Ga naar inhoud


ervaringen Vantage HD 8000s


endurance

Aanbevolen berichten

Ruim een maand tover ik m'n satellietbeeld uit de Vantage. Ik lees weinig over deze ontvanger in de Nederlandse forum's , maar des te meer in de Duitse.

 

Hierbij enige positieve en negatieve punten, die ik persoonlijk ervaar.

 

De Vantage HD 8000 S is uitgerust met 2 HD tuners. Te kiezen valt voor een blauwe of rode display. Zelf heb ik er een harde schijf ingebouwd van 500 GB. Dit is vrij eenvoudig te doen.

Bij aankoop wordt een koeler,slede harde schijf en rubber bedding voor de harde schijf meegeleverd. Op zich vindt ik dit een goed beoogd initiatief, ware het niet dat er veel problemen met de warme afvoer zijn geweest in het korte verleden van dit apparaat. De fabrikant heeft hier van geleerd en voegt een kleine fan toe.

Er is (nog) geen Nederlandse gebruiksaanwijzing.

 

Ik had ervaring met de Humax HD2000 en het eerste wat mij opviel bij de omschakeling naar de Vantage was, dat het beeld van de humax op de SD-kanalen aanzienlijk beter was. Dit waarschijnlijk ook door de standaard upscaling van deze kanalen in de Humax. De Vantage is instelbaar naar 1080i via de HDMI uitgang en dan komt het beeld in de buurt van de Humax. Toch moest ik daarnaast mijn TV (Panasonic 42') volledig opnieuw instellen, om een beeld te krijgen dat ik gewend was. M.a.w. het beeld van de Vantage viel mij in eerst instantie flink tegen. Nu ik eeen maand kijk, ben ik er aangewend.

Daar in tegen zijn de HD-kanalen stuk voor stuk beter dan de Humax.

 

Het menu is eenvoudig en goed bereikbaar, ook dankzij de kleine en makkelijk in de hand liggende afstandsbediening. De AB is welleswaar klein maar duidelijk. Wel geven de toetsen af, ik bedoel hiermee, na een maand gebruik is het OK op deze knop al geheel verdwenen en zo zla het ook gaan met de meest gebruikelijke toetsen.

 

Zoals gezegd, zelf heb ik een harde schijf in geplaatst. De Vantage leest deze direct in als een FAT 32, zoniet dan moet je de schijf eerst formateren naar FAT 32. NTFS wordt niet herkend. De bijleverde kabels spreken ook voor zichzelf.Het menu van de HDD is duidelijk. Via het EPG kan direct de timer worden ingesteld.Helaas laat de EPG hier ook te wensen over. Maar dit is bij meerdere tuners het geval, zijnde 'niet gekeurde toestellen van CD'. Opname op de HD kan; tot nu toe heb ik de ervaring van 1 kanaal opnemen, terwijl ik een ander kanaal bekijk. Ik heb een beperking hierin doordat ik een doorlus heb. Maar deze 'looptrough'werkt prima als je slechts de nederlandse kanalen wilt opnemen, en /of wilt bekijken. De mogelijkheid van Ned 1 opnemenen en 4 bekijken werkt heel goed.

 

Het meest prettige is de fastscan. Alle kanalen van CD worden

snel en in juiste volgorde geplaatst. In het uitgebreide menu kan dan onderscheid worden gemaakt. Mijn indeling is b.v. Ned kanalen, sport, HD, muziek. Je kan dit naar eigen inzicht bewerken.

 

Dan de software. Via de internet aansluiting maakt de Vantage , mits goed aangesloten op je router, direct kontakt met de Vantage site. Hier kun je de laatste sofware downloaden, met ook de kanalenkeuze. Een CD met o.a. een editor voor eigen opmaak van kanalen kan via 1 van de Usb poorten worden ingeladen.

Ik heb via de duitse sites alternatieve software in het toestel gezet. Hierdoor hoeft je geen Ci-module te gebruiken en beide kaartlezers werken prima. ik gebruik zowel de seca3 als 2 en deze geven geen conflikten met elkaar. Ook de opwaardering per maand van de kaarten werkt in de kaartlezers.

 

De Vantage kan niet goed overweg met de audio. Kies ik een radiozender dan geeft het toestel bij sommige stations een kleine onderbreking. Het is slechts heel klein maar toch, het is hoorbaar en dus niet prettig om te luisteren. Daarintegen werkt het DD signaal behorende bij de Tv-kanalen perfect.

 

Tot zover mijn bevindingen van de Vantage HD 8000s. Qua vormgeving mag deze er zeker zijn. En mijn ervaringen zijn goed. Maar er zullen toch nog wel enkele firmware updates nodig zijn om alles goed te laten functioneren.

 

Ik ben van mening dat dit toestel, tot nu toe te weinig credits/aandacht heeft gekregen in Nederland. Vele Duitse gebruikers zijn zeer tevreden in ik sluit mij daar bij aan.

Met vriendelijke groeten:

Jan

 

Al sille de bern strie frette, de lytse man sil wille ha

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 333
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Goed review waarvoor dank. Jammer dat de sd kwaliteit te wensen over laat. Ik sta op het punt een hd ontvanger aan te gaan schaffen en twijfel nog tussen de Topfield en deze. Maar eens in de winkel kijken hoe het beeld tussen beiden verschilt. Belangrijkste...... Goed initiatief!

ClarkeTech ET9000 met wave frontier t55 en 4 twin lnbs op Astra 1,2,3 en Hotbird.

 

 

Locatie: 1339

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb deze receiver al een paar maanden in m'n bezit en ik moet zeggen dat zowel het SD als HD beeld heel erg mooi is. Dus mocht je nog twijfelen tussen de topfield en deze dan heb je aan de vantage een hele mooie en degelijke receiver.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan alleen maar bevestigen dat de Vantage HD8000S 'n top apparaat is. Niet perfect maar het beste als je alles afweegt.

 

Als je twijfelt tussen Vantage en Topfield. Kijk dan naar het aantal inzendingen op het Topfield forum. 46096 tegen Vantage 500 maal. Topfield lijkt me 'n drama apparaat als je aan zoveel inzendingen komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb de ontvanger nu 2 weken ,na installatie blijkt dat ik de

meegeleverde hdmi kabel niet nodig heb ,het signaal krijg ik alleen over de av uitgang aangestuurd ,wat heel jammer is heb over de av kabel slechter beeld,bij de 6000s heb ik beter beeld omdat deze wel over de hdmi kabel loopt (zit nog een schakelaar achterop waar je mee kunt kiezen).

kan natuurlijk ook zijn dat ik de verkeerde software erop heb gezet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dj alissa

 

Ik begrijp niet geheel jou verhaal. Je kunt in het menu de aansturing van het HDMI signaal regelen.

Het kan ook zijn dat je TV toestel verkeert staat ingesteld. huidge firmware 2.51. Ik wil via PM dit wel sturen.

Met vriendelijke groeten:

Jan

 

Al sille de bern strie frette, de lytse man sil wille ha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb nog wel een vraagje. Ondanks dat ik zeer tevreden ben met deze receiver komt het regelmatig voor dat als ik een programma opneem het opgenomen programma maar voor een deel op de harde schijf staat. M.a.w. een programma dat ca 1,5 uur duurt staat er dan bv maar voor 20 minuten op. Zijn er meer die dit hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

bergren,

 

Ga in het menu naar 'Multimedia, PVR settings- zet recording duration 1 op 'geen' en ook recording duration 2 ook op 'geen''.

daarna recording limit time op b.v. 4 uur. Hierna zal de HDD zeker 4 uur maximaal opnemen. Uiteraard kun je de uren uitbreiden.

Met vriendelijke groeten:

Jan

 

Al sille de bern strie frette, de lytse man sil wille ha

Link naar reactie
Delen op andere sites

als de hdmi niet werkt met de vantage , dus het beeld blijft zwart op de tv . dan zou ik hem terugsturen. algemeen en hebt u een hd ready tv dan op 720p laten staan , bij een fullhd op 1080i laten staan , die auto formaat is langer wachten bij zappen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ondertussen ook al een aardig tijdje (enkele maanden) de Vantage HD 8000 in bezit en vind het echt een verademing tegenover mijn vorige ontvanger, de Topfield 4000PVR. In het begin was ik ook wat huiverig voor de mindere beeldweergave gezien enkele reakties hier maar daarvan is mij niets gebleken.

 

Het beeld van de Vantage vind ik zelfs wat schoner (minder artifacts, minder ruis) dan van de Topfield. Ik heb altijd het idee gehad dat het beeld van de Topfield "oversharpened" was waardoor je sneller artifacts ziet.

 

Ik heb de Vantage via HDMI aangesloten op een Yamaha RX-V2700 receiver die op zijn beurt weer via HDMI aangesloten is op een 46" Samsung UE46B6000 Full-HD LED TV. Het SD beeld is zeer goed te noemen. Native HD uitzendingen zijn natuurlijk helemaal prachtig! Ned 1 wordt al in HD uitgezonden en ziet er zeer mooi uit, ook SD opgenomen materiaal profiteert hier van maar een native HD-uitzending is toch echt schitterend, helaas nog veel te weinig maar er moet natuurlijk wel HD-materiaal beschikbaar zijn. Er zal langzamerhand natuurlijk steeds meer in HD worden opgenomen, dus is dat een kwestie van tijd.

 

Ook ik heb de alternatieve software er in gezet zodat mijn SECA 3 CD-kaartje gewoon in één van de interne kaartlezers werkt en prima geupdate wordt.

 

Het menu vind ik vrij overzichtelijk en is één van de eenvoudigste die ik tot nu toe bij een PVR heb gezien. Blindscan is makkelijk en gebruik ik om af en toe de ontvanger helemaal "vers" in te lezen met nieuwe zenders. Daarna de kanalen even opnieuw rangschikken met een editor en uploaden naar de ontvanger.

 

Ik heb er ook een 500GB harddisk (Seagate Pipeline) in gedaan maar heb eerlijk gezegd nog niet veel opgenomen.

 

Al met al zeer tevreden over deze mooie ontvanger. Laat Ned 2 en 3 en de rest ook maar komen op HD!

Open the pod bay doors, Hal

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo, piet, heb een philips full hd tv, mijn instellingen op de vantage zijn de volgende: menu video settings,

tv-systeem: pal. resolution:1080i. video signaal:rgb (s video en ypbpr keuze) hdmi signal type:rgb (of ypbpr) beeld conversie:letter box.

Vraag me af of ik niet meer keuze moet hebben bij video signaal

heb daar 3 mogelijkheden rgb ,s-video en ypbpr, mis ik hier niet de hdmi keuze??

heb de 2.52 software erop, misschien moet ik die eens opnieuw installeren, tv geeft bij hdmi ingang aan (geen signaal)

alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de nieuwe software geladen hebt in de box moet je de kanalen lijst en sluimeren en settings opslaan op hdd of usb stick(softwaremanager menu) en bij emu s/w ook de keys. en dan de fabrieks reset uitvoeren, soms een paar keer achterelkaar , om het er goed in te krijgen , en hebt u dan nog geen hdmi uitgang dan geen scart aansluiten en alleen met hdmi proberen kabels aansluiten zonder stroom op de box. .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, heb de hdmi kabel aan de praat gekregen, av kabel eruit gehaald en heb nu alleen de hd aansluiting ,prima beeld ben weer tevreden mens, lag aan de aansluiting na enkele malen de kabel erin en eruit werkte hij, toch iets van los contact, maar heb nog jaar garantie mocht hij nog eens uitvallen.

bedankt voor de support.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...