Ga naar inhoud


EXQI plus beschikbaar?


Menneke

Aanbevolen berichten

Binnenkort start EXQI plus. Telenet heeft al frequenties voorzien vanaf 1 oktober.

 

Waarschijnlijk zijn er geen plannnen bij TV Vlaanderen om deze zender door te geven?

VU+Solo2 (OpenATV), VU+ Duo (OpenPLI), DM600PVR (OpenPLI), Triax 78cm met Powertech DG-380 rotor én 4 Inverto Multi Dielectric LNB's, Maximum E85 met 6 LNB's, Triax 78cm met 4 ALPS LNB's, Technisat Multytenne Twin, Sony 46EX500, Intel NUC (OpenELEC), Raspberry Pi2 (OpenELEC), Synology DS415play NAS

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Origineel bericht van: Menneke
Binnenkort start EXQI plus. Telenet heeft al frequenties voorzien vanaf 1 oktober.

Waarschijnlijk zijn er geen plannnen bij TV Vlaanderen om deze zender door te geven?


idd er zijn geen plannen om die zender door te geven.
alsook zijn er geen plannen om vtmkzoe en alle andere zenders die telenet wel heeft door te geven.

ook zijn er geen plannen om 8 (acht) een volwaardige zendplaats te geven.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij wordt Exqi Plus 2 keer niks. Ze hebben nog niet eens een website, zo maak je de mensen ook niet warm hé. Vlamingen zijn nu eenmaal al tamelijk honkvast (bij één en VTM) dus als je zelfs niet de moeite doet om al wat previews te geven van wat Exqi Plus gaat worden, dan vrees ik er voor.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: matthew_be_wvl
Volgens mij wordt Exqi Plus 2 keer niks. Ze hebben nog niet eens een website, zo maak je de mensen ook niet warm hé. Vlamingen zijn nu eenmaal al tamelijk honkvast (bij één en VTM) dus als je zelfs niet de moeite doet om al wat previews te geven van wat Exqi Plus gaat worden, dan vrees ik er voor.

Iedere keer dat TVV weer een trein mist (zender die niet (meer) of maar half doorgegeven wordt) zie ik hoe satellietfans zich troosten met het verhaal dat het toch geen gemis is.
Geloof je dat nu werkelijk zelf ?
We zitten al serieus achter bij TV Vlaanderen : geen VTM HD, Ketnet/Canvas HD, één+, Ketnet/Canvas+, La Une, La Deux, RTL-TVi, Exqi, Acht (half en half aanwezig), KanaalZ (slechts zeer gedeeltelijk aanwezig), Cartoon Network, TCM, Boomerang, VTMKzoem, EXQI+, EXQI sport (HD), EXQI culture (HD), ...
De meeste van die zenders zijn dan nog gewoon basiszenders.
En dat allemaal omdat er nooit een transponder mag bijkomen.
Hoe moeten er dan klanten bijkomen ?
Ok, wij hebben op satelliet NEDHD, en de Nederlandse openbare zenders zijn beter van beeldkwaliteit.
Maar dan heb je het zowat gehad.
Het wordt dringend tijd dat de investeringsmaatschij ook eens investeert.
Vlaanderen gaat razendsnel richting digitaal, spoedig heeft iedereen zijn bakje, en als je het maar moet hebben van een vervangingsmarkt zal het gene vetten zijn...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, dat bedoelde ik helemaal niet. Ik heb ook kabel dus zelf mis ik niets. TVV zou deze zender(s) site presto moeten toevoegen! Als dat voorlopig niet kan, mij niet gelaten maar ze moeten er bij komen.

 

Ik ben een beetje sceptisch telkens men een commerciële zender opstart voor de "meerwaardezoeker" (wie of wat die ook mag zijn).

VT4 en Kanaal 2 (nu 2BE) werden ook aangekondigd als commerciële TV2's en zie wat er daar van gekomen is. Ik vrees een beetje hetzelfde met EXQI Plus, veel tam tam maar in de week dat ze lanceren hebben ze nog niet eens een website in de lucht. Dat lijkt me toch een beetje amateuristisch zeker als je van de daken schreeuwt dat je crossmediaal gaat werken.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: matthew_be_wvl
Ik ben een beetje sceptisch telkens men een commerciële zender opstart voor de "meerwaardezoeker" (wie of wat die ook mag zijn).
VT4 en Kanaal 2 (nu 2BE) werden ook aangekondigd als commerciële TV2's en zie wat er daar van gekomen is. Ik vrees een beetje hetzelfde met EXQI Plus, veel tam tam maar in de week dat ze lanceren hebben ze nog niet eens een website in de lucht.

Daar geef ik je gelijk in.
Ik herinner nog de lancering van "Ka2", met een urenlang debat met Johan Opdebeeck.
Een echte verademing om eens een debat te zien waar niet elke 2 seconden gezegd werd dat de andere het kort moest maken.
Helaas bleek het merendeel van het publiek de nieuwe zender niet te kunnen ontdekken.
En inderdaad, de grote massa kijkt het liefst naar inhoudsloze pulp, met eindeloze variaties op het thema :

zet 10 mensen in een show, laat er iedere week één afvallen, vang veel geld met SMS'jes, en houd er dan na een week of 10 mee op.
Spijtig, maar het is de realiteit.
Eigenlijk mogen we blij zijn dat er nog zenders zijn die daartegenin gaan als Canvas (HD), Arte (HD), BBC Four.
Link naar reactie
Delen op andere sites

we gaan wel erg offtopic maar ook canvas+ wordt momenteel afgebouwd. Waar ze ooit begonnen met exclusieve content, nooit eerder uitgezonden documentaires, thema-avonden etc zal het voorlopig (?) afgebouwd worden naar een beperkt herhaalkanaal. bron

Dreambox DM600 pli jade3

Dreambox DM800 Gemini 4.6

Technisat multytenne twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Davev
we gaan wel erg offtopic maar ook canvas+ wordt momenteel afgebouwd. Waar ze ooit begonnen met exclusieve content, nooit eerder uitgezonden documentaires, thema-avonden etc zal het voorlopig (?) afgebouwd worden naar een beperkt herhaalkanaal. bron


De VRT moet de volgende jaren fors besparen van de vlaamse regering,misschien zullen die plus zenders opgedoekt worden. laugh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: matthew_be_wvl
":D"? Ik zou het jammer vinden dat de + zenders opgedoekt zouden worden. Gewoon al (ik studeer politieke wetenschappen) omdat Villa Politica dan volledig te zien is.

Inderdaad, dat lijkt mij goed en slecht nieuws tegelijk.
Ze hebben dan gewoon geluk bij TVV dat het onvoldoende aanslaat.
Maar dat belet nog altijd niet dat ze voor de rest van dat rijtje zenders nog altijd hopeloos achterlopen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Over Canvas + kan ik kort zijn.

Ergens een gemiste kans, dat derde kanaal, maar ja…

Ze doen daar wat ze al 60 jaar doen, het zijn eigenwijze snobs, die met geld van de belasting betaler maar wat aanmodderen.

Ze sturen daar programma’s in de lucht waar geen kat interesse in heeft.

Programma’s zoals we dat in andere landen kennen waarbij de mensen nog iets opsteken, dat is daar blijkbaar taboe.

Ze zenden liever op Canvas + de koningin Elisabeth wedstrijd uit, en zoals de VRT het betaamt hier ook weer, veel politiek met de zoveelste herhaling van villa politica en de zeve(re)nde dag, om iets te noemen.

Van mij mogen ze daar gerust wat snoeien en dat circus herleiden tot 1 radio & tv zender.

Dan zal er misschien eens een volledige programmering komen op 1 tv zender.

Ze zijn daar nog niet eens in staat om op tv een nieuws bulletin te brengen om 8 h s’morgens.

Er is met moeite programmering om 6 h per dag in te vullen, maar ze hebben wel 3 netten en véél zenders.

 

 

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: mebo870
Ze sturen daar programma’s in de lucht waar geen kat interesse in heeft.

Of programma's die jou niet interesseren? één blijft wel de grootste zender hoor.

Origineel bericht van: mebo870
Ze zenden liever op Canvas + de koningin Elisabeth wedstrijd uit, en zoals de VRT het betaamt hier ook weer, veel politiek met de zoveelste herhaling van villa politica en de zeve(re)nde dag, om iets te noemen.

Toen Canvas de vorige jaren de KEW niet volledig live uitzond stonden de liefhebbers ook op de achterpoten. Het nogal moeilijk om voor iedereen goed te doen hé. Wat mij betreft, als ze het integraal willen uitzenden, doe dan maar op Canvas+. Dan heb ik er geen last van als ik gewoon Canvas wil zien.
En Villa Politica en de Zevende Dag worden niet herhaald op de + netten. Villa Politica gaat langer door op één+, da's alles.

Origineel bericht van: mebo870
Van mij mogen ze daar gerust wat snoeien en dat circus herleiden tot 1 radio & tv zender.
Dan zal er misschien eens een volledige programmering komen op 1 tv zender.
Als de commerciëlen gratis op antenne komen en betere programma's gaan maken, mag de VRT wat mij betreft enkel doorgaan met Canvas. Wat de radio betreft, kan je nooit een goed aanbod hebben met één radiozender.

Philips DSR 7121, Multytenne Single en TV-Vlaanderen toppakket

Link naar reactie
Delen op andere sites

Exqi Plus zal pas starten op 1 februari 2010.

 

Ondertussen wordt er wel uitgezonden, maar dan wel een compilatie van programma's van Exqi Sport en Exqi Culture en dit onder de naam Exqi Intro.

 

Reden voor het uitstel: officiëel : er wordt gewacht op een analoge licentie voor Wallonië

 

(Bron : De Standaard van vandaag)

 

Reden voor het uitstel : volgens mij : geen centen

 

Greets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...