Ga naar inhoud


ervaringen Vantage HD 8000s


endurance

Aanbevolen berichten


  • Reacties 333
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

@Tijs67

Ter informatie:

Persoonlijk gebruik ik nog de 7100S met Softversie 02.41.01 T-0 datum 21 nov 2008. (WebSite Vantage)

Heb (niet alle) recentere Soft geprobeerd maar helaas met TVVl problemen. Nu iets opnemen op 16GB USB Stick werkt perfect.

Alle vroegere opnames zijn normaal te bekijken. Ik gebruik géén CI-Slot. EPG doet het goed (behalve TVVl/CDS is Now/Next). Zappen is zonder haperingen...

Voor mezelf is dit alles voldoende.

Mvg, Marc.

 

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Tijs67
@Invertist:

Wat is volgens jou op dit moment de beste (EMU) firmware?

Ik gebruik eigenlijk die EMU niet: wel continu de laatste firmware (momenteel de 2.55.02).
Er zitten weliswaar steeds verbeteringen in, maar helaas ook verslechteringen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Marc-Sim
@Tijs67
...Voor mezelf is dit alles voldoende.

Je bent dus niet zo veeleisend: twee opnames tegelijk van verschillende transponders kan je dus niet!
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 49 01 werkt goed en 2.5501 heeft beter beeld maar wel dient de complete reset gedaan te worden !!!settings en lijst opslaan en waarschijnlijk alleen de kanalen lijst overnemen , Want er blijft schijnbaar nog wel eens wat hangen van de vorige versie`s en dan helpt een paar resets achter elkaar met pause`e (stroom eraf) om de elco`s te ontladen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even wat vraagjes over dit apparaat.

 

Origineel bericht van: Invertist
De firmware wordt door de fabrikant in een drietal versies geleverd: aan het eindcijfer kan je zien welke versie het betreft.

0 = geen MultiCas

1 = EMU + MultiCAS

2 = MultiCAS

Versie 0 verschijnt altijd als eerste, de andere (meestal) na enige tijd.

 

Multicas wil zeggen dat de interne kaartlezer meerdere systemen ondersteunt, waardoor hij o.a. geschikt is voor CD/TVV. Het gebruik van de interne kaartlezer heeft tot gevolg dat opnames ongecodeerd worden opgeslagen (als het goed is: hier zit momenteel wel een probleem).

Dus als ik deze wil gebruiken met een CD kaart, simpelste abonnement, dan kan ik werken met de 1 en de 2 software en niet met de 0 ?

 

Origineel bericht van: Invertist
Geen MultiCAS wil zeggen dat je een CAM moet gebruiken.

Wat is een CAM ?

 

Origineel bericht van: Invertist
EMU wil zeggen dat je ondeugende dingen kunt doen.

Wat voor ondeugende dingen ?

 

Ik lees ook dingen als mediaguard.

Wat is dat ?

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: ASS-Ware
Dus als ik deze wil gebruiken met een CD kaart, simpelste abonnement, dan kan ik werken met de 1 en de 2 software en niet met de 0 ?

Ja: je kunt de CD-kaart dan gebruiken in de interne kaartlezer.

Origineel bericht van: ASS-Ware
Geen MultiCAS wil zeggen dat je een CAM moet gebruiken.

Wat is een CAM ?
Een CAM (Conditional Acces Module, b.v. een Mediaguard of een Aston, maar er zijn er veel meer, prijs ruwweg €50-€100) is een apparaatje dat je in een CI-slot schuift, en daarin gaat weer de CD-kaart. Je gebruikt dan dus niet de interne kaartlezer, en je kunt dan dus ook de 0-versie van de firmware gebruiken.

Als de interne kaartlezer wordt gebruikt, worden alle opnames direct ongecodeerd opgenomen. Met de firmware die volgende week verschijnt, kan dat ook als je een CAM gebruikt (mits die CAM dat aan kan, zoals b.v. de Aston).

Origineel bericht van: ASS-Ware
Wat voor ondeugende dingen?

Je kunt dan zelf (handmatig, maar er zijn ook slimmere manieren) sleutels invoeren om kanalen te decoderen (werkt slechts voor een beperkt aantal kanalen met een beperkte beveiliging). Ik heb dit weleens geprobeerd om te zien wat er daadwerkelijk open gaat, maar dat is niet zo veel. Niet echt interessant dus.


Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist
Origineel bericht van: ASS-Ware
Dus als ik deze wil gebruiken met een CD kaart, simpelste abonnement, dan kan ik werken met de 1 en de 2 software en niet met de 0 ?

Ja: je kunt de CD-kaart dan gebruiken in de interne kaartlezer.

Origineel bericht van: ASS-Ware
Geen MultiCAS wil zeggen dat je een CAM moet gebruiken.

Wat is een CAM ?
Een CAM (Conditional Acces Module, b.v. een Mediaguard of een Aston, maar er zijn er veel meer, prijs ruwweg €50-€100) is een apparaatje dat je in een CI-slot schuift, en daarin gaat weer de CD-kaart. Je gebruikt dan dus niet de interne kaartlezer, en je kunt dan dus ook de 0-versie van de firmware gebruiken.

Als de interne kaartlezer wordt gebruikt, worden alle opnames direct ongecodeerd opgenomen. Met de firmware die volgende week verschijnt, kan dat ook als je een CAM gebruikt (mits die CAM dat aan kan, zoals b.v. de Aston).

Origineel bericht van: ASS-Ware
Wat voor ondeugende dingen?

Je kunt dan zelf (handmatig, maar er zijn ook slimmere manieren) sleutels invoeren om kanalen te decoderen (werkt slechts voor een beperkt aantal kanalen met een beperkte beveiliging). Ik heb dit weleens geprobeerd om te zien wat er daadwerkelijk open gaat, maar dat is niet zo veel. Niet echt interessant dus.


Thnx

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist
De firmware wordt door de fabrikant in een drietal versies geleverd: aan het eindcijfer kan je zien welke versie het betreft.
0 = geen MultiCas
1 = EMU + MultiCAS
2 = MultiCAS
Versie 0 verschijnt altijd als eerste, de andere (meestal) na enige tijd.

Waar vind ik die 0, 1 en 2 firmware ?
Op www.vantage-digital.com zie ik bijvoorbeeld een bestand download-1255695475.zip met als inhoud HD_02.55T-O.dlp en de laatste letter is een O, niet het cijfer 0.

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist
Is idd wat verwarrend. De 0-versie heb je al gevonden, de andere staan hier.

Ah, die 1 en 2 zijn dus niet van de fabrikant ?
Betekent dat dat Vantage standaard, zonder extra module, dus CD niet ondersteunt ?

Regards,

SnijdeA.

 

DM8000, OpenPli Beta

DM7020, Pli

CanalDigitaal STB + HD

 

If you think nobody cares, try missing a couple of payments.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de "0"-versie ondersteunt de kaartlezer Conax, XCrypt, DGCrypt, Crypton en Firecrypt.

Volgens mij komen de "1"- en de "2"versies ook van de fabrikant, maar dat weet ik niet zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Jan007
Ik gebruik nu gedurende een tweetal weken de HD 8000S met firmware 2.55.02 en ben vrij tevreden.
Wat ik wel mis is de mogelijkheid om vrij eenvoudig een opname vroeger te laten starten dan de starttijd in de EPG, met de Inverto kon dat wel.

Is idd een misser. Maar er is wel een eenvoudige work-around: bij elke reservering opent de timer zich: dan laten zowel de aanvangstijd als de eindtijd zich makkelijk aanpassen (en bovendien veel veiliger: de opnameconflictmanager houdt met de standaard ingestelde nalooptijd geen rekening: als die met de hand wordt veranderd wel (trouwens net zo als bij de Inverto)).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...