Ga naar inhoud


[Enigma 1] EPG import via Sqlite - Nederlandse en Belgische kanalen


Kabeltje87

Aanbevolen berichten

Gisteren had ik wel epg, maar zeer beperkt op sommige kanalen van TVV (bv één,VTM,) slechts enkele uren, op andere kanalen was het dan volledig in orde.

Heb vandaag commando nog eens uitgevoerd, geen error , kan nu nog niet checken of epg ok is, daar ik niet bij de box zit.

Zal dat straks weld oen, in ieder geval bedankt voor de aan dacht en het prachtig stukje werk

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 250
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

DE EPG werkt dus, maar inderdaad blijkbaar niet voor alle kanalen, op CNLdigitaal zie ik nieet direct problemen, maar bij TVV heb ik enkel een tweetal programmas op de epg bij deze kanalen: één, Ketnet,VTM,2BE,VT4, Acht, VTmKazoon,Discovery,Hallmark, MGM

Krijg gen fouten als ik via console script loop (wordt nu ok elke dag via cron gedaan)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: polle58
DE EPG werkt dus, maar inderdaad blijkbaar niet voor alle kanalen, op CNLdigitaal zie ik nieet direct problemen, maar bij TVV heb ik enkel een tweetal programmas op de epg bij deze kanalen: één, Ketnet,VTM,2BE,VT4, Acht, VTmKazoon,Discovery,Hallmark, MGM
Krijg gen fouten als ik via console script loop (wordt nu ok elke dag via cron gedaan)


Installeer de .dat updater. U vindt de file enkele posting hoger in deze thread.

In het package die op de www.rytec.be site staat, zit deze updater al in.

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuwe .dat files zijn beschikbaar.

Hierin zijn volgende zenders opgenomen :

 

Acht, VTMkZoom, Vitaliteit, Eurosport2, DiscoveryHD, Disc.Science, HistoryHD, MTVNHD, MotorsTV, ESPN, ExtremeSports,

Télésat : AB3, AB4, Animaux, Chasse et peche, Mangas, Escales, Cine First.

Dit allemaal slechts met 2 dagen epg en nog onzeker voor hoelang. We volgen dit uiteraard op de voet.

 

Hallmark en MGM zijn ook nu even slechts 2 dagen daar er geen epg beschikbaar is via andere bron. Ook dit wordt opgevolgd.

 

Update via de bijgevoegde file. of in de loop van de dag via de EPG dat updater van de dreambox.

 

Willy

e1_CDS_TVV_DATfile20091119.tar.gz

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo

ik heb deze file nog niet gebruikt en ik krijg

welg EPG tekst. Maar het vreemde is dat is franse tekst is ipv nedelands. Ik heb het ingesteld voor film1=24, film2=39 en film3=107.

Wel gaat alles wat trager en er lijkt genoeg geheugen aanwezig is zijn. Als ik de EPG weer op Enigma EPG zet

dat gaat alles weer normaal wat snelheid.

 

Wat gaat er mis?

Philips dst5816 / Dreambox7000 / Dreambox8000 (image OpenPli)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Philips
Hallo
ik heb deze file nog niet gebruikt en ik krijg
welg EPG tekst. Maar het vreemde is dat is franse tekst is ipv nedelands. Ik heb het ingesteld voor film1=24, film2=39 en film3=107.
Wel gaat alles wat trager en er lijkt genoeg geheugen aanwezig is zijn. Als ik de EPG weer op Enigma EPG zet
dat gaat alles weer normaal wat snelheid.

Wat gaat er mis?


1. de referenties voor de zender die je noemt zijn juist. Dit zou dus moeten werken.

2. Als je op enigma cache nog EPG hebt, dan staat de MHW epg nog aan. En MHW zal je EPG die je download met deze plug-in overschrijven. Ik kan niet garanderen wat CDS/TVV op MHW doorstuurt. Kan dus ook in het frans zijn.

Boodscahp: Zet MHW EPG af

3. Deze plug-in download alleen de gegevens in de SQlite database -niet in de normale enigmacache.

4. Als je epg.db file (de SQlite database) te groot wordt kan het idd gebeuren dat alles een beetje trager gaat lopen. Vanaf een epg.db grootte van 12 mb wordt e.e.a een beetje trager vooral op de DM7000 machines.

Boodschap: niet te ambitieus worden en de EPG beperken, door niet alle optie aan te vinken. Niet cd/tvv en sky Uk en CanalSat en Nordic. Kijk even in de dreambox EPG plugin welke paketten aangevinkt staan.
Je kunt ook de .dat files manueel editten (in /var/tuxbox/config/dbepg) en de zenders die niet nodig hebt eruit gooien. Gebruik hiervoor de Channel_reference die je op www.rytec.be kunt vinden.

Na het uitvoeren van het bovenstaande heeft dit niet meteen effect. Je moet hiervoor even de epg naar enigma cache zetten. De epg.db file wissen. de epg terug op SQlite zetten, en een plaats voor de epg kiezen. En een nieuwe import uitvoeren via de dreambox EPG plug-in.

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Kabeltje87


4. Als je epg.db file (de SQlite database) te groot wordt kan het idd gebeuren dat alles een beetje trager gaat lopen. Vanaf een epg.db grootte van 12 mb wordt e.e.a een beetje trager vooral op de DM7000 machines.

Boodschap: niet te ambitieus worden en de EPG beperken, door niet alle optie aan te vinken. Niet cd/tvv en sky Uk en CanalSat en Nordic. Kijk even in de dreambox EPG plugin welke paketten aangevinkt staan.
Je kunt ook de .dat files manueel editten (in /var/tuxbox/config/dbepg) en de zenders die niet nodig hebt eruit gooien. Gebruik hiervoor de Channel_reference die je op www.rytec.be kunt vinden.

Na het uitvoeren van het bovenstaande heeft dit niet meteen effect. Je moet hiervoor even de epg naar enigma cache zetten. De epg.db file wissen. de epg terug op SQlite zetten, en een plaats voor de epg kiezen. En een nieuwe import uitvoeren via de dreambox EPG plug-in.

Willy


Is die rytec_channel_references er ook als excel bestand oid? Want handmatig eea editten is nogal wat werk.... (Of is er een ander programma waar we je eenvoudig de nietgebruikte zenders mee kunt verwijderen?)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo.

 

Alles heeft altijd goed gewerkt, maar na dat ik een nieuwe e1_Rytec_Package_DATfiles20091121.tar.gz

 

gedownload heb, werkt het niet meer!

 

Ik heb nu alleen maar now/next.

Alles erweer af gegooid, opnieuw geinstalleerd, maar ik krijg het niet meer aan de gang>

 

Onder staat de log die is volgens mij goed.

 

Using a timeOffset of 0 seconds.

Retrieving 168 hours of data for each channel

#count:1

20091123

 

rytecxmltvbenl.gz 0% | | 0 --:-- ETA

rytecxmltvbenl.gz 100% |*****************************| 871 KB 00:00 ETA

Connecting to www.rytec.be[217.148.92.110]:80

#cur:0

/var/bin/db_epg -t xmltv -d /media/hdd/epg.db -f /media/hdd/rytecxmltvbenl -o 0 -h 168 -m /var/tuxbox/config/dbepg/e1_CDS_TVV.dat -g /var/tuxbox/config/dbepg/genre.dat -e -c 1

Setting encoding to ISO-8859-1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Sterke-Jerke

Is die rytec_channel_references er ook als excel bestand oid? Want handmatig eea editten is nogal wat werk.... (Of is er een ander programma waar we je eenvoudig de nietgebruikte zenders mee kunt verwijderen?)


Die lijst bestaat iid in excell. Dat is de manier waarop ik die lijsten maak. Maar dit is ook een tijdrovende bezigheid. En als er een zender verandert dan kun je opnieuw beginnen.

Maar toch misschien heb je hier iets aan.

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Lite On
Hallo.

Alles heeft altijd goed gewerkt, maar na dat ik een nieuwe e1_Rytec_Package_DATfiles20091121.tar.gz

gedownload heb, werkt het niet meer!

Ik heb nu alleen maar now/next.
Alles erweer af gegooid, opnieuw geinstalleerd, maar ik krijg het niet meer aan de gang>

Onder staat de log die is volgens mij goed.

Using a timeOffset of 0 seconds.
Retrieving 168 hours of data for each channel
#count:1
20091123

rytecxmltvbenl.gz 0% | | 0 --:-- ETA
rytecxmltvbenl.gz 100% |*****************************| 871 KB 00:00 ETA
Connecting to www.rytec.be[217.148.92.110]:80
#cur:0
/var/bin/db_epg -t xmltv -d /media/hdd/epg.db -f /media/hdd/rytecxmltvbenl -o 0 -h 168 -m /var/tuxbox/config/dbepg/e1_CDS_TVV.dat -g /var/tuxbox/config/dbepg/genre.dat -e -c 1
Setting encoding to ISO-8859-1


Dit lijkt idd goed. Het kan zijn dat de mappings niet helemaal goed zijn. Of dat er iets verkeerd gegaan is bij het updaten van de .dat files. De .dat file 20091121 versie komt van mijn box en daar heb ik epg. Heb je op geen enkele zender EPG? of alleen op enkele. Kijk even na via de multi EPG (2x snel de rode knop indrukken en multi EPG kiezen).

Alles is natuurlijk mogelijk: ook dat ik een fout gemaakt heb met het maken van de .dat file.

Willy.

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...