Ga naar inhoud


Ervaringen IPBOX 9000 HD Plus


cheapwatcher

Aanbevolen berichten

Ik overweeg om over te stappeen op een HD twintuner. Daarbij zou de IPBOX 9000 HD Plus een goede kandidaat kunnen zijn. De dreambox 8000 is niet leverbaar en veels te duur.

 

Een aantal vragen:

 

-Hoe snel start de box op vanuit standby/stroomloos?

-Kan ik met een externe 2.5" USB disk probleemloos opnemen en timeshiften? Werkt in de max 225 prima!

-Wat zijn de mogelijkheden van de interne cardreaders. Kan ik m'n smartwi erin stoppen en vervolgens 2 uitzending decoderen tbv opname of kijken?

-Welke EPG's worden ondersteund?

-Hoe stabiel werkt alles?

-Maakt de box nog geluid?

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

vanuit standby is ie er met een seconde of 5. Booten hangt af van wat je er voor een image op zet. Maar reken op een minuutje of 2 a 3.

 

In de 9000 is ruimte voor een 3.5 inch sata disk, en die gebruik ik, en dat werkt prima. Of dat op een externe disk gaat weet ik eigenlijk niet, dat heb ik nooit geprobeerd. Ik denk dat dat best wel aan de gang te krijgen is, maar goed, daar zul je dan zelf even moeite voor moeten doen.

 

De cardreaders doen het prima, maar of dat met een smartwi ook zo is vraag ik me af. In theorie zou dat natuurlijk best kunnen werken, maar de praktijk sluit niet altijd aan bij de theorie laugh

 

EPG hangt een beetje af van wat voor een image je draait. De normale images hebben mediahighway epg emulatie, maar je kan er natuurlijk best een webepg plugin of crossepg op draaien. Ik heb crossepg om de engelse sky epg te gebruiken om de engelse freesat kanalen van EPG te voorzien.

 

Stabiliteit hangt af van het image wat je er op zet. De standaard images zijn tegenwoordig redelijk stabiel.

 

Ja in de box zit een kleine fan, en een harddisk als je dat zou willen.

 

Houd er echter rekening mee dat het een hobby bak is, en dat je dus een beetje moet snappen hoe linux werkt.

 

groet,

 

Wiz

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik kan me aansluiten bij wat wiz schrijft, en ben aardig tevreden met de 9000. Nog een paar aanvullingen:

 

Het opstarten van DGS-gebaseerde images van flash is waarschijnlijk nog het snelste voor een koude start, en kan volgens mij onder de 2 minuten.

 

Ik gebruik zelf een interne 2,5" SATA, informeer bij het kopen van een interne HD voor de 9000 goed of hij werkt (niet alle modellen worden herkend). Je kan ook een externe HD aansluiten op een eSATA poort of USB, in het laatste geval mis je de mogelijkheid om met een USB stick te spelen (ik zet daar de experimentele bootimages graag op).

 

De ouder modellen (rev A en B) hebben een kleine interne ventilator die nogal herrie maakt, ik heb die vervangen door een 80 mm computer ventilator. De laatste versie (rev C) heeft een ventilator in de achterkant die stiller schijnt te zijn.

Je kan de ventilator per software uitzetten, maar dan wordt de box erg warm.

 

Voor de rest, het is inderdaad een beetje een hobby box, maar het over het afgelopen jaar heel veel beter geworden.

 

Groet,

Pajarin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt allemaal best goed. Linux kennis heb ik wel vanuit m'n werk, dus dat is geen probleem. Hoor je die ventilator nog als je op de bank zit en het geluid van de tv staat uit? Hoeveel opnames kun je tegelijk maken?

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Uiteraard hoor je die fan, de vraag is alleen of dat storend is smile. Ik vind het geluid meevallen, maar dat is natuurlijk een subjectief iets.

 

De box is gelimiteerd tot 2 opnames, en als je dan beide tuners in gebruik hebt omdat je 2 zenders uit verschillende transponders wilt opnemen kun je wel nog kijken naar de kanalen op beide transponders. Het is niet zo dat je de hele stream van de transponder op zou kunnen nemen zoals bijvoorbeeld bij de dreambox meen ik wel kan.

 

groet,

 

Wiz

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: wiz
Uiteraard hoor je die fan, de vraag is alleen of dat storend is smile. Ik vind het geluid meevallen, maar dat is natuurlijk een subjectief iets.

De box is gelimiteerd tot 2 opnames, en als je dan beide tuners in gebruik hebt omdat je 2 zenders uit verschillende transponders wilt opnemen kun je wel nog kijken naar de kanalen op beide transponders. Het is niet zo dat je de hele stream van de transponder op zou kunnen nemen zoals bijvoorbeeld bij de dreambox meen ik wel kan.

groet,

Wiz


Ok. Ik kan dus Ned 1 en rtl 4 tegelijk opnemen en dan nog live kijken naar alle andere zenders op die transponder?

Hoeveel db is die fan?

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Pajarin

de oplossing van deze link gevolgd:

http://www.engeloogje.nl/tweak/fan.jpg

, maar dan een verloopkabeltje gemaakt (men hoeft de originele plug niet te solderen), kan ik de interne harddisk (2.5" samsung) horen opstarten.


Groet,
Pajarin.



lol dat is mijn box :P
maar idd echter heb ik nu deze 80mm vervangen door een 120mm is nu dus geheel stil
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de IPBOX zo uit de winkel met HDD en ik hoor totaal geen geluid en daar ben ik ook erg kieskeurig in. Mijn vorige Topfield moest ik op filtjes zetten vanwege de herrie en zelfs dit hielp niet. Ik hoor zowel de HDD niet als de fan(af en toe vraag ik mezelfs af of die wel aanstaat).

Manhattan MX starlight

IPBOX 9000HD plus

64 cm Triax schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

@Gman2006

 

Heb ik eindelijk de kans om je persoonlijk te bedanken voor de

tip, bij deze!

 

Ik ben blij dat de huidige versie van de 9000 nauwelijks of niet hoorbaar meer is, want dat één van de weinige dingen die me gestoord heeft.

 

 

O.K. nog heel even terug naar deze thread, ik heb de opstarttijd geklokt: gebruik makende van de multiboot in een NLB image, om Sifteam 10513 van USB op te starten (koud), duurt het bij mij ongeveer 1 min. 25 sec. Diect van flash moet nog wat sneller kunnen.

 

Groet,

Pajarin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt goed allemaal. Ik begrijp dat je van usb kunt booten, maar ook vanuit flash. Is de flash ruimte groot genoeg voor zo'n alternatieve image?

 

Gebruiken jullie de ipbox ook nog voor andere zaken, zoals internet radio, video afspelen?

 

Zijn er nog stabiliteitsproblemen?

 

En hoe is de beeldkwaliteit van SD en HD uitzendingen? Ik heb nu een max 225 (= clarke tech 5000).

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

SD beeld kwaliteit is echt super. Dit heeft overigens als nadeel dat je ook ziet hoe beroerd zenders als RTL4 zijn.

HD kwaliteit van bijvoorbeeld ARTE HD is te vergelijken met blu Ray, ook hier geldt weer ga je terug naar een SD kanaal dan zie je weer hoe beroerd dit eigenlijk is.

Dus elk voordeel heeft zijn nadeel ;-)

 

En ja ik ondervind wel eens wat stabiliteits problemen. Zo moet ik wel elke dag een keer opnieuw booten. Op zich dus niet zo'n ramp.

Manhattan MX starlight

IPBOX 9000HD plus

64 cm Triax schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: TheLastHero
SD beeld kwaliteit is echt super. Dit heeft overigens als nadeel dat je ook ziet hoe beroerd zenders als RTL4 zijn.
HD kwaliteit van bijvoorbeeld ARTE HD is te vergelijken met blu Ray, ook hier geldt weer ga je terug naar een SD kanaal dan zie je weer hoe beroerd dit eigenlijk is.
Dus elk voordeel heeft zijn nadeel ;-)

En ja ik ondervind wel eens wat stabiliteits problemen. Zo moet ik wel elke dag een keer opnieuw booten. Op zich dus niet zo'n ramp.


Waarop loopt hij dan vast? Lijkt me toch vrij vervelend als je een aantal programma's heb ingesteld die dan niet zijn opgenomen.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...