk maken . als er een nieuwe firmware komt en , de gebruiker is tevreden met de firmw. dan gewoon laten zitten . En ga niet met lijsten van derden of de kanaallijst downloaden , en begin met een schone lei alles zelf doen , kanalen vers van de sat door nit zoek en sorteer ze zelf , de audio settings de tv settings taal en tijd antenne . verse schijf geformatteerd , En bij gecodeerde zenders niet teveel willen wbt opnemen en timeshift. Want het doel van een sat pvr ontvanger is om op te nemen , bij afwezigheid of om iets weer te zien . En door de gebrekkige EPG in nederland is dat ook niet makkelijk. maar niet om een archief te beginnen, En wat ze (fabrikanten) ook beloven van dit en dat kan, is met alle producten een leugen , Ik ben begonnen met dish in 1987 ong En ik heb tot nu toe, weinig problemen met de 2 vantage`s een hybride sd s en dvb - t en een 7100 hd , mvg piet
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 333
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Invertist
Origineel bericht van: ASS-Ware
Ga dan gewoon terug naar de winkel en ruil hem voor een ander apparaat.

Noem mij eens een twintuner HD-PVR die stabiel is en bovendien, hoe moet ik dat uitleggen, op een fatsoenlijke, doordachte, vriendelijke manier te bedienen is, en die net zoveel mogelijkheden heeft als de Vantage? Ik zou er geen een weten, was het maar waar. OK, misschien de DM8000, maar die is gelijk ook tweemaal zo duur. Als ik een goede vervanger wist, was ik al onderweg. Al moet ik er het hele land voor door!

Sja, ik denk dat als ik deze problemen blijf houden, dat ik dan maar wel voor de DM8000 ga.
Eerst maar es afwachten wanneer mijn nieuwe harddisk komt.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ASS-Ware
Origineel bericht van: Invertist
Origineel bericht van: ASS-Ware
Ga dan gewoon terug naar de winkel en ruil hem voor een ander apparaat.

Noem mij eens een twintuner HD-PVR die stabiel is en bovendien, hoe moet ik dat uitleggen, op een fatsoenlijke, doordachte, vriendelijke manier te bedienen is, en die net zoveel mogelijkheden heeft als de Vantage? Ik zou er geen een weten, was het maar waar. OK, misschien de DM8000, maar die is gelijk ook tweemaal zo duur. Als ik een goede vervanger wist, was ik al onderweg. Al moet ik er het hele land voor door!

Sja, ik denk dat als ik deze problemen blijf houden, dat ik dan maar wel voor de DM8000 ga.
Eerst maar es afwachten wanneer mijn nieuwe harddisk komt.
wacht eerst maar eens af , wat er volgend jaar staat te gebeuren met de coderingen , Want een factor van belang was de dreambox en co (door de illegale mogelijkheden )voor de coderings trouble in europa , zal binnenkort wel meer over bekend worden.op de fora`s. mvg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 44piet
wacht eerst maar eens af , wat er volgend jaar staat te gebeuren met de coderingen , Want een factor van belang was de dreambox en co (door de illegale mogelijkheden )voor de coderings trouble in europa , zal binnenkort wel meer over bekend worden.op de fora`s. mvg

Is het niet zo dat door het open-source karakter van de dreambox, dat de oplossing voor elk probleem vaak snel gevonden wordt ?

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 44piet
Beste jeroen , als het niet kapot is waarom dan mee gaan wisselen , en bij gebruik van de o1 of02 kan je nooit bij de fabriek of wie ook gaan klagen . En uberhaupt is er geen ontvangstgarantie , zoals het met een cds cam in mindere mate wel is . en mochten daar nog problemen mee zijn dan is er nog een aston module dual twin,


Ik wissel alleen de ingebouwde harddisk om.
ik had de HD8000S gekocht met 500Gig hdd.
Maar de winkel had issues ermee(HD8000S wou niet booten omdat ie bleef hangen op hdd detectie.) Toen had de winkel mij tijdelijk een 300Gig gegeven die wel werkte. Ik heb de winkel de gegevens van Vantage site gemaild over hdd compatibility, en als het goed is krijg ik zaterdag een 500Gig hdd. De HD8000S blijf ik gewoon houden hoor.
Ik heb maar heel af en toe de bug "searching signal" als ik opneem en tegelijkertijd het bekeken kanaal wil zappen.

Dus de HD8000S doe ik voorlopig niet weg. Winkel heeft wel aangeboden dat ik als ik dat wil tegen betaling later eens de HD8000S kan inwisselen voor een dreambox 8000. (Maar ik als DVB-S2 newbee hou het voorlopig wel bij de HD8000S, die heeft net die aansluitingen en functies(ftp client, hdd delen over usb2, hdmi,sp/dif/ethernet) die ik gebruik aan m'n reeds aanwezige htpc/media hardware.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ASS-Ware
Is het niet zo dat door het open-source karakter van de dreambox, dat de oplossing voor elk probleem vaak snel gevonden wordt?

Dat is precies de sterke kant van de DM's. Natuurlijk is er geen garantie dat elk probleem goed, snel en tot ieders tevredenheid wordt opgelost, maar de kans is toch wel erg groot.
Ik kijk het nog maar even aan, maar misschien moet ik ook wel die kant op.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jeroensky
Origineel bericht van: 44piet
Beste jeroen , als het niet kapot is waarom dan mee gaan wisselen , en bij gebruik van de o1 of02 kan je nooit bij de fabriek of wie ook gaan klagen . En uberhaupt is er geen ontvangstgarantie , zoals het met een cds cam in mindere mate wel is . en mochten daar nog problemen mee zijn dan is er nog een aston module dual twin,


Ik wissel alleen de ingebouwde harddisk om.
ik had de HD8000S gekocht met 500Gig hdd.
Maar de winkel had issues ermee(HD8000S wou niet booten omdat ie bleef hangen op hdd detectie.) Toen had de winkel mij tijdelijk een 300Gig gegeven die wel werkte. Ik heb de winkel de gegevens van Vantage site gemaild over hdd compatibility, en als het goed is krijg ik zaterdag een 500Gig hdd. De HD8000S blijf ik gewoon houden hoor.
Ik heb maar heel af en toe de bug "searching signal" als ik opneem en tegelijkertijd het bekeken kanaal wil zappen.

Dus de HD8000S doe ik voorlopig niet weg. Winkel heeft wel aangeboden dat ik als ik dat wil tegen betaling later eens de HD8000S kan inwisselen voor een dreambox 8000. (Maar ik als DVB-S2 newbee hou het voorlopig wel bij de HD8000S, die heeft net die aansluitingen en functies(ftp client, hdd delen over usb2, hdmi,sp/dif/ethernet) die ik gebruik aan m'n reeds aanwezige htpc/media hardware.
Misschien is het wel eens goed, om eens even dieper in wat een gebruiker zou moet weten te verdiepen , zoals wat gebeurd er allemaal als ik zap . want het gekozen kanaal komt van lnb zus of positie. en dan moet er ook nog de band vl-hl-vh-hh worden gekozen en is de zender ook nog gecodeerd. op een transponder waar bijv 10 tv zenders zitten en radio plus data en wat nog meer. En dan staat hij ook nog op te nemen, en dan is het niet verbazingwekkend dat er wel eens een reboot zou kunnen komen met een kanalenlijst die ook nog niet vers is . maar maak je geen te grote zorgen er is geen ontvanger waar niks mis mee is. van geen een merk. ;-))
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 44piet
....Maar maak je geen te grote zorgen: er is geen ontvanger waar niks mis mee is, van geen één merk.

Dat is nu precies waar ik me wel zorgen over maak. Die tijd is er met de SD-twin-PVR's ook (veel te lang) geweest: met de ontwikkeling van de HD-versies maken we nu hetzelfde mee. Elk merk wil blijkbaar weer snel uiterst onvolwassen apparatuur in de markt zetten om elk centje mee te pikken. Allemaal korte termijn winst: al die teleurgestelde klanten gaan natuurlijk nooit meer naar dat merk terug.

Helaas is het dus weer zover: ze maken allemaal bananaware!
Zucht, steun..... de lol van satellietkijken gaat er zo wel snel vanaf.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 44piet
Misschien is het wel eens goed, om eens even dieper in wat een gebruiker zou moet weten te verdiepen ;-)

Ik heb zelf technische achtergronden.(MLN & MCE geweest, maar nu dus carriere switch in de zorg).
Ik verdiep me graag in de gebruiksaanwijzing, maar eeh, als ik paar honderd euro uitgeef, ga ik niet medelijden hebben met hoe hard het apparaat moet werken.
Tjee er zitten twee hardware tuners in, en dat ding hoort gewoon na behoren te werken(onder het motto bek houden en werken kreng, haha naar de tuner gericht die uitspraak he). Europa heeft niet voor niks de garantieregeling van 2 jaar.
Maar ja gelukkig is de winkel waar ik het gekocht heb meegaand, die hebben al aangeboden dat als ik in de toekomst de bv dreambox 8000 wil, ik de huidige vantage kan inleveren en dat het Dreambox wordt, minus aanschafwaarde Vantage.

Maar voorlopig hou ik het bij Vantage, mede ivm hardware aansluitmogelijkheden.

Verder ben ik het wel met Invertist eens, dat hedendaagse CE(consumenten electronica) wel erg van het type wegwerp is. Maar ja NL heeft eigenschap voor dubbeltje op 1e rij te willen, dus dan krijg je ook zulke hardware. Maar ja, voorlopig werkt m'n Vantage 8000s goedgenoeg, en vind ik de Dreambox 8000 ietwat te duur als DVB-S2 starter.(dan pleur ik liever DVB-S2 kaart in computer)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jeroensky

Maar ja NL heeft eigenschap voor dubbeltje op 1e rij te willen, dus dan krijg je ook zulke hardware.

Je generaliseert wel erg. Als ik even voor mezelf mag spreken: als ik keuze had, zou ik in eerste instantie naar de kwaliteit kijken, en pas in tweede instantie naar de prijs. Maar die keuze heb ik niet: het is allemaal bagger.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jeroensky
Maar merendeel van de fabrikanten pasen wel hun beleid er op aan.

Klopt: allemaal de op-korte-termijn-snel-geld-en-wat-daarna-komt-zien-we-wel filosofie.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar zij we zelf ook mede schuldig aan . komt er wat nieuws dan moet een fabrikant er bij zijn anders worden zijn spullen achter gebleven genoemd . En dan krijg je funtie`s waar niemand op zit te wachten .maar die als belangrijk worden verkocht . zoals opnemen van meerdere zenders , nou is 1 opnemen en 1 kijken wel handig net als met de video, maar meer geeft ellende . Ook al omdat de provider zoals CDS iets tegen cardsharen heeft en dat principe ben je nodig ook met een twin tuner , wat in feite 2 ontvangers in een box is met de nodige beperkingen omdat het geen 2 kaarten zijn en ook geen 2 echte ontvangers ( geheel onafhankelijk), En de slogan`s van fabrikanten om toestellen te verkopen , zijn in ieder geval overdreven .En als je dat beseft valt het ook niet tegen . Voorbeeld auto top 200 km h , nou ga het maar een poosje gebruiken . Kan je de motor rap wisselen , en dat er dan een zegt . Dat moet werken enz , dat neem je dan toch ook niet serieus . mvg . ps alleen met de org firmware en cds module kan je officieel klagen ,.. en dan zou ik het ook doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier staat sedert januari 2009 ook een Vantage 8000s.

Totaal geen noemenswaardige problemen.

Met een Toshiba 750GB harddisk erin gemonteerd is de ontvangers zeer stabiel.

 

Heb je Vantage in Duitsland al een e-mailtje gestuurd of gebeld?

 

Maar inderdaad waar positieve ervaringen zijn, zijn er vaak ook net zoveel negatieve ervaringen.

 

 

 

 

Met de nieuwe software: versie: 02.55T-O

 

19/10/2009 Multicas/emu Version of firmware 02.55T-O

Improvements:

- Fixed a stutter Timeshift

- Problem with two connected CI modules Fixed

- VANTAGE player times are displayed in the VFD

- Fixed crash at Pro7

- Stability improved

- Error implemented with defective sectors on the disk

- Fix CI module "M World"

 

File 01 = emu + cardreader multicas

File 02 = only cardreader multicas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: 44piet
nou is 1 opnemen en 1 kijken wel handig net als met de video, maar meer geeft ellende . Ook al omdat de provider zoals CDS iets tegen cardsharen heeft en dat principe ben je nodig ook met een twin tuner , wat in feite 2 ontvangers in een box is met de nodige beperkingen omdat het geen 2 kaarten zijn en ook geen 2 echte ontvangers ( geheel onafhankelijk)

En dat zou het juist wel moeten zijn.
Een fabrikant zou eigenlijk 2 tuners moeten inbouwen die beiden een eigen kaart gebruiken.
Zo'n extra kaart zou dan natuurlijk wel extra goedkoop moeten kunnen.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...